Cum sa imbunatatesti review-urile si testimonialele magazinului tau online intr-o luna
Conform unui sondaj BrightLocal, peste 85% dintre consumatori au incredere in recenziile online la fel de mult ca in recomandarile prietenilor sau ale familiei. Acelasi sondaj a relevat si faptul ca review-urile pozitive ii determina pe 73% dintre cumparatori sa aiba mai multa incredere intr-o companie, iar pe 53% dintre ei sa viziteze un site care se bucura de recenzii bune online.
Recenziile si testimonialele sunt mai importante in eCommerce decat in orice alt domeniu. Avand in vedere cresterea exploziva a industriei din ultimii doi ani, concurenta este din ce in ce mai acerba. Ca atare, parerile altor utilizatori cantaresc mai mult decat orice alt instrument de marketing. De ce? Simplu: pentru ca persoanele care fac cumparaturi online sunt utilizatori de internet cu experienta si stiu sa faca diferenta intre publicitate si parerile reale ale unor consumatori care au testat deja anumite produse si servicii.
Pentru a castiga clienti noi cu ajutorul recenziilor intr-un magazin online creat in platforma MerchantPro si nu numai, exista doua directii majore pe care trebuie sa le urmaresti:
- Cresterea numarului de recenzii si testimoniale;
- Imbunatatirea calitatii recenziilor/scorului oferit de utilizatori.
Desigur, pentru magazine online create de la zero recent, prima directie este cea mai importanta. Insa nu ar trebui neglijata nici de catre magazinele online cu vechime: majoritatea utilizatorilor cauta recenzii cat mai noi pentru ca stiu ca, in timp, calitatea produselor si a serviciilor se pot schimba semnificativ.
De aceea, iti recomandam sa te concentrezi constant si simultan pe ambele directii, pentru asigura un flux constant de recenzii pozitive. Iata cum sa imbunatatesti rapid calitatea si cantitatea recenziilor primite de magazinul tau:
8 moduri in care sa-ti imbunatatesti recenziile in mai putin de o luna
Citeste mai jos cateva sfaturi care te vor ajuta sa obtii review-uri mai bune pentru propriul tau magazin eCommerce in cel mult o luna.
1. Activeaza tab-ul de review-uri pe Facebook si pe alte platforme similare
Facebook si Google My Business sunt doua dintre cele mai folosite platforme de recenzii din Romania. Iti recomandam sa le mentii active pe ambele. Review-urile de pe astfel de platforme cantaresc mai mult in ochii potentialilor cumparatori pentru ca nu sunt moderate direct de catre proprietarii de magazine. Ca atare, sunt considerate a fi mai veridice.
2. Aminteste-le cumparatorilor sa lase o recenzie, via email, dupa fiecare achizitie
La cateva zile dupa livrarea comenzii, nu uita sa trimiti un email care sa le aminteasca utilizatorilor de posibilitatea de a lasa o recenzie. Poti automatiza usor aceste email-uri cu aplicatiile din dashboard-ul MerchantPro.
In respectivul mesaj electronic, mentioneaza toate platformele pe care compania ta este activa si pe care cumparatorii le pot folosi pentru a-si exprima opinia. Astfel, le oferi acestora posibilitatea de a scrie recenzii pe platformele cu care sunt familiarizati. In plus, iti vei diversifica si tu “portofoliul”, dar si prezenta online.
3. Cere recenzii in cel mai bun moment
Campaniile de email in eCommerce sunt eficiente, insa stii ce e mai eficient de atat? Sa ceri aceasta favoare in cel mai bun moment posibil. Daca ti-ai propus ca luna urmatoare sa fie cea in care te vei ocupa de reputatia ta online, adauga in fiecare colet un biletel in care sa-i indemni pe cumparatori sa-ti lase recenzii pe platfomele pe care esti activ.
O astfel de tactica are mai multe sanse de succes, deoarece momentul maxim de fericire pentru orice cumparator este deschiderea coletului. Iar cand cineva este fericit, devine si generos. Daca industria in care activezi o permite, testeaza aceasta tactica timp de o luna – vei avea cu siguranta rezultate excelente.
Atentie, insa! Poti face asta daca magazinul tau vinde produse care pot fi evaluate instant (de exemplu articolele vestimentare sau accesoriile) si nu produse care trebuie folosite o perioada pentru a crea o impresie (cum sunt electronicele si electrocasnicele). In cazul acestora din urma, este posibil ca un cumparator sa uite de recenzie pana in momentul in care are timp sa evalueze produsul. Pentru astfel de categorii, emailul ramane in continuare cea mai buna varianta.
Vrei mai multe sanse de succes? Personalizeaza aceste bilete si explica de ce e important pentru tine sa afli parerea sincera a clientilor, cum te poate ajuta asta sa-ti cresti afacerea, dar si cum ii poate ajuta pe alti cumparatori sa ia decizii informate.
4. Raspunde la fiecare review
Indiferent de platforma pe care il primesti, este important sa raspunzi la orice review. O poti face pentru a-i multumi persoanei care l-a lasat si pentru a o invita din nou la cumparaturi in magazinul tau sau pentru a calma un cumparator furios.
Oricare ar fi motivul, faptul ca raspunzi permanent va atrage noi recenzii – lipsa de reactie este cea care ii face pe cumparatori sa nu mai lase review-uri pe anumite platforme.
Cel mai important lucru, insa, este sa raspunzi mai ales recenziilor negative. Incearca sa aplanezi conflictele, recunoaste atunci cand ai gresit si ofera vouchere sau discount-uri pentru a multumi cumparatorul. Daca solutionezi bine o plangere, il poti ruga ulterior pe autorul ei sa-si editeze review-ul si sa-ti ofere un scor mai bun.
5. Concentreaza-te pe clientii loiali
Cu siguranta ai cumparatori fideli, care fac achizitii regulate din magazinul tau. Acestia sunt cu siguranta multumiti de produsele si serviciile tale.
Daca te-ai confruntat recent cu un val de recenzii negative, ei te pot ajuta. Creeaza o campanie de email speciala si transmite-le cat de mult ar insemna pentru tine o recenzie din partea lor.
6. Ofera recompense in schimbul testimonialelor
Vrei sa accelerezi procesul de strangere a testimonialelor si recenziilor? Ofera un voucher de reducere pentru cumparaturi viitoare, un produs cadou sau discount-uri in magazine partenere in schimbul unei recenzii. Ai grija, insa, sa mentionezi clar ca iti doresti recenzii oneste pentru magazinul tau online, mai ales daca acestea vor fi postate pe platforme pe care nu le controlezi.
De asemenea, e important sa stii ca unele platforme (cum este Google My Business) nu accepta astfel de “schimburi”. Citeste cu atentie regulile fiecarei platforme inainte de a anunta promotia!
7. Foloseste la maximum recenziile primite
Ai primit o recenzie pozitiva pe site-ul tau? Fa un screenshot si posteaza-o pe Facebook si Instagram! Ai primit o recenzie buna pe Facebook? Reposteaz-o acolo sau pe alte retele de socializare si include-o in campaniile tale de email.
De fiecare data cand faci asta, urmaritorii si abonatii tai vor vedea ca iei recenziile in serios si ca ii pui in centrul atentiei. Le vei aminti astfel (subtil!) ca pot lasa si ei recenzii daca vor sa fie vedete pentru o zi pe toate canalele tale.
8. Ofera un motiv intemeiat pentru a primi recenzii pozitive
Cumparatorii tai se asteapta sa primeasca produse de calitate, livrate la timp. Stim ca de multe ori este dificil sa te asiguri ca toate produsele ajung in ordine si la timp la destinatar, insa pentru cumparatorii obisnuiti cu eCommerce, aceasta este normalitatea.
Daca vrei sa primesti rapid recenzii excelente, da-le un motiv sa o faca. Adauga in pachet un mic cadou, o notita de multumire scrisa de mana, un voucher de discount pentru urmatoarea comanda sau ceva similar. Cu alte cuvinte, fa un pic mai mult decat concurenta, iar acest lucru se va reflecta in recenziile pe care le le vei primi.
Iti recomandam sa aplici cat mai multe dintre aceste idei timp de minimum o luna, mai ales in cazul in care vrei sa accelerezi dezvoltarea reputatiei tale online. Nu uita, insa, ca managementul review-urilor si al testimonialelor ar trebui sa fie un proces continuu, asa ca repeta aceste campanii/tactici cat mai des posibil.
Aplicatiile de feedback din platforma MerchantPro
Ca sa poti pune in aplicare tacticile de mai sus, platforma MerchantPro iti pune la dispozitie instrumentele necesare pentru a colecta si a utiliza in favoarea afacerii tale feedback-ul din partea clientilor.
Spre exemplu, o aplicatie extrem de utila in acest sens este Feedback clienti, care iti permite sa setezi trimiterea de emailuri automate catre clientii magazinului tau, dupa expedierea sau livrarea comenzii, cu scopul de a colecta feedback din partea acestora despre magazin sau pentru a obtine recenzii de produse.
Poti personaliza email-urile care vor fi trimise catre clienti si, de asemenea, poti programa expedierea acestora sau poti selecta tipul de eveniment care declanseaza trimiterea email-ului de colectare a feedback-ului. In plus, aplicatia iti ofera inclusiv posibilitatea de a obtine din partea cumparatorilor recenzii despre produsele achizitionate.
Informatiile acumulate astfel iti pot fi de mare ajutor ulterior pentru a remedia eventualele reclamatii sau pentru a creste nivelul de satisfactie al clientilor si, implicit, pentru a contribui la imbunatatirea reputatiei magazinului.
Totodata, poti instala in magazin aplicatia Marturii clienti, care ofera posibilitatea afisarii pe site a unei sectiuni sau a unei pagini dedicate testimonialelor clientilor cu privire la experienta din magazinul tau. Ulterior instalarii, vei putea introduce aici testimonialele colectate pe care doresti sa le incluzi pe site, pentru a influenta pozitiv decizia de cumparare a altor potentiali clienti.
Iar ca sa completezi „gama” de instrumente necesare colectarii cat mai eficiente a feedback-ului, poti instala de asemenea si aplicatiile Comentarii Facebook si Comentarii produse, care pot contribui la randul lor la convertirea utilizatorilor nehotarati in cumparatori.
Daca ai nevoie de mai multe informatii despre aplicatiile MerchantPro care te pot ajuta sa eficientizezi procesul de obtinere a feedback-ului de la clientii magazinului tau, te rugam sa ne contactezi la Centrul de Asistenta Clienti; colegii nostri sunt pregatiti sa te ajute cu raspunsuri la toate intrebarile referitoare la utilizarea facilitatilor din platforma.
Lasa un comentariu