Creeaza campanii Back to School de succes: recomandari care iti pot creste vanzarile

13 august 2021

Acum ca promotiile de vara sunt pe sfarsite, este momentul perfect sa te pregatesti pentru un nou sezon si pentru o noua runda de campanii profitabile. Odata cu revenirea din concedii, o mare parte a potentialilor tai clienti se gandeste la urmatorul eveniment major: intoarcerea la scoala a copiilor lor.

Campaniile Back to School („Inapoi la scoala”) sunt un trend relativ recent in eCommerce-ul romanesc. Imprumutat de peste Ocean, acesta a prins insa si la noi radacini destul de repede si a devenit rapid unul dintre momentele preferate de catre comerciantii online si cumparatori deopotriva.

Asa ca, indiferent daca abia ai depasit faza de creare magazin online sau ai deja experienta in eCommerce, iti vom prezenta in continuare cateva argumente pentru care este indicat sa derulezi o astfel de campanie, dar si cateva recomandari pentru a o implementa cu succes.

De ce sa desfasori campanii Back to School?

Daca te gandesti sa ā€œsariā€ peste perioada Back to School pentru ca magazinul tau nu vinde articole pentru copii, iti recomandam sa nu faci asta, totusi. Campaniile Back to School nu sunt doar despre copii, ci vizeaza si adultii, parinti sau nu, care se reintorc la birou dupa concediu.

Mai important de atat, pe durata vacantei, atat parintii, cat si copiii sau studentii, au avut mai mult timp ca de obicei sa exploreze diverse categorii de produse si sa-si creeze un wishlist – cel putin in minte. De asemenea, perioada Back to School este importanta si pentru comerciantii online care vand B2B. Toamna se numara bobocii si in companii, asa ca multi dintre clientii tai loiali vor avea probabil nevoie de laptopuri, telefoane, consumabile, mobilier de birou si multe altele.

Cumparaturile Back to School incep, de regula, cu doua sau trei saptamani inainte de reluarea propriu-zisa a anului scolar. Nu uita ca, in functie publicul-tinta, poti avea doua momente distincte pentru inceperea scolii: cel pentru invatamantul pre-universitar si cel pentru invatamantul universitar.

Te-am convins? Hai sa vedem cum poti creste rapid vanzarile magazinului tau eCommerce cu ajutorul campaniilor Back to School.

Cum creezi campanii Back to School de succes

Este primul an in care iei in calcul o astfel de campanie? Nicio problema, avem sfaturi care sa te ajute in crearea ei de la inceput pana la sfarsit.

1. Defineste clar cui te adresezi

Ecommerce

Inainte de inceperea scolii poti avea mai multe categorii de potentiali clienti, daca vinzi produse care sunt strict legate de scoala:

  • Parintii care cumpara pentru copiii lor foarte mici, care inca nu isi aleg singuri hainele sau rechizitele;
  • Studentii care isi aleg singuri totul, insa sunt, de cele mai multe ori, foarte atenti la buget;
  • Copiii de varsta medie (ultimele clase din ciclul primar si cel gimnazial) care sunt prezenti pe internet si au un cuvant de spus in alegerea produselor, insa decizia finala ramane la parintii lor;
  • Adolescentii, de regula liceeni, care sunt foarte prezenti pe internet, iar alegerile lor sunt cele care conteaza cel mai mult in decizia finala de achizitie;
  • Adultii care cumpara haine si accesorii pentru intoarcerea la birou;
  • Adultii care sunt factori de decizie in achizitionarea de produse pentru compania la care lucreaza.

Fiecare dintre aceste audiente are nevoi diferite si raspunde la stimuli diferiti. Spre exemplu, pentru copiii mai putin implicati in decizii, este important sa plasezi reclamele pe site-uri pe care acestia le frecventeaza si sa ai grija ca grafica lor sa fie adecvata varstei. In acest caz, promotiile legate de reduceri sunt mai putin importante – captarea atentiei este cea care conteaza.

In cazul in care parintii sunt cei care decid, foloseste mai degraba reclame Google, Facebook sau Instagram si insista pe beneficiile financiare.

2. Stabileste clar ce produse intra in promotia Back to School

Chiar daca Back to School nu se adreseaza exclusiv celor care merg la scoala, este important ca produsele pe care le promovezi, cele in care investesti cea mai mare parte a bugetului tau, sa fie specifice sezonului. Iata cateva idei:

  • Rechizite si accesorii pentru scoala;
  • Haine si incaltaminte pentru copii;
  • Haine si incaltaminte pentru adultii care revin la birou;
  • Carti – carti si manuale scolare, caiete de exercitii si culegeri, dar si carti ale unor autori studiati in scoala si carti de dezvoltare personala;
  • Produse electronice – laptop-uri, telefoane, tablete, ceasuri inteligente etc. In acest caz, iti recomandam sa promovezi in special produsele la care poti aplica discount-uri generoase; nu uita ca dupa vacanta bugetele de cumparaturi sunt mai reduse;
  • Produse pentru masini – vine vremea in care se fac mici schimbari la autoturisme: noi anvelope, covorase, mici reparatii dupa uzura din concediu si asa mai departe;
  • Alimente – cereale pentru copii, produse pentru un mic dejun energizant pentru adulti si copii, dar si produse alimentare potrivite pentru pachetul de pranz.

Acestea sunt doar cateva sugestii. Exista sute de categorii de produse utile cumparatorilor tai in aceasta perioada. Iti recomandam sa folosesti aplicatii precum Google Trends pentru a identifica cele mai cautate produse in aceasta perioada si sa le adaugi in oferta ta.

Acum ca stii ce vinzi si cui vinzi, hai sa vedem cum poti sa faci aceste vanzari online profitabile.

3. Creeaza pachete de produse

Un cos de cumparaturi Back to School contine, de regula, mai multe tipuri de produse. Daca vrei sa concurezi cu retailerii mari sau cu supermarketurile, este esential sa oferi o solutie de tipul one-stop-shop. Unul dintre marile avantaje ale cumparaturilor online este economia de timp. Pentru a o spori, ajuta-i pe cumparatorii tai sa gaseasca tot sau aproape tot ce au nevoie in magazinul tau.

Poti oferi, spre exemplu, ghiozdane complet ā€œutilateā€ cu rechizite adecvate fiecarei clase sau ciclu scolar. De asemenea, poti oferi outfit-uri complete pentru copii sau pentru munca de birou a adultilor. Similar, pentru B2B ai optiunea de a cuprinde intr-un singur bundle toate lucrurile de care o firma ar avea nevoie pentru un nou angajat: telefon, laptop, ambele cu husa/geanta si mici accesorii.

4. Creeaza un concurs sau un giveaway pe social media

Organizeaza o promotie pe canalele tale social media si ofera un ghiozdan complet echipat sau un set de alte produse precum cele mentionate in punctele de mai sus, unuia sau mai multor castigatori alesi prin tragere la sorti. Astfel de concursuri sunt ideale pentru perioadele in care bugetele de cumparaturi sunt mai limitate ca de obicei. In plus, iti pot aduce noi urmaritori pe retelele sociale, ceea ce reprezinta un mare plus pentru campaniile urmatoare, de Black Friday si de Craciun.

Pentru mai multa vizibilitate, poti incheia un parteneriat cu un influencer, care sa atraga si mai multi urmaritori si participanti.
Ai grija, insa, la regulamente si citeste cu atentie conditiile de desfasurare a concursurilor pe Facebook si regulile de derulare a promotiilor pe Instagram.

Gata de scoala? Iti uram succes cu promotiile Back to School! Pe langa vazarile pe care le pot genera, acestea sunt si un bun exercitiu pentru campaniile mari care vor urma in toamna si in iarna. Si nu uita ca pentru informatii despre cum poti utiliza instrumentele eCommerce din platforma MerchantPro in sustinerea campaniilor tale Back to school, ne poti scrie oricand la Centrul de Asistenta Clienti.

Lasa un comentariu