Cum sa refolosesti continutul pe care il creezi pentru a maximiza ROI
Una dintre recomandarile expertilor in marketing este cea cea referitoare la utilizarea a 25-30% din bugetul de marketing pentru crearea de continut. O cheltuiala destul de importanta, avand in vedere ca pe langa investitia financiara, se consuma si foarte mult timp – tot mai mult, de fapt, avand in vedere ca si asteptarile cu privire la calitate cresc constant.
Cumparatorii si vizitatorii magazinelor online asteapta sa gaseasca in aceasta descrieri de produs de calitate, fotografii cat se poate de clare si de numeroase, precum si videoclipuri video sau continut creat de alti cumparatori (recenzii si testimoniale).
De aceea, pentru a reduce volumul de munca asociat crearii de continut, precum si a bugetului alocat pentru aceasta operatiune, specialistii recomanda refolosirea si/sau reformatarea continutului deja creat cat mai des posibil.
Am pregatit in continuare mai multe idei pentru tine, dar mai intai te invitam sa afli de ce sa refolosesti si sa reformatezi continutul.
Motive pentru a refolosi continutul pe care il creezi
Am acoperit deja motivul legat de buget si timp: le poti economisi pe ambele reutilizand continutul creat. Iata insa si cateva motive mai putin evidente:
1. Doar o mica parte din audienta ta va vedea continutul prima data cand este postat
Acest lucru este valabil mai ales in social media, unde reach-ul organic este extrem de scazut. O postare organica va ajunge la maximum 5% din audienta ta totala – si vorbim aici de o postare cu o performanta peste medie.
2. Informatia este asimilata in mod diferit de catre fiecare dintre membrii audientei tale
Unii dintre urmaritori prefera formatele vizuale sau video, in timp ce altii prefera continutul sub forma de text. Astfel, este necesar sa reformatezi continutul pe care il creezi, pentru a satisface preferintele unei parti cat mai cuprinzatoare din audienta.
3. Reformatarea continutului ajuta performanta SEO
Atentie – nu discutam aici despre copierea aceluiasi continut in mai multe pagini din site, aspect care poate afecta performantele SEO.
Reformatarea presupune modificarea formatului: un articol de pe blog, spre exemplu, poate deveni un clip pe YouTube, care sa te ajute sa ai mai multe linkuri catre site-ul tau.
Idei pentru reformatarea si reutilizarea continutului pe care il creezi
Te-ai convins ca refolosirea continutului are numeroase beneficii, mai ales financiare? Perfect! Pentru a le maximiza, iti recomandam sa analizezi performanta fiecarei unitati de continut inainte de a investi in reutilizarea si reformatarea acesteia.
Astfel, te vei asigura ca cel mai bun continut al tau va ajunge la cat mai multa lume. Iata cateva idei despre cum poti face asta:
Publica acelasi continut pe mai multe canale/de mai multe ori
Este destul de probabil ca majoritatea membrilor audientei tale sa nu fie prezenta pe toate canalele pe care magazinul tau este activ. Unii poate sunt abonati la newsletter, altii te urmaresc doar in social media, in timp ce altii pot reactiona doar la campanii platite. Ca atare:
- Republica articolele de pe blog in newslettere;
- Republica email-urile ca articole pe blog;
- Republica la intervaluri de 2-3 luni postarile social media care au inregistrat performante peste medie.
In acest mod, continutul va ajunge la mai multi oameni, iar cei care le-au vazut deja probabil le vor fi uitat intre timp. Nu uita ca poti insera in magazinul tau Facebook Pixel si TikTok Pixel pentru a analiza rata de conversie a postarilor de pe canalele respective.
Separa unitatile de continut mai lungi in unele mai scurte
Pentru social media, spre exemplu, formatele mai scurte se potrivesc mai bine. Iata cateva idei:
- Foloseste ideile principale din articolele de pe blog ca postari pe social media;
- Clipurile video mai lungi pot fi fragmentate intr-unele mai scurte pentru Instagram Reels, TikTok sau YouTube Shorts.
Mai multe unitati de continut scurte pot fi combinate intr-o unitate mai mare
Continutul long-form prezinta avantaje din perspectiva SEO, insa si pentru vizitatorii care fac un research mai amanuntit inainte de a cumpara.
Mai multe articole de blog pe teme similare sau complementare pot deveni un eBook, pe care il poti oferi ca lead magnet celor care se inscriu la newsletterul tau. Spre exemplu, daca ai cate un articol cu idei vestimentare pentru fiecare sezon, le poti reuni intr-un eBook cu idei pentru intregul an.
Pastreaza ideea, dar schimba formatul pentru a ajunge la audiente mai diverse
Ai observat ca anumite idei „prind” mai bine la public? Refoloseste-le in alte formate:
- Transforma un articol de blog intr-un infografic;
- Transforma un infografic intr-un articol de blog;
- Transforma videoclipurile in text pentru captions pe social media sau blog;
- Transcrie textul dintr-o lansare de produs live si adauga-l pe site sau pe YouTube (excelent pentru SEO);
- Transforma postarile de pe blog in podcast-uri;
- Transforma podcast-urile in articole pe blog sau interviuri (daca ai invitati);
- Promoveaza (platit) cele mai bune postari social media organice;
- Creeaza reel-uri, moodboard-uri sau slideshow-uri din mai multe fotografii de produs.
Refoloseste continutul generat de utilizatori si cumparatori
Acesta este cel mai valoros tip de continut pentru eCommerce. Recenziile, testimonialele, chiar si intrebarile pe care le pun clientii si vizitatorii tai au rolul de a construi incredere in brandul tau. De aceea, este important sa le publici cat mai des, pe cat mai multe canale:
- Preia capturi de ecran al recenziilor de pe site-ul tau sau Google My Business si foloseste-le ca postari in social media;
- Foloseste aceleasi capturi de ecran in emailurile pe care le trimiți;
- Adauga recenzii si testimoniale in reel-urile si clipurile TikTok, alaturi de continut video sau foto cu produsele pe care le vinzi.
Exista practic un numar infinit de combinatii de reformatari si idei de reutilizare a continutului in care ai investit deja. Cate dintre acestea vei folosi in mod curent, depinde doar de nevoile tale si de tipurile de continut pe care le creezi.
Recomandarea noastra finala este sa evaluezi constant continutul pe care il ai deja. Fiecare element poate fi refolosit, reformatat si/sau republicat cel putin o data. Inainte de a aloca un buget mai mare pentru crearea de continut nou, vezi ce poti face cu cel deja existent, mai ales daca a inregistrat si performante peste medie.
Succes!
Lasa un comentariu