Daniel Ilie, administrator GeneralMotor.ro: Alegerea partenerilor potriviti face diferenta in business
Daniel Ilie si sotia lui au fondat Roco Piese – GeneralMotor.ro inca dinainte sa fi iesit de pe bancile facultatii, asa ca pot spune ca au crescut profesional impreuna cu business-ul. 11 ani mai tarziu, magazinul lor online inceput pe o platforma de blogging si migrat intre timp in MerchantPro, a ajuns sa depaseasca pragul de 8.000 de produse si o cifra de afaceri de 2,5 milioane de euro, in 2020.
Care au fost cele mai mari provocari, ce lectii au invatat prin propria experienta si ce recomandari au pentru cei aflati la inceput, mai jos, intr-un interviu din seria MerchantPro Talks.
Povestea
Cum a aparut ideea acestui magazin online si cat a durat pana a fost pusa in practica?
Ideea Roco Piese a luat nastere in anul 2010 cand, la varsta de 22 de ani, doi tineri aproape absolventi de facultate, din nevoia de independenta financiara, au decis sa isi investeasca energiile in dezvoltarea unui magazin online de nisa.
Punerea in practica a fost una destul de rudimentara, de tip do it yourself, site-ul, de fapt blogul, debutand pe platforma Blogspot. Am apelat la cunostintele minime de programare pe care le dobandiseram in timpul facultatii, iar astfel am reusit sa cream un catalog online destul de respectabil pentru acea vreme.
Raspunsul pietei a fost unul imediat, parca eram asteptati, iar primele comenzi au venit destul de repede. In numai doi ani de la debut, datorita evolutiei fulminante a inovatiilor tehnologice din mediul online, micutul nostru catalog online si-a atins limitele din toate punctele de vedere.
Care a fost cea mai mare provocare la lansarea afacerii?
Cea mai mare provocare in primii ani de activitate a fost fara indoiala imbinarea vietii familiale cu cea profesionala. La scurt timp de la lansarea magazinului ne-au venit pe lume cei doi baieti si imi aduc aminte zambind ca au invatat sa mearga printre picioarele noastre, noi fiind la birou.
Care sunt principalele criterii care au stat la baza alegerii solutiei de eCommerce actuala?
Alegerea solutiei MerchantPro a fost foarte naturala, intrucat am gasit o platforma care a umplut rapid golurile pe care le aveam in ceea ce priveste functionalitatea site-ului.
Care credeti ca este cel mai important beneficiu pe care-l aveti utilizand MerchantPro?
Consideram ca platforma MerchantPro tine pasul cu evolutia business-ului nostru, uneori reusind chiar sa ne surprinda cu o atitudine proactiva, anticipand nevoile noastre. Una dintre functionalitatile MerchantPro ne-a permis extinderea afacerii in Bulgaria, e vorba despre aplicatia MultiStore.
Daca ar fi sa descrieti experienta utilizatorului pe site-ul dvs, cum ar suna?
Potrivit ultimelor studii, experienta consumatorului a depasit atat pretul, cat si produsul in sine ca metoda de diferentiere pe o piata competitiva. De la viteza de incarcare a site-ului si optimizarea pentru mobil, pana la experienta clientului la checkout, totul trebuie sa mearga ca uns, astfel incat timpul de asteptare sa fie cat mai mic.
Provocarile
Care au fost momentele cheie, asa-numitele milestones, in cei peste 10 ani de activitate?
Consider ca dintre momentele-cheie ale afacerii ar trebui sa amintim scurtarea lantului logistic prin aprovizionarea directa din Asia, implementarea in depozitul nostru a sistemului WMS pentru optimizarea fluxurilor si extinderea livrarii la nivel international, prin solutia oferita de MerchantPro.
Care au fost cele mai mari provocari de-a lungul celor 11 ani de existenta ai business-ului? Au determinat schimbari in strategie?
Recrutarea personalului a fost de departe cea mai mare provocare a business-ului. Au fost momente cand am amanat implementarea noilor proiecte din aceasta cauza. De asemenea, am fost nevoiti sa gasim solutii software inovatoare pentru a diminua impactul carentei de personal.
Cum a schimbat pandemia comportamentul de consum al clientilor? Exista diferente?
Fiind un magazin exclusiv online, iar domeniul nostru fiind unul tehnic, nu putem spune ca am fost direct afectati de pandemie. Daca privim cifrele, putem gasi o crestere a cifrei de afaceri de care suntem mandri. Pandemia ne-a afectat indirect prin scumpirea de pana la 500% a transportului maritim si prin intarzierea aprovizionarii cu marfuri.
Viziunea
Ce recomandari aveti pentru antreprenorii din eCommerce aflati la inceput de drum?
Foarte importanta, la inceputul de drum al oricarei afaceri, este construirea unei echipe care sa aiba acelasi set de valori. Poate ca suna pompos, insa cred ca in viitor aceasta echipa poate sa faca diferenta intre mai rau sau mai bine. De asemenea, sunt de parere ca trebuie sa acceptam faptul ca nu avem cum sa ne pricepem la toate domeniile. Au fost mai multe zone pe care am incercat sa le acoperim in house, insa pe termen lung aceasta abordare s-a dovedit a fi pierdere si de timp, si de bani.
De ce ati recomanda utilizarea unei solutii eCommerce de tip SaaS?
Brandul Roco Piese are o vechime de 11 ani. Activam in domeniul pieselor de schimb pentru mici utilaje din agricultura, constructii si industria forestiera. Portofoliul nostru este format din peste 8.000 de produse si 7.000 de clienti recurenti. Echipa noastra este formata din 30 angajati/colaboratori. Depozitul nostru insumeaza 2.100 mp, iar cifra de afaceri din anul 2020 este 2.5 milioane de euro. Acestea sunt elementele care ne recomanda atat pe noi, cat si pe MerchantPro, o platforma SaaS completa pe care o recomandam la randul nostru cu drag.
Lasa un comentariu