De ce este Instagram un mediu ideal pentru a-ti promova afacerea online

27 iunie 2023

Te gandesti sa creezi un profil de Instagram sau investesti mai mult in cel existent pentru promovarea afacerii tale eCommerce? Daca da, felicitari! Instagram este unul dintre mediile ideale pentru promovarea unei afaceri online.

Fie ca vinzi produse fizice sau digitale, pe Instagram vei gasi cu siguranta audienta corecta. Inca te indoiesti de asta? Atunci hai sa vedem de ce ar trebui sa iei in serios promovarea pe Instagram.

Instagram in statistici

Sa vedem in primul rand cat de utilizata este aceasta retea și care este audienta care petrece cel mai mult timp aici:

Instagram in Romania

Instagram are o prezenta puternica in Romania, cu peste 5,6 milioane de utilizatori, ceea ce inseamna ca peste 30% din populatia tarii este activa pe aceasta retea. Dintre acestia, 33% dintre utilizatori au varste cuprinse intre 18 si 24 de ani, 27,8% au varste intre 25 si 34 de ani, iar 17% intre 35 si 44 de ani.

Cu alte cuvinte, la fel ca in celelalte tari est-europene, utilizatorii Instagram din Romania sunt relativ tineri. Daca si afacerea ta are o audienta similara, atunci ai toate motivele sa incepi promovarea pe Instagram.

Motive sa-ti promovezi afacerea online pe Instagram

Nu te-au convins cifrele de mai sus? Atunci hai sa exploram flexibilitatea si oportunitatile pe care ti le ofera Instagram:

Reteaua este in continua crestere

Noi conturi sunt create in fiecare zi si numerosi utilizatori se intorc pe Instagram dupa ce l-au abandonat o perioada. In plus, Instagram prezinta mai multa incredere decat TikTok, principalul competitor.

Montana este primul stat din SUA care a interzis folosirea TikTok (decizie care nu este insa definitiva), iar in Europa, angajatii institutiilor UE si, in unele cazuri, ai institutiilor guvernamentale nationale, nu au voie sa instaleze aplicatia pe telefoanele de serviciu sau sa o foloseasca la locul de munca. Asadar, avantaj Instagram.

Ai mai multe formate disponibile

Stories, caruseluri de fotografii, fotografii simple, reel-uri, live-uri, filmari mai lungi – poti folosi toate acestea pentru a-ti promova produsele. In plus, ai la dispozitie o serie de filtre si posibilitati de editare direct in Instagram, pentru ca toate postarile tale sa arate mereu impecabil.

In momentul de fata, reel-urile reprezinta cel mai popular format. Este recomandat sa testezi mai multe formate pana cand il gasesti pe cel care functioneaza cel mai bine pentru tine, atat in ceea ce priveste vizualizarile/reach-ul, cat si in ceea ce priveste numarul de conversii.

Ecommerce

Mediul perfect pentru colaborari cu influenceri

Influencer marketing este modalitatea perfecta de a-ti promova afacerea si produsele unei audiente noi, insa similara cu a ta. De altfe, pe Instagram, aceasta este o industrie infloritoare.

Odata cu alegerea influencerilor perfecti pentru produsele tale, colaboreaza cu acestia si pentru idei de campanii – format, durata, mesaje-cheie si asa mai departe. Poti opta pentru o campanie de brand awareness ca sa atragi mai multi followeri sau pentru una de vanzari, in care influencerii posteaza link-uri directe catre magazinul tău. In ultimul caz, poti opta pentru a oferi influencerilor un procent din vanzarile generate in locul unei sume fixe.

Poti organiza evenimente live de lansare

Te pregatesti de lansarea unui nou produs sau a unei noi colectii? Poti sa o faci cunoscuta in mod eficient prin intermediul unui eveniment live pe Instagram.

Daca ai deja o comunitate activa, un astfel de eveniment iti poate spori semnificativ vanzarile. Toti urmaritorii tai vor primi o notificare in momentul aparitiei live, ceea ce inseamna ca prezenta si activitatea vor fi mai mari decat in cazul oricarui alt format.
In plus, daca oferi discounturi de lansare valabile doar pe perioada transmisiunii live sau vorbesti despre colectii limitate, urmaritorii tai se vor grabi sa profite de aceste oferte.

Sursa excelenta de trafic organic pentru site-ul tau

Indiferent de numarul de urmaritori, poti sa adaugi un link in orice story pe care il postezi. De asemenea, Instagram a introdus recent posibilitatea de a adauga pana la cinci linkuri in sectiunea „Bio” a profilului. In acest mod, iti poti promova atat homepage-ul site-ului, cat si cele mai noi campanii sau produse.

Traficul organic venit de pe platformele social media reprezinta un semnal important pentru SEO. Astfel, cu cat acesta este mai puternic, cu atat site-ul tau va obtine pozitii mai bune in rezultatele cautarilor.

Poti crea campanii platite foarte usor

Oricare ar fi bugetul de care dispui, iti recomandam sa incerci Instagram Ads. Fie ca promovezi un anumit produs, fie ca incerci sa atragi mai multi urmaritori, reclamele pe Instragram sunt o modalitate usoare de a-ti creste atat vanzarile, cat si brand awareness-ul.
Testeaza mai multe formate de reclame pentru mai multe audiente si identifica-l pe cel ideal pentru afacerea ta. De regula, campaniile de test ar trebui sa ruleze intre o saptamana si o luna pentru a avea rezultate viabile.

De asemenea, utilizeaza Facebook Pixel pentru a masura rezultatele si pe care il poti configura in doar cativa pasi din panoul de control al magazinului tau MerchantPro.

Start la crearea de continut de calitate in Instagram

Instagram iti poate aduce o sumedenie de beneficii, dar pentru asta exista o conditie importanta: ai nevoie de continut de calitate. Vorbim aici de fotografii de calitate profesionala, de reel-uri editate de un expert si asa mai departe.

Datorita popularitatii in crestere a acestei retele sociale, si concurenta este acerba. De aceea, daca bugetul si timpul tau sunt limitate, iti recomandam sa reduci numarul de postari si sa te axezi mai degraba pe live-uri si stories. Succes!

Lasa un comentariu