Esti producator? Iata de ce ai nevoie de propriul magazin online si cum il creezi
Pana recent, modelul de business dominant pentru producatori era vanzarea prin reselleri si distribuitori. Logic, de altfel, dupa cum sugereaza si numele: producatorul produce, vanzatorul vinde.
De cele mai multe ori, producatorii nu au niciun fel de prezenta online, doar un departament de vanzari care cauta parteneri cu logistica de promovare necesara pentru a duce produsele lor la consumatori.
In ultimul timp, insa, lucrurile s-au schimbat, astfel ca tot mai multi producatori isi deschid propriile magazine online, prin intermediul carora ajung direct la consumator si nu numai.
Daca esti producator si nu ai inca un astfel de magazin, iata de ce ar trebui sa iei in calcul aceasta varianta:
De ce sa-ti deschizi un magazin online ca producator
D2C (Direct to Consumer, direct catre consumator) este un trend care a luat amploare in ultimii ani. Pe scurt, D2C inseamna vanzarea direct catre consumatorul final si taierea intermediarilor.
Acest lucru este avantajos atat pentru producatori, cat si pentru consumatori.
1. Vei avea o marja de profit mai mare
Prin propriul site, poti vinde direct catre consumatori, fara comisioane si adaosuri. Mai mult, pentru ca nu mai platesti transportul catre distribuitor, poti pastra tu diferenta.
Acest lucru duce la un beneficiu si mai important pentru clientii tai.
2. Cumparatori multumiti & acces la noi categorii de consumatori
Preturile au crescut peste tot si consumatorii cauta sa economiseasca bani la fiecare sesiune de cumparaturi. Produsele tale le pot fi inaccesibile multora atunci cand la pretul de producator se adauga comisioanele si adaosurile distribuitorilor si retailerilor.
Daca au, insa, oportunitatea sa le cumpere fara aceste adaosuri, o vor face. Astfel, vei avea acces la noi categorii de consumatori si iti vei creste vanzarile rapid.
3. Poti vinde mai usor B2B
Cumparaturile B2B (Business to Business) nu se mai fac (doar) prin reprezentanti de vanzari. Clientii B2B prefera si ei, la fel ca cei B2C, o experienta de shopping facila, cu toate informatiile la vedere.
In loc sa astepte o oferta pe mail de la reprezentantul tau de vanzari, pot vedea toate preturile si termenii de vanzare direct pe site si pot plasa o comanda in cateva minute. Timpul se reduce semnificativ, iar tu castigi clienti care nu au zile intregi la dispozitie pentru a negocia ofertele pe mail sau la telefon.
4. Consumatorii prefera sa cumpere de la (micii) producatori
Consumatorii de azi stiu ca shoppingul direct de la producator are costuri mai mici. Dincolo de preturi, insa, isi doresc si sa sustina acesti producatori si sa cumpere produse cu efect redus asupra mediului inconjurator.
Atunci cand cumperi de la un reseller sau un retailer, inseamna ca produsele au calatorit de la producator in depozitul vanzatorului, apoi catre punctele de desfacere si, in final, catre consumator. Toate acestea inseamna mai mult combustibil si mai multa poluare.
Cumparatorii stiu asta si prefera alternativa de shopping mai etica si mai prietenoasa cu mediul – adica direct de la producator.
5. Varietate mai mare de produse direct de la producator
Cei mai multi dintre retaileri si distribuitori aleg doar cateva produse din catalogul producatorilor. In schimb, un magazin online le ofera clientilor finali acces la intregul catalog de produse al unui anumit producator.
Pentru cumparatori, asta inseamna mai multe optiuni. Pentru producatori, inseamna vanzari mai mari, inclusiv pentru produsele pe care retailerii le ignora de obicei.
Pe termen lung, ai un beneficiu extrem de important: o linie directa catre consumatori iti va oferi semnale puternice despre care produse sunt mai apreciate si in care merita sa investesti mai mult.
Te temi de lipsa de experienta si costurile ridicate pentru deschiderea unui magazin online de producator? Nu este cazul!
Cum sa creezi si sa cresti un magazin online de producator
Nu mai ai nevoie de o echipa de dezvoltatori web si graficieni pentru a crea si gestiona un magazin online. Totul se deruleaza acum mult mai simplu decat in urma cu cativa ani, mai ales ca iti poti crea magazinul online pe o platforma SaaS precum MerchantPro – unde regasesti din start toate instrumentele de baza pentru a vinde + multe alte functionalitati potrivite oricarei dimensiuni de afacere, de la integrari cu platforme social media si de email pana la programe de loializare si discounturi dinamice.
Odata ce ti-ai creat magazinul online, poti folosi canalele social media pentru a-l creste. Fie ca alegi sa investesti in reclame platite, fie ca faci totul organic, retelele sociale sunt un mediu excelent pentru a creste notorietatea brandului tau.
De asemenea, pe MerchantPro ai instrumente de SEO si marketing care sa te ajute cu vizibilitatea in magazinului. Aceste unelte sunt utile mai ales daca exista deja consumatori care cauta activ produsele tale.
Cu ajutorul solutiilor AI integrate, poti crea rapid descrieri de produs atractive si chiar sa traduci continutul in mai multe limbi.
Asadar, nu mai ezita si creeaza-ti magazinul online, pentru a le permite consumatorilor care cauta produse direct de la producatori sa te descopere.
Mai apoi, axeaza-te pe cele mai mari atuuri pe care le ai in calitate de producator:
- Preturi de producator, mai mici decat cele ale distribuitorilor si retailerilor
- Calitate garantata. Numeroase produse isi pierd din calitate atunci cand sunt mutate din depozit in depozit pana sa ajunga in mainile consumatorului final. Atunci cand cumpara de la tine, clientii tai au garantia calitatii.
Daca inca mai stai pe ganduri cu privire la deschiderea unui magazin online de producator, iti recomandam sa testezi aceasta idee cat mai repede. Anul 2024 va fi unul propice pentru producatorii care se ocupa de propriile vanzari – toata lumea cauta preturi mai mici, insa fara a face rabat de la calitate.
Lasa un comentariu