Inteligenta artificiala: cum sa o utilizezi pentru personalizare in eCommerce
In eCommerce, unde competitia este acerba, iar asteptarile consumatorilor sunt in continua evolutie, personalizarea a devenit piatra de temelie a strategiilor de marketing de succes. Au apus zilele comunicarii generale. Consumatorii de astazi cer experiente personalizate, care sa rezoneze cu preferintele si nevoile lor individuale.
Conform statisticilor, 77% dintre consumatori au ales, au recomandat sau au platit mai mult pentru produsele unei companii care foloseste personalizarea in marketing. Mai important, 71% dintre consumatori au declarat ca s-au simtit deranjati de experientele de shopping impersonale.
Pe scurt, personalizarea te ajuta sa:
- Vinzi mai mult si mai usor;
- Loializezi clientii existenti;
- Transformi cumparatorii in ambasadori de brand care sa recomande magazinul tau si altora.
Personalizarea merge, insa, mai departe de adaugarea in campaniile de email a prenumelui unui membru al bazei de date. Asa ca te invitam sa descoperim impreuna cum te poate ajuta inteligenta artificiala sa livrezi experiente personalizate in eCommerce.
Inteligenta artificiala pentru shopping personalizat
Incepem prin a defini modul in care ne ajuta inteligenta artificiala sa indeplinim task-uri complexe, care ar lua ore sau saptamani unor operatori umani.
Inteligenta artificiala cuprinde o gama de tehnologii si tehnici care permit calculatoarelor sa indeplinească sarcini care in mod obisnuit necesita inteligenta umana, cum ar fi invatarea, rationamentul si luarea deciziilor. In contextul comunicarii eCommerce, personalizarea cu ajutorul AI implica utilizarea algoritmilor de invatare automata si de analiza a datelor, pentru a livra mesaje tintite si relevante fiecarui client in parte.
Cu alte cuvinte, AI-ul pe care il folosesti “invata” comportamentul uman si foloseste aceasta informatie pentru a livra continut personalizat sau pentru a prezice de ce tip de continut are nevoie fiecare utilizator in parte.
1. Segmentare si targetare cu ajutorul AI
Nu stii care dintre utilizatorii site-ului tau sunt pregatiti sa cumpere (din nou)? In loc sa-i targetezi pe toti cu aceleasi mesaje si sa risti sa-i enervezi pe multi dintre ei, poti folosi segmentarea si targetarea cu ajutorul AI.
Aplicatia pe care o folosesti va analiza cel mai probabil date precum istoricul achizitiilor, comportamentul de navigare si profilul demografic. Pe baza acestora, iti va spune care dintre clienti sunt pregatiti sa faca o achizitie si ce anume sunt predispusi sa cumpere.
2. Generare de continut dinamic si recomandari personalizate
Cu ajutorul aplicatiilor AI, poti genera continut dinamic, in functie de produsul pe care un utilizator il vizualizeaza. Spre exemplu, daca utilizatorul se afla pe pagina de produs a unui parfum de nisa, ii poti afisa un pop-up care ii ofera informatii despre compania producatoare si angajamentul lor fata de mediu.
Mai mult, poti folosi AI si ML (Machine Learning) pentru a targeta utilizatorii cu recomandari personalizate, fie in cart (inainte de finalizarea comenzii), fie in timp ce adauga produse in cos.
Astfel, poti creste valoarea comenzii fara nicio interventie umana. Pentru ca acest sistem sa functioneze, insa, este important ca recomandarile sa fie relevante.
Spre exemplu, daca cineva cumpara un set de perne, ii poti sugera sa adauge in cos si o lenjerie de pat, insa nu un set nou de oale.
In plus, in magazinul tau MerchantPro regasesti functia upsell, cu ajutorul careia poti oferi recomandari relevante de produse in cart-ul utlizatorilor in cel mai propice moment, atunci cand sunt gata sa finalizeze comanda.
3. Chatbots si asistenti virtuali
Asistentii virtuali construiti pe baza inteligentei artificiale devin din ce in ce mai prezenti in comunicarea eCommerce. Aceste sisteme inteligente utilizeaza prelucrarea limbajului natural si algoritmii de invatare automata pentru a interactiona cu clientii in timp real, oferind asistenta personalizata, raspunzand la intrebari si ghidandu-i prin procesul de cumparare.
Prin oferirea de suport si recomandări personalizate, aceste programe imbunatatesc experienta clientilor si cresc nivelul de satisfactie si loialitate fata de magazin din partea acestora.
4. Analiza predictiva
Analiza predictiva reprezinta o alta componenta esentiala a personalizarii cu ajutorul inteligentei artificiale. Prin analizarea datelor istorice si a modelelor de comportament al clientilor, algoritmii AI pot prezice actiuni si preferinte viitoare cu un grad ridicat de precizie.
Aceasta permite afacerilor eCommerce sa anticipeze nevoile clientilor si sa livreze in mod proactiv comunicare personalizata si oferte care sunt sincronizate cu momente-cheie, cum ar fi zilele de nastere, aniversarile sau ciclurile de reinnoire a produselor.
Vestea buna este ca foarte probabil ai deja acces la analiza predictiva cu ajutorul AI, majoritatea sistemelor de planificare a resurselor avand aceasta functionalitate integrata.
5. Personalizarea comunicarii cu AI este abia la inceput
Este de asteptat ca in anii care urmeaza, algoritmii inteligentei artificiale sa devina tot mai sofisticati si mai capabili de analize complexe, precum si de executarea unor sarcini din ce in ce mai complicate.
In platforma MerchantPro am integrat deja cateva zeci de functionalitati pe baza de AI, precum traducerile automate sau sistemele de marketing automatizat, si vom continua sa o facem si pe viitor, pentru ca magazinul tau sa fie permanent conectat la tot ce este nou in eCommerce si, bineinteles, cu un pas inaintea concurentei.
Asadar, oportunitatile care apar in urma utilizarii inteligentei artificiale pentru afacerea ta eCommerce sunt multiple, deci ai tot atatea motive sa iei in calcul functionalitatile pentru a-ti creste business-ul. Daca ai nevoie de detalii despre solutiile disponibile in platforma MerchantPro, nu ezita sa ne contactezi.
Lasa un comentariu