Puncte esentiale pe care sa le bifezi in pregatirea Black Friday 2025
Stii deja ca de multa vreme, pe final de an, cele mai multe dintre eforturile comerciantilor online sunt directionate catre pregatirea celui mai important eveniment de shopping: Black Friday. Probabil si tu ai inceput sa faci asta, asa ca in acest articol iti vom oferi cateva recomandari pe care le poti implementa in magazinul tau MerchantPro.
De ce sa te pregatesti devreme pentru Black Friday?
Mai intai, sa reluam un pic de ce este important sa pregatesti din timp campania de Black Friday. Din analiza post-Black Friday 2024 realizata pe un esantion de 1000 de magazine locale din platforma MerchantPro, cifrele aratau o consolidare a Black Week, ceea ce ne confirma faptul ca evenimentul nu se mai limiteaza la doar o singura zi, ci s-a consolidat sub forma unei curse de 7 zile. Iar pentru o proba de anduranta te pregatesti temeinic, din timp.
Tot din raportul nostru de anul trecut mai aflam ca, in ciuda factorilor care ar fi putut sa afecteze vanzarile, acestea au fost pe plus fata de perioada similara din 2023:
- 5–11 nov. 2024 vs. 7–13 nov. 2023: +5% comenzi, +18% venituri, +12% in valoarea cosului de cumparaturi;
- 8 nov. 2024 (ziua de Black Friday): tranzactii in stagnare, dar +24% in venituri si +24% in valoarea cosului de cumparaturi;
Ce sa pregatesti?
Pe scurt, bazele oricarei campanii, fie ca este vorba despre Black Friday, sarbatorile de iarna sau Valentine’s Day, sunt reprezentate de website, analiza datelor si de promotiile pe care le oferi. Toate acestea compun strategia comerciala, iar de aici poti aplica in continuare tactici de diferentiere si de crestere a vanzarilor.
Sa luam insa pe rand elementele de baza despre care iti spuneam:
1. “Imbraca-ti” site-ul pentru Black Friday
Cand participi la un eveniment special, vei alege sa porti alte haine decat cele de zi cu zi. Ei, bine, in mod similar trebuie privite lucrurile si cand vine vorba despre site-ul tau eCommerce.
De aceea, in perspectiva Black Friday (si a altor evenimente) este recomandat sa creezi un landing page de campanie, care sa fie deopotriva atractiv vizual si informativ cu privire la promotiile pe care le derulezi.
In plus, un landing page dedicat iti ofera avantaje precum:
- Vizibilitate crescuta in cautari (SEO) – o pagina optimizata poate atrage trafic organic pe cautari legate de Black Friday sau de brandul ori nisa ta. Daca pagina ramane activa si intre campanii, acumuleaza autoritate in timp;
- Construirea anticiparii – poti publica pagina din timp cu countdown, formular de abonare la newsletter sau teasing despre viitoarele reduceri. Astfel, poti colecta lead-uri inainte de eveniment;
- Experienta clara pentru utilizatori – clientii gasesc rapid toate ofertele intr-un singur loc, fara sa fie nevoiti sa caute prin site;
- Flexibilitate in campaniile de marketing – poti directiona traficul din reclame, email marketing, social media catre aceeasi destinatie.
2. Analizeaza datele despre clienti si vanzari
Informatia este putere. In perspectiva Black Friday, datele pe care le colectezi despre preferintele clientilor, precum si despre produsele din catalog pot face diferenta dintre o campanie reusita si una sub asteptari.
De aceea, pentru a pregati corespunzator un eveniment de shopping, foloseste la maximum toate instrumentele de analytics pe care le ai la dispozitie. Compara datele din Google Analytics cu cele din MerchantPro Analytics, fa-ti o imagine mai clara si mai bine documentata, iar pe baza concluziilor construieste o strategie de vanzare solida.
Bineinteles, datele obtinute in timpul Black Friday/Black Week te pot ajuta sa optimizezi in continuare strategia magazinului si tot asa – ai prins ideea.
3. Creeaza promotii inteligente
Este limpede ca de Black Friday clientii cauta reduceri. Totusi, maturizarea pietei, precum si contextul socio-economic actual au condus la o modificare a comportamentului de consum, unul mai axat pe cumparaturi chibzuite si necesare. Astfel, devine crucial sa le oferi vizitatorilor magazinului promotii relevante, la produse pe care le urmaresc de mai multa vreme sau despre care stii ca ar putea fi interesati (vezi punctul despre analiza datelor).
Segmenteaza audienta, iar pe baza segmentelor rezultate creeaza cupoane de reducere. Le poti afisa direct in magazin, le poti trimite in cadrul newsletterelor sau in reminderele de cosuri abandonate.
In magazinul tau MerchantPro mai poti defini si reguli de discount dinamice, aplicabile pentru anumite produse, categorii de produse, producatori sau o combinatie intre aceste elemente. Totodata, ai posibilitatea de a seta si reguli promotionale aplicabile la nivelul cosului de cumparaturi al clientului, dar si promotii combinate de tip X+1 gratis, X+Y si asa mai departe, care te pot ajuta atat sa fidelizezi clientii, cat si sa cresti valoarea medie a comenzilor acestora.
O alta tactica prin care poti stimula AOV (Average Order Value) este crearea de pachete promotionale de produse, cu reduceri fixe sau procentuale. In acest mod poti elibera stocul de produse mai putin populare, in timp ce te diferentiezi de competitie si le oferi clientilor perceptia si in definitiv satisfactia de a fi obtinut o valoare mai mare pentru achizitia lor.
Acestea sunt asadar elementele care ar trebui sa constituie baza oricarei campanii. Pune-ti la punct website-ul, analizeaza datele si foloseste la maximum functiile integrate pentru crearea promotiilor, dupa care te poti ocupa si de celelalte detalii care fac diferenta.
Asa ca, spor la implementare si la vanzari, iar daca ai nevoie de lamuriri suplimentare, suntem la cateva click-uri distanta, gata sa te ajutam!
Lasa un comentariu