Notiuni de baza in Google Universal Analytics: ghid pentru identificarea rapoartelor utile

22 iulie 2021

Asa cum probabil stii deja, Google Analytics este un instrument gratuit de la Google, utilizat de mai multe companii din intreaga lume pentru analizarea traficului de pe propriile lor site-uri. Pentru cineva care nu a mai folosit acest serviciu, multitudinea de optiuni de vizualizare din interfata Google Analytics poate crea impresia unei experiente de utilizare dificile. Din fericire, lucrurile nu sunt chiar asa cum par la prima vedere.

Cat inca utilizatorii inca mai analizeaza „duelul fratricid” Universal Analytics vs Google Analytics 4 (cele doua modele de masurare oferite de Google), noi ti-am pregatit in continuare un ghid care sa te ajute sa te familiarizezi cu primul dintre acestea; platforma eCommerce MerchantPro permite integrarea cu Google Analytics in doar cateva click-uri, astfel ca poti incepe sa utilizezi imediat modelul Universal Analytics pentru afacerea ta online.

Notiuni de baza

Dashboard-ul modelului de masurare Universal Analytics iti ofera o prezentare generala a performantei magazinului tau online. Hai sa descoperim in continuare cele mai importante sectiuni disponibile si ce informatii sunt incluse in acestea.

Meniul Rapoarte/Reports – Acesta poate fi gasit in panoul din stanga si reprezinta punctul de pornire pentru decompunerea cautarii. Acceseaza fiecare tip de raport si navigheaza prin subtipuri pentru a gasi datele colectate despre anumite zone ale site-ului tau.

Bara de cautare/Search bar – Aceasta este situata in partea central-superioara a dashboard-ului Google Analytics si este utila pentru situatiile in care doresti sa gasesti ceva ce nu poti identifica in panoul din stanga; datorita acestei functii vei avea la dispozitie mai multe optiuni pentru gasirea informatiilor pe care le cauti.

Public/Audience

Tabul Public/Audience iti va furniza rapoarte referitoare la structura vizitatorilor site-ului tau, de la date demografice si locatie geografica, pana la dispozitivele utilizate de acestia pentru vizualizarea site-ului, dupa cum urmeaza:

Date demografice > Prezentare generala/Demographics > Overview: sectiunea ofera o descriere generala a bazei de vizitatori, inclusiv varsta, sexul si locatia acestora. Informatiile sunt de ajutor pentru alinierea strategiilor de marketing in raport cu tipologiile de cumparatori de pe site-ul tau;

Comportament > Noi vs recurenti/Behavior > New vs recurrent: raportul iti arata numarul vizitatorilor care revin fata de numarul celor care ajung pe site pentru prima oara. Aceste date sunt esentiale pentru stabilirea unor noi obiective si ofera informatii asupra modului in care functioneaza diferite strategii de marketing;

Dispozitive mobile > Prezentare generala/Mobile > Overview: sectiunea iti ofera detalii despre cate persoane viziteaza si despre conversiile realizate de pe desktop, mobil si tableta. Astfel, poti rezolva problemele de conversie prin identificarea punctelor slabe.

Ecommerce

Achizitie/Aquisition

Tabul Achizitie/Aquisition iti ofera informatii despre provenienta click-urilor vizitatorilor site-ului tau, respectiv daca acestea au fost efectuate din profiluri de social media, reclame sau alte surse.

Prezentare generala/Overview: acesta este cel mai bun mod de a observa, dintr-o privire, modul in care functioneaza impreuna toate canalele tale de marketing. Poti vedea cum a fost obtinut fiecare vizitator, cum s-au comportat acestia pe site si care dintre ei a realizat si o achizitie;

Tot traficul > Canale/All traffic > Channels: aceasta reprezinta o versiune mai extinsa a sectiunii precedente. In acest mod de vizualizare ai acces la tabul Comert electronic/Ecommerce, care iti va oferi o detaliere a fiecarui canal de marketing in raport cu valorile de comert electronic;

Retele sociale > Recomandari din retea/Social > Network Referrals: sectiunea iti permite sa vezi ce retea sociala a directionat traficul catre site-ul tau, cate pagini a vizionat fiecare vizitator si timpul petrecut pe acestea. Astfel, poti evalua succesul campaniilor tale si sa te concentrezi pe crearea de continut social media pentru platformele care genereaza cel mai bun trafic.

Comportament/Behavior

Tabul Comportament/Behavior iti ofera detalii despre ce au făcut vizitatorii atunci cand au ajuns pe site-ul tau, de la paginile pe care au dat click pana la actiunile efectuate pe fiecare pagina.

Continutul site-ului > Pagini de destinatie/Site content > Landing pages: raportul iti arata pe ce pagini din site-ul tau ajung vizitatorii. Te poti concentra in continuare pe cele mai bune landing page-uri in functie de sursa de trafic – de exemplu cautari organice sau social media. Aproape intotdeauna homepage-ul se va situa in top, insa informatiile referitoare la popularitatea celorlalte pagini te vor ajuta sa iti ajustezi strategia la toate nivelurile;

Cautarea pe site > Prezentare generala/Site search > Overview: pentru a utiliza acest grafic este necesara activarea optiunii Cautare pe site/Site Search in magazinul tau eCommerce. Ulterior, vei putea utiliza functia pentru a vizualiza cele mai importante interogari ale vizitatorilor in instrumentul de cautare de pe site. Poti afla care sunt cele mai populare produse din magazinul tau, lipsurile din gama de produse, dar si locurile unde navigarea in site nu este suficient de intuitiva pentru a ajuta utilizatorii sa gaseasca ceea ce au nevoie.

Conversii/Conversions

Tabul Conversii/Conversions iti permite sa stabilesti unde doresti sa ajunga vizitatorii site-ului tau („Obiective”/”Goals”) si sa urmaresti performanta generala a paginii.

Comert electronic > Prezentare generala/Ecommerce > Overview: aceasta sectiune ofera o prezentare generala a performantei vanzarilor magazinului tau eCommerce. Poti vedea rata la care clientii au realizat o conversie pentru fiecare produs, numarul total de tranzactii, pretul mediu de achizitie pentru fiecare comanda si multe altele.

Comert electronic > Performanta produselor/Ecommerce > Product Performance: raportul iti ofera o defalcare usor de interpretat a fiecarui produs achizitionat, cu ajutorul careia poti lua decizii informate, bazate pe provenienta veniturilor tale.

Pentru a utiliza aceasta optiune in magazinul tau MerchantPro, este necesar sa activezi optiunea Enhanced Ecommerce din panoul de control al shop-ului.

Canale multiple > Conversii asistate/Multi-channel Funnels > Assisted Conversions: cand clientii vor sa achizitioneze un produs, de multe ori ei vor reveni pe site de cateva ori inainte de a lua o decizie. Acest raport iti indica fiecare canal care a contribuit la procesul de conversie in magazin.

De exemplu, daca o persoana a descoperit shop-ul tau datorita unei reclame PPC (Pay-Per-Click), dar a realizat conversia mult mai tarziu in urma unei vizite directe pe site, in aceasta sectiune va fi afisata reclama PPC drept prima interactiune avuta de client in procesul de achizitie. Avand la dispozitie aceste informatii, vei sti exact contributia fiecarui canal la conversiile realizate in magazinul tau.

De asemenea, la fel ca in cazul optiunii de raportare precedente, este necesar sa activezi optiunea Enhanced Ecommerce din panoul de control al magazinului tau MerchantPro pentru a avea acces la aceste date.

Ecommerce

Concluzii

Acum, ca ai o idee mai clara despre felul in care pot fi obtinute aceste rapoarte din Google Universal Analytics, poti incepe sa le utilizezi pentru a monitoriza mai eficient performanta magazinului tau online. Tine cont ca poti seta si datele calendaristice pentru raportare, astfel incat sa poti urmari evolutia site-ului saptamanal sau in oricare alte perioade doresti. In rest, nu iti mai ramane decat sa explorezi acest instrument de raportare si sa evaluezi cu atentie informatiile care iti pot ajuta afacerea eCommerce sa creasca.

Pentru intrebari legate de integrarea Google Analytics cu magazinul tau online MerchantPro, contacteaza-ne la Centrul de Asistenta Clienti si te vom ajuta cu placere. De asemenea, daca ai nevoie de informatii suplimentare, afla mai multe despre instrumentele Google din sectiunea Help a site-ului nostru.

Lasa un comentariu