Vanzari pe pilot automat: cum si de ce sa creezi abonamente pentru produsele din magazinul tau online

6 aprilie 2021

Te-ai gandit vreodata sa imprumuti cate ceva din modelul de business al Netflix sau al companiilor de telefonie mobile, ale caror incasari majoritare provin din abonamente?

Pentru produse, acest concept este relativ nou. Suntem obisnuiti ca atunci cand avem nevoie de un lucru, sa-l achizitionam dintr-un magazin sau sa plasam o comanda online. Insa lucrurile nu trebuie sa se desfasoare neaparat astfel.

Spre exemplu, poti crea in magazinul tau online MerchantPro abonamente cu frecventa variabila, pentru produse consumabile sau perisabile. Iata cum functioneaza acestea concret.

Ce sunt abonamentele in eCommerce?

La fel ca in cazul Netflix sau al companiilor de telefonie mobila, clientul va plati o suma fixa, lunar sau la un alt interval prestabilit. In schimbul acestei sume, va primi produsele dorite la intervalul selectat, fara a fi necesar sa plaseze o alta comanda.
Un astfel de abonament este ideal mai ales pentru:

  • Produse cosmetice
  • Produse alimentare
  • Detergenti
  • Mancare pentru animale

Pe scurt, orice produs consumabil pe care cumparatorii il folosesc constant poate face obiectul unui abonament. Un alt tip de abonament este acela in cadrul caruia, in schimbul unei mici sume lunare fixe (ex: 50 RON), consumatorii primesc o reducere deloc neglijabila (ex: 25%) la toate produsele de pe site. Clientii pot oricand sa intrerupa abonamentul, cu o notificare prealabila catre magazinul tau.

Afla in continuare de ce iti recomandam aceasta optiune.

4 motive pentru a introduce abonamente in magazinul tau online

In primul rand, abonamentele ii vor scapa pe clientii tai de o grija in plus. Plasarea automata a comenzilor inseamna ca ei nu vor ramane niciodata fara un produs de baza, iar asta fara a fi necesar sa-si seteze remindere. Oricine si-ar dori o astfel de facilitate, nu-i asa?

In plus, pentru tine asta inseamna un venit predictibil si stabil. Companiilor care ofera abonamente le este mai usor sa faca proiectii financiare si sa-si planifice cheltuielile pe termen mediu si lung, intrucat stiu in avans pe ce sume se pot baza.

Mai mult, abonamentele iti ofera posibilitatea de a gestiona stocurile mai bine. In special in cazul produselor perisabile, acesta este un mare atu. Ai siguranta ca vei vinde cel putin produsele pre-comandate de clientii abonati, asa ca iti va fi mult mai usor sa comanzi de la furnizor exact atata marfa cat ai nevoie.

Ecommerce

De asemenea, abonamentele lunare conduc la fidelizarea consumatorilor. Chiar si acei cumparatori fideli pot fi ocazional atrasi de ofertele concurentei. Insa, daca au setat un abonament lunar in magazinul tau, vor fi mai putin tentati sa caute noi oferte si inca si mai putin tentati sa le accepte – usurinta de a comanda este de multe ori mai importanta decat o reducere de pret.

Crezi ca este complicat sa introduci astfel de abonamente in magazinul tau online sau te gandesti ca ai nevoie de investitii in infrastructura si sisteme de plati comparabile cu cele ale operatorilor de telefonie mobila? Ei bine, ne bucuram sa te contrazicem!

Cum sa creezi rapid si usor abonamente pentru produsele tale

Misiunea MerchantPro este aceea de a le oferi abonatilor nostri cat mai multe avantaje competitive, care sa-i ajute sa se distanteze fata de concurenta. Posibilitatea de a crea abonamente pentru produse este cea mai noua dintre facilitatile de care se bucura clientii nostri.
Astfel, ai la dispozitie in dashboard-ul tau aplicatia Comenzi & abonamente recurente – tot ce trebuie sa faci este sa o activezi si sa setezi produsele pentru care abonamentele sunt disponibile si frecventa lor. De exemplu, unele produse (cosmetice, detergenti) se preteaza pentru livrare lunara sau chiar bilunara, in timp ce altele (produse alimentare, in special cele foarte perisabile cum sunt fructele si legumele) pot functiona cu abonamente saptamanale.

Aplicatia disponibila in platforma MerchantPro se va ocupa de toate chestiunile tehnice: plasarea automata a comenzii la momentul prestabilit, crearea unei baze de date cu clientii abonati si detalii despre abonament, precum si crearea documentelor pentru livrare.
Vrei mai multe detalii despre aplicatia Comenzi & abonamente recurente? Contacteaza-i oricand pe colegii nostri de la Centrul de Asistenta Clienti si afla cum te poate ajuta aceasta, dar si cum sa o folosesti la potentialul maxim.

Simplu, nu? Iti mai ramane un singur lucru de facut!

Promoveaza noua functionalitate a magazinului tau online

Odata instalata aplicatia, este momentul sa dai sfoara-n tara. Iti recomandam sa faci asta cat mai repede: momentan, in Romania exista foarte putine magazine online care ofera aceasta functionalitate, asa ca aceasta reprezinta sansa ta de a-ti lasa competitia in urma.
Iata ce poti face pentru a vinde rapid cat mai multe abonamente:

Ecommerce

  • Pariaza pe clientii existenti – Acestia prezinta cea mai mare probabilitate de a-si dori un abonament. Au deja incredere in calitatea produselor si serviciilor tale, asa ca vor fi mai dispusi sa plateasca un abonament lunar pentru acces rapid si facil la acestea. Anunta-i printr-un email sau pe canalul lor de comunicare preferat;
  • Anunta comunitatea online – Exista cu siguranta potentiali cumparatori care urmaresc, spre exemplu profilurile tale de social media. Probabil ca nu toti acestia au plasat deja o comanda, insa este cert ca sunt interesati de produsele tale. Acum e momentul sa-i convingi ca nu este necesar sa mai urmareasca si paginile concurentei, deoarece tu le oferi un serviciu premium si foarte greu de gasit;
  • Creeaza ad-uri online – Fie ca le realizezi pe platforme ca Google Ads, fie pe canalele de social media, reclamele online te vor ajuta sa vinzi mai multe abonamente, dar si sa trezesti curiozitatea celor care inca nu-ti cunosc magazinul. Retine ca discutam despre un produs relativ nou pe piata, astfel ca le vei trezi cel putin curiozitatea;
  • Nu uita de update-uri – Ai deja primii abonati? Perfect! Acum e momentul pentru upselling si cross-selling! Creeaza liste de email separate pentru abonati, ca sa poti promova produsele noi care sunt complementare celor din abonamentul selectat si care ar putea creste valoarea cosului lor recurent.

Start vanzari automate!

Stii deja ca pandemia a venit cu recorduri uluitoare pentru comertul online din tara noastra. Doar in luna decembrie a anului trecut, valoarea comenzilor plasate in magazinele MerchantPro a crescut cu 99% fata de aceeasi luna a lui 2019. Indiferent de cum va evolua pandemia, este clar ca apetitul romanilor pentru cumparaturi online nu se va schimba prea curand. Acestea sunt mai rapide, mai comode si, cel putin momentan, mai lipsite de riscuri.

Asadar, este perioada ideala pentru a-ti stabiliza vanzarile si pentru a-ti fideliza clientii castigati in timpul pandemiei. Activeaza aplicatia Comenzi & abonamente recurente si bucura-te de vanzari pe pilot automat pentru mult timp de acum inainte!

Lasa un comentariu