Black Friday & Cyber Monday 2021 in platforma MerchantPro: +20% in numarul de vanzari si +36% in valoarea comenzilor

22 noiembrie 2021

Eforturile depuse de comercianti pentru pregatirea evenimentelor Black Friday si Cyber Monday 2021 au fost rasplatite din plin.
In urma unei analize a evolutiei celor peste 1.500 de magazine MerchantPro, perioada dedicata reducerilor a adus comerciantilor cu 20% mai multe vanzari si o crestere de 36% in valoarea comenzilor comparativ cu perioada similara a anului precedent.

O parte dintre magazinele online au preferat sa limiteze perioada de promotii la o singura zi, insa cele mai multe au extins intervalul de campanie, cuprinzand weekend-ul si inclusiv ziua de luni, denumita in mod traditional Cyber Monday. De altfel, cei care au mizat pe precautia romanilor in achizitii au avut si cel mai mult de castigat. Astfel, in perioada 12-15 noiembrie, s-au remarcat prin dinamism segmentele Fashion, IT&electronice, Home&Deco, Sport, Articole pentru copii si Bijuterii/Accesorii.

Cresterea an dupa an la nivelul zilei de Black Friday (12 noiembrie 2021 vs 13 noiembrie 2020) a fost de 10% la numarul de comenzi, respectiv 27% ca valoare a acestora, in timp ce cosul mediu a crescut cu 16%. Pe de alta parte, cresterea inregistrata in Cyber Monday a fost si mai remarcabila: +30% la nivel de comenzi, respectiv +53% valoric.

Ecommerce

„De aproape doi ani, salturile din online prezinta constant cifre spectaculoase, semn ca adoptia digitala isi pastreaza trendul ascendent. Vedem o efervescenta nu doar din partea consumatorului final, mult mai informat si mai precaut in achizitie, care analizeaza ofertele la nivel de piata inainte sa finalizeze o comanda, cat si din partea comerciantilor, care investesc in functionalitati, solutii optimizate si campanii ce-i plaseaza in prim-plan intr-un online dinamic si din ce in ce mai competitiv”, a precizat Arthur Radulescu, Fondator & CEO MerchantPro.

Analiza pe domenii: segmentele-vedeta de Black Friday

In topul evolutiilor pozitive s-au situat si articolele sportive, unde s-a observat o crestere de aproape 70% in numarul comenzilor plasate in perioada Black Friday 2021 fata de evenimentul similar din 2020, respectiv o dublare in valoarea acestora.

De asemenea, pe segmentul de produse dedicate copiilor s-a inregistrat o crestere de aproape 60% in numarul comenzilor, respectiv de 30% din perspectiva valorica. Valoarea cosului mediu a scazut insa pe acest segment, de la 38 euro anul trecut, la 31 euro anul acesta.

Segmentele cu traditie in achizitiile de Black Friday, precum IT&electronice, respectiv Fashion & Accesorii, au inregistrat cresteri mai mari in valoarea comezilor versus numarul acestora. Astfel, la nivelul magazinelor care comercializeaza produse IT&electronice s-au plasat cu 28% mai multe comenzi in perioada 12-15 noiembrie fata de 13-16 noiembrie 2020, iar valoarea acestora a fost cu 58% mai mare. Comenzile pe segmentul Fashion au cunoscut o dinamica similara, respectiv cresteri de 46% in numarul comenzilor plasate, respectiv de 58% in ceea ce priveste valoarea lor.

Home&deco ramane in continuare un segment important in online-ul romanesc, inregistrand cresteri constante in ultimii doi ani. Nici evenimentul dedicat reducerilor nu a facut exceptie, romanii plasand in weekend-ul ce leaga Black Friday de Cyber Monday (12-15 noiembrie) cu 42% mai multe comenzi fata de aceeasi perioada Black Friday din 2020 (13-16 noiembrie), avand o valoare totala cu 49% mai mare fata de anul precedent.

Buget majorat de la an la an

Valoarea medie a cosului de cumparaturi isi mentine cresterea an dupa an, ceea ce inseamna ca romanii aloca bugete din ce in ce mai consistente pentru achizitiile de Black Friday. In consecinta, cresterea cosului mediu de cumparaturi anul acesta fata de evenimentul similar din 2020 este de 14%.

Ecommerce

„In ciuda perioadelor tot mai extinse de promotii si reduceri practicate de comerciantii online de-a lungul anului, Black Friday ramane un reper atat pentru acestia, cat si pentru clientul final, care aloca un buget tot mai mare de la an la an. Procentele nu sunt spectaculoase, dar constante, ancorate in realitatea socio-economica actuala marcata in continuare de contextul pandemic, ceea ce confirma faptul ca romanii muta multe dintre achizitii in online, si nu doar la nivelul bunurilor de larg consum. Dinamica se va mentine pe acelasi trend ascendent si spre finalul anului, de sarbatori, astfel incat cel mai probabil vom avea un 2021 mai orientat spre achizitii online chiar decat 2020, un an de referinta in digitalizarea afacerilor”, a mai precizat Arthur Radulescu.

Lasa un comentariu