eCommerce Compass: vanzarile Home&Deco, IT&Electronice si articole sportive, cele mai spectaculoase cresteri fata de 2020
In urma unei analize interne a evolutiei magazinelor eCommerce din platforma MerchantPro, am primit confirmarea unei statistici ce parea destul de previzibila: aceea ca antreprenorii care au mizat pe online au avut cel mai mult de castigat in ultimele 18 luni ca urmare a schimbarilor survenite in comportamentul de consum al romanilor.
Astfel, numarul comenzilor in perioada ianuarie-septembrie 2021 a crescut cu 54% fata de anul precedent, in timp ce pentru valoarea comenzilor plasate s-a inregistrat o crestere de 76% YOY (year over year). Totodata, la nivelul celor peste 1.500 de magazine din platforma locala de eCommerce MerchantPro, cele mai active segmente de piata au fost fashion & accesorii, IT & electronice, sport si home & deco, unde cresterile au ajuns si pana la 190%.
Cea mai dinamica luna din punct de vedere al comenzilor in primele 8 luni ale anului a fost luna mai. Pe domenii, in prima parte a anului, cele mai multe comenzi au fost inregistrate de magazinele din segmentul home&deco, pictura si arta, bijuterii si artizanat, iar odata cu venirea verii au crescut si comenzile din segmentele sport, IT & electronice, fashion & accesorii, frumusete si sanatate.
āDinamica din online, care nu s-a diminuat odata cu indepartarea de momentul declansarii pandemiei, ne confirma ca ne indreptam spre digitalizarea obiceiurilor de consum. Diferenta o va face experienta consumatorului pe site, de la browsing, comanda si metode de plata diversificate si pana la livrare, retur si politica de marketing.
Consumatorii schimba frecvent magazinele preferate daca nu isi gasesc produsele dorite, un pret corect, o livrare rapida sau pur si simplu o experienta buna pe site. Tocmai de aceea diferenta o fac solutiile optimizate, armonizate cu nevoia consumatorului actual de a primi satisfactie maxima la fiecare achizitieā, a precizat Arthur Radulescu, CEO MerchantPro.
Analiza pe domenii: dinamica pozitiva pe aproape toate verticalele
Fata de anul precedent, cea mai mare crestere a fost inregistrata in valoarea si numarul comenzilor pe segmentul IT & Electronice, aproape o triplare (+194%) in valoarea comenzilor inregistrate, respectiv o crestere cu 159% in numarul acestora.
Comenzile pe segmentul de Home & Deco aproape s-au dublat fata de 2020 (+95%), in timp ce valoarea comenzilor inregistrate a crescut cu 126%.
Numarul comenzilor de articole sportive a crescut anul acesta cu 57%, in timp ce cresterea inregistrata la nivel de valoare a comenzilor a fost de 85%. Pe segmentul Fashion & Accesorii s-au inregistrat cu 42% mai multe comenzi, procent mentinut si la nivel de valoare a comenzilor.
Cea mai mare valoare a cosului mediu s-a inregistrat pe segmentul IT & Electronice, de 156 euro, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada din 2020. Valoarea medie a comenzilor de pe segmentul Home & Deco a inregistrat o dinamica similara, cu o crestere de 15%, situandu-se in perioada ianuarie -septembrie 2021 la 119 euro.
Pe domeniul Fashion & Accesorii se remarca o stagnare la nivelul comenzii medii, la 30 euro. Comanda medie pentru articole sportive a avut insa o crestere de 18%, pana la 82 euro.
Digitalizarea micilor afaceri
Pandemia a adus si trecerea in online si a multor afaceri locale, de mici dimensiuni, din zona artizanat si bijuterie, o digitalizare care ar fi avut loc intr-un ritm mai lent intr-un context normal. Mutarea a condus la cifre spectaculoase, la nivelul magazinelor de pe aceste segmente inregistrandu-se chiar triplari in numarul si valoarea comenzilor.
āAsistam la digitalizarea afacerilor locale, de familie, un pas important pentru cresterea productivitatii si performantei micilor intreprinzatori. In lunile urmatoare vom vedea cresteri accentuate ale vanzarilor online pe magazinele artizanilor, designerilor si creatorilor localiā, considera Arthur Radulescu.
O vara activa in eCommerce
La nivel general, cresterea este sustinuta si continua, nefiind influentata major de sezonalitate.
In perioada iunie – august 2021, respectiv lunile de vara cand de obicei exista o scadere pe zona de eCommerce, la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro s-a inregistrat o crestere de 49% in numarul comenzilor year over year, respectiv o crestere de 66% in valoarea acestora.
Astfel, pe perioada verii, verticalele Fashion & Accesorii si Articole sportive au avut cresteri de 50%, respectiv 65% din perspectiva valorica. Vanzarile de Bijuterii la magazinele din platforma MerchantPro au crescut cu 73%, in timp ce cifrele de pe Home & Deco s-au dublat.
āAfinitatea pentru cumparaturile online s-a mentinut in aceasta vara, s-au inregistrat cresteri neasteptate pentru cele mai multe domenii. Probabil ca finalul de an, marcat de evenimentele de shopping cele mai importante si perioada cadourilor, va aduce cresteri si mai accentuate. Online-ul va ramane superstar in retail si in urmatoarele luniā, completeaza Arthur Radulescu, CEO si fondator MerchantPro.
Lasa un comentariu