Google Consent Mode V2 – cand intra in vigoare si ce efecte va avea asupra eCommerce

14 februarie 2024

Google Consent Mode v2 este noua actualizare a sistemului Google de management a preferintelor de confidentialitate ale utilizatorilor de internet, prin intermediul caruia, incepand din luna martie 2024, functionalitatea tag-urilor de tracking Google trebuie sa se adapteze dinamic in functie de consimtamantul vizitatorilor unui website cu privire la plasarea de cookie-urile de publicitate si analytics.

Astfel, monitorizarea campaniilor de publicitate si a comportamentului unui vizitator pe un website trebuie sa aiba loc doar cu consimtamantul acestuia, aspect semnalat prin Consent Mode v2. Site-urile vor putea colecta date prin intermediul tag-urilor de urmarire Google, respectand in acelasi timp setarile de confidentialitate ale utilizatorilor.

Ce aduce diferit Google Consent Mode v2?

Spre deosebire de versiunea anterioara a modului de consimtamant de la Google, Consent Mode v2 solicita consimtamantul explicit al utilizatorilor pentru cookie-uri si utilizarea datelor, in special pentru publicitatea personalizata (Ads) si Analytics.

Actualizarea se aliniaza astfel cu normele si reglementarile mai stricte cu privire la confidentialitate si are ca scop sa asigure gestionarea datelor intr-un mod care respecta atat preferintele utilizatorilor, cat si cerintele legale, in special in cadrul Spatiului Economic European (SEE).

Principala imbunatatire adusa de versiunea actualizata este activarea a doua setari suplimentare de consimtamant legate de publicitate: ad_user_data si ad_personalization

Google Consent Mode v2 reprezinta asadar o obligatie impusa de Google catre website-urile care doresc sa foloseasca anumite servicii Google, precum Google Ads.

Google Consent Mode v2 este complet operational in prezent, iar pentru advertiserii care nu vor aplica noile modificari, efectele negative vor fi vizibile incepand cu luna martie 2024. Lipsa de conformitate, conform Google, poate atrage dupa sine consecinte precum blocarea contului de advertiser in sistemul Google Ads.

Google Consent Mode v2 – caracteristici cheie

Dupa cum mentionam anterior, noul Google Consent Mode v2 vine cu doi noi parametri importanti cu privire la reclame si personalizare: ad_user_data si ad_personalization.

Parametrul ad_user_data

Acest parametru determina daca datele personale sunt trimise catre servicii Google precum Google Ads, Google Shopping si Google Play in functie de consimtamantul utilizatorului. 

ad_user_data poate avea astfel doua valori: „granted” sau „denied”.

Daca un utilizator este de acord cu cookie-urile de publicitate, consimtind in acest mod sa isi partajeze datele cu Google, ad_user_data va avea valoarea „granted”.

Parametrul ad_personalization

Acest parametru controleaza daca datele personale pot fi utilizate in scopuri precum remarketing-ul.

La fel ca in cazul ad_user_data, ad_personalization are aceleasi doua valori posibile in functie de consimtamantul utilizatorului: „granted” sau „denied”.

Astfel, daca utilizatorul este de acord cu cookie-urile de publicitate pentru personalizarea reclamelor, ad_personalization va fi setat la „granted”.

Parametrii existenti – ad_storage si analytics_storage

Acesti doi parametri, ad_storage si analytics_storage (existenti si in versiunea precedenta a modului de acceptare a consimtamantului de la Google), gestioneaza cookie-urile in scopuri publicitare, respectiv de analiza.

Parametrii sunt utilizati pentru a personaliza modul in care etichetele Google se comporta inainte si dupa ce utilizatorii iau deciziile de consimtamant. Acest lucru se intampla, bineinteles, cu respectarea alegerilor facute de utilizatori cu privire la consimtamantul pentru cookie-urile publicitare si de analiza.

Prin utilizarea celor doi parametri, Google este informat daca a fost acordat consimtamantul pentru cookie-urile de social media si publicitate. Ulterior, tipurile de consimtamant ad_storage si analytics_storage ale Google se vor adapta dinamic, utilizand doar cookie-urile in scopurile specificate atunci cand utilizatorul a acordat consimtamantul:

  • Consimtamant acordat „granted”- tag-urile Google asociate vor functiona in mod normal;
  • Consimtamant refuzat „denied”- tag-urile Google isi vor ajusta comportamentul in consecinta.

Spre exemplu, daca un utilizator nu furnizeaza consimtamant pentru cookie-urile de publicitate (iar, prin urmare, scopurile publicitare sunt dezactivate), dar furnizeaza consimtamant pentru cookie-urile de analiza, vei putea totusi sa masori comportamentul si conversiile din site in Analytics deoarece parametrul analytics_storage va fi setat ca „granted”.

Modul de functionare al Google Consent Mode v2

Din start, este bine sa stii ca Google Consent Mode v2 nu inlocuieste necesitatea unui banner cookie, ci dimpotriva, existenta unui astfel de banner este obligatorie.

Modul de obtinere a consimtamantului ruleaza prin banner-ul de cookies, element disponibil pentru toate magazinele MerchantPro, primind astfel semnalele de la utilizatori in ce priveste acordarea sau nu a consimtamantului pentru diferite tipuri de cookies.

In acest mod, vei putea sa utilizezi Google Consent Mode v2 pentru a folosi la capacitate maxima atat Google Analytics 4, cat si serviciile de publicitate Google.

Asadar, daca in magazinul tau MerchantPro ai deja integrari cu Google Analytics, respectiv Google Ads, vei regasi in pagina Confidentialitate & Cookies toate setarile necesare pentru conformitate cu noile cerinte Google. Detaliile le poti afla din topicul dedicat despre setarea Google Consent Mode v2.

Lasa un comentariu