Greseli de evitat cand concepi titlurile meta pentru paginile magazinului tau
Titlurile meta sunt un aspect extrem de important pentru optimizarea magazinului tau online. Acestea nu te ajuta doar sa duci anumite pagini pe pozitii superioare in rezultatele cautarilor, ci ii ajuta si pe utilizatori sa afle rapid pe ce pagina merita sa dea click.
Cu alte cuvinte, un titlu meta bine scris iti poate aduce atat vizibilitate, cat si conversii – datorita pozitiei superioare in rezultatele cautarii, respectiv datorita faptului ca starnesc interesul utilizatorilor.
Iti propunem in continuare sa aflam impreuna cum poti crea titluri meta atragatoare atat pentru algoritmii motoarelor de cautare, cat si pentru publicul tau tinta. Insa, mai intai putina teorie:
Ce sunt titlurile meta?
Titlurile meta sunt elemente HTML care specifica titlul unei pagini web. Utilizatorii vor putea da click pe acest titlu in paginile cu rezultatele cautarii, astfel ca titlul devine important din punct de vedere SEO, UX si din perspectiva potentialului de partajare pe retelele sociale.
Cu alte cuvinte, titlurile meta sunt ca o carte de vizita pentru magazinul tau. De multe ori, utilizatorii care nu iti cunosc afacerea vor vedea intai un astfel de titlu si abia mai apoi site-ul sau profilurile tale de social media. Ca atare, este important sa nu neglijezi meta titlurile.
Cum adaug un meta titlu?
In mod foarte convenabil pentru utilizatori, meta-titlurile pentru majoritatea paginilor sunt create automat in magazinul tau MerchantPro si pot fi editate dupa preferinte. In alte conditii, insa, acestea trebuie adaugate manual in sectiunea <head>
a fiecarei pagini dintr-un shop, intre tagurile <title>
si </title>
, sub forma:
<head>
<title>Titlul tau aici</title>
</head>
Acum, o intrebare: ti s-a intamplat vreodata sa scrii un titlu meta, iar apoi sa constati ca in rezultatele cautarii Google acesta apare altfel? Ei, bine, acest lucru se intampla pentru ca Google incearca sa ofere o experienta cat mai buna utilizatorilor sai. Atunci cand un titlu meta pare ca nu este redactat conform bunelor practici, Google il va rescrie automat. Spunem „pare” pentru ca rescrierea Google nu e perfecta. De multe ori, titlurile rescrise automat sunt mai putin atragatoare decat cele originale sau chiar reduc din valoarea SEO. Cu toate acestea, este important sa urmaresti indicatiile Google (nu uita ca o experienta excelenta pentru utilizatorii Google inseamna o experienta excelenta si pentru utilizatorii tai).
Iata in continuare poti face pentru a avea titluri meta performante din punct de vedere SEO si al ratei de click:
Greseli pe care sa le eviti atunci cand scrii titluri meta
Dupa cum spuneam mai sus, titlurile meta sunt create in mod automat in MerchantPro pentru pagini individuale si paginile de produs/categorie bazate pe titlul produsului sau al categoriei. Totodata, din panoul de control al magazinului ai posibilitatea sa editezi descrierile si titlurile paginilor pentru a controla modul de afisare a acestora in rezultatele motoarelor de cautare, de aceea te invitam sa descoperi in continuare cele mai frecvente greseli pe care trebuie sa le eviti la scrierea acestor titluri meta:
1. Nu adaugi cuvintele-cheie la inceputul titlului
Scopul titlurilor meta este sa-i ajute pe utilizatori sa inteleaga continutul unei pagini dintr-o singura privire. Spre exemplu, daca magazinul tau online vinde pantofi, ai putea avea tentatia sa adaugi un titlu de tipul āNoua colectie | Gaseste aici pantofi de sezonā.
Insa, pentru utilizatorii Google conteaza mai putin ce colectie afiseaza o anumita pagina, ci ii intereseaza ca titlul sa se potriveasca cat mai bine cu cautarea lor. Astfel, un titlu mai bun ar fi: āPantofi de piele produsi in Romania | āMagazinul tauā.
In al doilea exemplu, titlul ofera mai multe informatii despre produsele vandute, prin intermediul a doua atribute ale lor: „Pantofi de piele produsi in Romaniaā. Ca atare, ai sanse sa atragi click-uri de la utilizatorii interesati de fiecare dintre aceste aspecte de interes.
2. Adaugi prea multe cuvinte-cheie
Da, este important ca produsul sa se reflecte clar in titlul meta inca de la inceput. Dar este la fel de important sa nu exagerezi cu cuvintele-cheie, deoarece Google va modifica acele titluri vinovate de ākeyword stuffingā.
Evita titlurile de tipul: āPantofi de piele | Reduceri pentru pantofi de dama | Pantofi de ocazieā. Sunt complet neprietenoase, atat cu utilizatorii umani, cat si cu algoritmul motoarelor de cautare.
3. Creezi titluri prea lungi
Majoritatea editarilor realizate de Google au loc pentru ca titlurile sunt prea lungi si depasesc numarul de pixeli care pot fi vizualizati in paginile cu rezultatele cautarii. De regula, aceasta suprafata este de 600 de pixeli. In caractere, asta inseamna in jur de 50-60. Daca titlul tau va avea sub 60 de caractere, ai sanse minime ca acesta sa fie editat de Google. In schimb, tot ce depaseste valoarea respectiva, va fi pur si simplu trunchiat – iata un alt motiv pentru care este esential sa plasezi cuvintele-cheie chiar la inceput.
4. Folosesti superlative in exces
Cu totii vrem sa comunicam calitatea produselor noastre cat mai des si mai clar. Insa, nu uita ca meta titlurile trebuie sa fie in primul rand informative.
āCei mai TARI pantofi | Pantofi de SUPER calitateā este un titlu care va aduce editari din partea Google. In schimb, poti folosi ceva de genul āPantofi de calitate superioara la preturi corecteā. Exprimarea mai putin bombastica nu va aprinde beculetele algoritmului Google si iti va da in acelasi timp ocazia sa vorbesti despre calitatile produselor tale.
5. Titlurile sunt prea generice
De asemenea, greseala opusa celei de mai sus este foarte frecvent intalnita. Titlurile meta prea simple, dintr-un singur cuvant sau doua, nu te vor ajuta nici din perspectiva ranking-ului, nici cu atragerea de click-uri.
De exemplu, titluri de tipul āFloriā, āPantofiā, āPiese autoā sunt prea generice si, de regula, nu au cum sa oglindeasca textul din pagina. Google le va rescrie, adaugand numele companiei tale, cuvinte mai mult sau mai putin aleatorii din descrierea meta sau locatia.
Astfel, vei pierde o ocazie foarte buna de a-ti promova fiecare pagina de produs. In plus, multe dintre informatiile adaugate automat in titlu s-ar putea sa nu fie corecte (mai ales daca, de exemplu, magazinul tau are sediul in Constanta, dar face livrari in toata tara; in acest caz, meta titlul generat automat de Google ar putea sugera ca livrarile se fac doar in judetul Constanta).
Concluzii
De multe ori, regulile si recomandarile Google par restrictive si neconvenabile. Totusi, este important sa ne amintim ca si Google are acelasi scop: asigurarea unei experiente cat mai bune pentru utilizatori.
In plus, Google (la fel ca alte motoare de cautare) are o baza de date infinit mai mare decat a unui magazin online. In consecinta, iti recomandam sa implementezi politicile Google nu doar pentru a obtine avantaje din perspectiva SEO, ci si pentru a imbunatati experienta utilizatorilor. Iar daca ai nevoie de ajutor suplimentar pentru utilizarea instrumentelor Google dedicate din platforma MerchantPro, iti reamintim ca iti stau la dispozitie permanent colegii din Centrul de Asistenta Clienti, cu raspunsuri la intrebarile tale si recomandari care te vor ajuta sa iti cresti afacerea online.
Lasa un comentariu