Inspira si creste-ti vanzarile online in Luna Femeilor
Ziua Internationala a Femeilor (8 martie) este sarbatorita in 27 de tari inca din anul 1914. In ultimii ani, chiar intreaga luna martie a fost dedicata celebrarii femeilor, fiind vazuta ca un manifest in favoarea egalitatii de gen.
In mod traditional, sarbatorirea femeilor din Romania incepe de pe 1 Martie, odata cu Martisorul. Ca atare, se intelege de ce pregatirile pentru aceste evenimente trebuie sa inceapa inca din februarie.
Asadar, te invitam sa afli in continuare cum iti poti creste vanzarile participand la sarbatorirea a aproximativ 49,58% din populatia globului.
Luna Femeilor: idei de campanii pentru eCommerce
Campaniile de sezon reprezinta o oportunitate excelenta de loializa clienti, dar si de a aduce unii noi in magazinul tau, iar 1 si 8 Martie nu fac exceptie de la regula. Dupa amorteala din primele luni ale anului, majoritatea clientilor sunt pregatiti de cumparaturi, indiferent de gen.
Prima conditie pentru a-i atrage in magazinul tau este sa le arati ca participi la aceste sarbatori:
1. Creeaza un landing page dedicat Zilei Femeii
Pentru toti cei care au nevoie de idei de cadouri sau de un mod rapid de a filtra produsele potrivite, un landing page dedicat este fix ceea ce cauta. Considera-l ca un „hub” pentru cadouri de 1 si 8 Martie, dar si pentru informatii practice.
Cateva elemente pe care ar trebui sa le contina:
- Cromatica adecvata – culorile asociate primaverii sunt ideale pentru aceasta perioada. Poti alege intre unele puternice (rosu sau fuchsia) sau tonuri mai calme si culori pastel (roz pudrat). Iti recomandam sa eviti pe cat posibil cliseele si combinatiile alb-rosu clasice. Daca vrei o cromatica similara cu cea a martisorului, incearca sa stilizezi putin distributia culorilor;
- Produse relevante – acestea trebuie sa ocupe pozitia centrala in landing page. Alege produse care pot fi oferite cadou femeilor, insa, din nou, priveste dincolo de clisee. Florile, bomboanele de ciocolata, bijuteriile si parfumurile vor fi extrem de cautate. Totusi, pentru cei care isi doresc un cadou mai atipic, poti lista si produse electronice, vouchere de calatorii, pentru servicii de cosmetica, masaje sau SPA, produse personalizate etc. Si pentru ca tot vorbim despre egalitate, interesele barbatilor si ale femeilor nu mai sunt atat de divergente;
- Vorbeste despre beneficii mai mult decat despre produse – cineva care isi doreste un parfum o face pentru senzatia olfactiva pe care o produce produsul respectiv. La fel, un masaj este dorit pentru senzatia de relaxare pe care o promite. Astfel, foloseste pentru produsele tale descrieri care evidentiaza aceste beneficii – doamnele si domnisoarele le vor aprecia;
- Informatii practice – listeaza in landing page tot ceea ce trebuie sa stie cumparatorii, fie ca achizitioneaza cadouri, fie ca fac cumparaturi in nume personal. Informatiile vitale sunt: termenul de livrare, conditiile de retur, posibilitatea de a trimite cadouri direct catre destinatar etc. Nu uita de optiunile de livrare rapida – exista mereu cumparatori care profita pe ultima suta de metri.
Poti crea un landing page dedicat din MerchantPro Next, store front-ul tau ultra-performant. Poti alege intre numeroase template-uri si setari predefinite sau poti crea landing page-ul de la zero. De asemenea, ai multe alte optiuni de personalizare, pe care le poti activa cu doar cateva click-uri.
2. Promotii si discounturi pentru Ziua Femeii
Vrei sa cresti valoarea comenzilor in aceasta perioada? Nimic mai simplu! Adauga cateva discount-uri sau bundle-uri de produse care pot fi cumparate impreuna.
Iata ce functioneaza cel mai bine pentru promotiile de Ziua Femeii:
- Reduceri pentru pachete combo: inspira-i pe cumparatori sa ofere cadouri mai insemnate fara a-si majora semnificativ bugetul. Poti oferi, spre exemplu, reduceri la achizitionarea de bomboane de ciocolata pentru cei care cumpara flori sau reduceri pentru truse pentru produse de make-up la achizitionarea unui parfum;
- Creeaza bundle-uri de produse: poti oferi produsele de mai sus sau alte combinatii (cosuri cadou, seturi de bijuterii etc.) cu un pret unic, listat per pachet, mai ales ca ai la dispozitie optiunea de creare pachete de produse in magazinul tau MerchantPro;
- Discount-uri semnificative dupa 8 Martie: nu toate cadourile sunt oferite in intervalul 1-8 Martie. Asa ca, daca ai ramas cu prea multe produse tematice in stoc, poti aplica reduceri semnificative de pret pentru aceste, ajutandu-i pe cumparatori si eliberandu-ti depozitele in acelasi timp.
3. Inspira-ti cumparatorii cu idei de cadouri
Ai deja un blog asociat magazinului tau? Daca nu, poti sa adaugi o sectiune blog in doar cateva clickuri.
De ce este o tactica recomandata? Fiindca beneficiezi astfel de un mediu perfect pentru a recomanda produse si ai mai mult spatiu la dispozitie pentru prezentarea beneficiilor acestora. Poti oferi inclusiv recomandari de lifestyle sau poti scrie despre actiunile concrete pe care le face compania ta in sprijinul femeilor.
Pro tip: un blog este extrem de util si din considerente SEO, asa ca adauga in mod organic linkuri catre produse, pentru a le creste relevanta in motoarele de cautare.
4. Email-ul ar putea fi cel mai profitabil canal de comunicare
Abonatii de la newsletter tau sunt cei mai loiali cumparatori ai tai. Sunt persoane care te cunosc deja si care au incredere in brandul tau, asa ca nu trebuie sa depui efort pentru a-i educa cu privire la beneficiile achizitiilor pe care le realizeaza in magazinul tau.
Insa, pentru campanii mai eficiente, iata cateva idei de segmentare:
- Utilizatori care au cumparat recent din magazinul tau;
- Utilizatori care cumpara in general produse pentru femei sau cadouri;
- Utilizatori care au deschis recent un email de la tine;
- Cei mai loiali dintre utilizatori, cei fac achizitii frecvent;
- Utilizatori care au vizitat magazinul de mai multe ori, insa nu au cumparat nimic inca.
5. Promoveaza-ti ofertele pe social media
Ai creat deja o linie vizuala pentru campaniile de 1 si 8 Martie? Perfect! O poti folosi deja pentru comunicarea in social media.
Recomandarea noastra este sa creezi buzz prin campanii de teasing, chiar inainte de lansarea oficiala a campaniei de pe site. Pozitioneaza-ti magazinul ca fiind locul perfect pentru procurarea cadourilor dedicate lunii femeilor, iar urmaritorii tai vor pastra asta in minte atunci cand va veni momentul pentru cumparaturi.
Monitorizeaza atent vanzarile care vin pe canale social media – este important sa stii care dintre ele performeaza cel mai bine. Poti instala usor pixelul Facebook sau pixelul TikTok in acest scop.
Recomandari de pozitionare
Ideile de mai sus iti pot creste vanzarile in luna martie si iti pot aduce noi urmaritori in social media sau abonati la newsletter care, in timp, sa devina clienti loiali.
Insa, daca vrei ca aceasta luna sa aiba un impact durabil asupra vanzarilor si pozitionarii magazinului tau, iti recomandam sa creezi mesaje cu substanta. Asadar, demonstreaza ca sprijini mereu cauza femeilor, nu doar in luna martie. Cateva sugestii:
- Creeaza o serie de postari pe blog, campanii de email sau pe social media in care prezinti femeile din companie si contributia lor;
- Vorbeste despre femei remarcabile, care au marcat istoria lumii sau pe cea a Romaniei;
- Vorbeste despre statutul tau de angajator pentru sanse egale;
- Doneaza o parte din incasarile din aceasta luna unei asociatii care lupta pentru drepturile femeilor;
- Vorbeste deschis despre provocarile femeilor si despre ce faci pentru a le sustine.
Ai nevoie de ajutor cu implementarea oricaror dintre ideile de mai sus? Contacteaza-ne la Centrul de Asistenta Clienti si te vom ajuta cu recomandarile de care ai nevoie!
Lasa un comentariu