Live shopping pe Instagram si Facebook: cum sa organizezi un eveniment de succes

1 septembrie 2023

Instagram are aproape 6 milioane de utilizatori in Romania, iar 44% dintre utilizatorii Instagram la nivel global folosesc platforma pentru a face shopping cel putin o data pe saptamana. La randul sau, Facebook are peste 12 milioane de utilizatori in tara noastra.

Ca atare, putem spune ca o buna parte din audienta ta se afla cu siguranta pe cel putin una dintre aceste platforme. Probabil le folosesti deja pentru a-ti promova afacerea online, insa te-ai gandit cum sa le utilizezi la potentialul lor maxim?

Evenimentele live de shopping iti pot aduce un boost semnificativ de vanzari, mai ales daca sunt realizate corect. Chiar daca functia de live shopping nu mai este disponibila nativ pe Instagram din martie 2023, poti crea in continuare evenimente de shopping pe ambele platforme.

In continuare iti explicam cum, dar mai inainte, un scurt moment teoretic:

Ce sunt evenimentele de live shopping?

Live shopping-ul este o tactica de marketing bazata pe livestreaming, adica transmiterea live a unui feed video, in care gazda prezinta anumite produse pe care membrii audientei le pot cumpara in timp real.

Astfel de evenimente iti dau ocazia sa interactionezi cu cumparatorii, dar si sa vinzi foarte mult intr-o singura zi. Cel mai important beneficiu aduse de acestea este vizibilitatea: atunci cand incepi un stream live pe o platforma social media, toti urmaritorii tai primesc o notificare. Astfel, poti ajunge la mult mai multi potentiali cumparatori decat prin intermediul unei campanii uzuale.

Pentru ca totul sa mearga bine, este important sa te asiguri ca tehnologia nu iti va juca feste:

  • Site-ul trebuie sa fie functional si pregatit pentru volume mai mari de trafic decat de obicei. Daca magazinul tau este pe MerchantPro, poti taia asta de pe lista, deoarece platforma iti asigura uptime-ul de care ai nevoie;
  • Camera (mai ales daca o vei folosi pe cea a telefonului) trebuie sa fie de buna calitate. Daca nu te convinge calitatea imaginilor redate de camera ta, poti investi intr-o camera web;
  • Creeaza o pagina dedicata pentru evenimentele de live shopping, in care sa adaugi toate produsele pe care le vei prezenta in cadrul acestuia;
  • Asigura-te ca dispui de o conexiune stabila la internet si un loc linistit.

Cum sa creezi evenimente profitabile de live shopping pe Instagram si Facebook

Sa incepem cu lucrul cel mai de baza, tehnologia:

Live-uri pe social media si platforme third-party

Ai posibilitatea sa transmiti simultan atat live pe Instagram, cat si live pe Facebook.

Poti folosi si platforme third-party, cum este Restream, dar acestea nu vin cu beneficii suplimentare majore. Daca alegi totusi sa o faci, inspecteaza conexiunea dintre platforma utilizata si Instagram sau Facebook inainte de ora stabilita pentru live, pentru a te asigura ca functioneaza ireprosabil.

Deoarece functia nativa de live shopping nu mai este disponibila, asigura-te ca ai linkul pentru site-ul tau adaugat in descrierea evenimentului si ca il mentionezi cat mai des in timpul live-ului.

Care e cel mai bun moment pentru a crea un eveniment de live shopping pe Instagram si Facebook?

Aici, totul tine de nevoile tale specifice. Noi iti recomandam cateva momente optime pentru live shopping pe Instagram si Facebook:

  • Lansarea unei noi colectii – Poti vinde astfel rapid cele mai noi produse ale tale. In plus, cu cat le vinzi mai repede, cu atat vei putea colecta recenzii care sa te ajute sa vinzi pe termen mediu;
  • La debutul perioadelor de reduceri – Creeaza un eveniment de live shopping exclusiv pentru cele mai loiale grupuri de clienti ai tai, pentru a le oferi posibilitatea de a beneficia de reduceri inaintea publicului larg;
  • Oricand ai nevoie de un boost de vanzari – Evenimentele de live shopping aduc un public mai larg decat orice alta campanie (datorita notificarilor mentionate mai sus). In perioadele mai putin aglomerate, live shopping este tactica de care ai nevoie pentru a creste vanzarile rapid si cu costuri reduse.

Cum creezi continutul pentru o sesiune de live shopping pe Instagram si Facebook?

In primul rand, evita sa transformi un eveniment de live shopping intr-o reclama foarte lunga. Cauta un beneficiu real pentru care fanii ar trebui sa se alature. Spre exemplu, daca vinzi produse cosmetice, le poti oferi sfaturi practice despre ingrijirea tenului. Daca vinzi telefoane mobile, le poti arata cateva trucuri pentru fotografii de exceptie folosind camera telefonului.

Spontaneitatea si naturaletea sunt extrem de apreciate in cadrul evenimentelor live. Cu toate acestea, este important sa ai o structura clara a evenimentului, pentru a evita pauzele stanjenitoare:

  • Aloca 1-5 minute pentru introducere: multumeste-le primelor persoane care se alatura, explica scopul evenimentului, care sunt beneficiile acestuia. Daca ai si un invitat special, acesta este momentul sa il prezinti;
  • Explica regulile ā€œjoculuiā€: unde se afla linkul catre pagina dedicata, daca pot fi adresate intrebari si etc.
  • Prezinta produsele sau la tips & tricks pe care le-ai promis;
  • Prezinta oferta, reducerile (daca exista), recenzii si testimoniale ale altor clienti si asa mai departe;
  • Q&A: raspunde intrebarilor venite din partea audientei;
  • Ultima prezentare promotionala a produselor tale. Daca oferi reduceri pentru o perioada limitata de timp, acum este momentul sa le readuci in discutie si sa ii indemni pe participanti sa plaseze comanda inainte ca acestea sa expire;
  • Incheiere: multumeste pentru participare si invita audienta sa se inscrie pe lista de email pentru a fi la curent cu promotii si evenimente pe viitor.

Ecommerce

Cum promovezi un eveniment de live shopping

Scopul unui astfel de eveniment este sa aduca laolalta fanii adevarati ai brandului tau. Desi marimea audientei conteaza, calitatea ei primeaza. Iti recomandam sa incepi promovarea cu circa doua saptamani inainte si sa te axezi pe urmatoarele canale (in ordinea importantei):

  • Email, mai ales catre cumparatorii loiali;
  • Platformele pe care se va desfasura evenimentul (Instagram si/sau Facebook in acest caz);
  • Alte platforme social media pe care ai prezenta (pentru a atrage mai multi urmatoritori cross-platform);
  • Reclame platite pe social media (Facebook si Instagram).

Alte modalitati de a asigura succesul unui eveniment de live shopping pe Instagram si Facebook

  • Influencerii si creatorii de continut pot atrage foarte multi spectatori la aceste evenimente. Daca lansezi o colectie noua sau daca doresti un boost semnificativ de vanzari, lucreaza cu un influencer din domeniul tau care sa gazduiasca evenimentul;
  • Ofera reduceri semnificative exclusiv pe durata evenimentului (si poate cateva ore dupa) printr-un cod care poate fi obtinut doar in timpul evenimentului;
  • Creeaza o tombola de tipul ā€œCea mai mare comanda plasata in timpul evenimentului va primi marele premiu constand in Xā€ sau ā€œVom selecta aleatoriu 5 comenzi pentru un cadou surpriza in valoare de X RONā€.

Live shopping-ul pe Instagram si Facebook poate fi mai mult decat o modalitate de a vinde rapid. Acestea te apropie de audienta ta, iar atunci cand audienta ta simte ca iti cunoaste afacerea mai bine, are si mai multa incredere in aceasta. Mai mult, daca sunt realizate cu regularitate, aceste evenimente te pot ajuta sa-ti fidelizezi clientii si sa cresti valoarea comenzilor.

Lasa un comentariu