Programe de referral care sa te ajute sa-ti cresti vanzarile – 4 idei

5 martie 2024

Programele de referral reprezinta o strategie care functioneaza din perspectiva vanzarilor mai bine decat reclamele platite, social media organic, SEO si alte tactici la un loc, mai ales ca se bazeaza pe recomandarile venite de la prieteni, familie sau alte persoane de incredere. Acest lucru este valabil in orice industrie, inclusiv eCommerce.

90% dintre consumatori au incredere intr-un brand recomandat de altcineva, chiar si de catre persoane straine, iar 88% au cea mai mare incredere intr-un brand atunci cand acesta este recomandat de prieteni sau familie.

Motive pentru a crea un program de referral

Intr-o lume ideala, toti cumparatorii care au avut o experienta placuta cu magazinul tau ar spune tuturor celor din jur despre el. Din pacate, insa, nu traim intr-o lume ideala: cumparatorii uita, nu au timp sa vorbeasca despre experienta pe care au avut-o si asa mai departe.

In schimb, cumparatorii sunt mai predispusi sa povesteasca despre experientele negative sau sa scrie recenzii despre acestea.

Ca atare, depinde de tine sa le reamintesti cumparatorilor sa vorbeasca despre magazinul tau si sa le oferi motive pentru a o face.

Atunci cand transformi clientii fericiti in ambasadori de brand:

  • Beneficiezi de marketing aproape gratuit;
  • Te poti baza pe faptul ca acestia vor reveni in magazin;
  • Vei primi comenzi mai mari de la utilizatori noi, pentru ca au deja incredere in brandul tau datorita recomandarii venite din partea cuiva cunoscut, asa ca nu e nevoie sa plaseze o comanda mai mica pentru a testa produsele si serviciile tale.

Te-am convins? Iata in continuare ce presupune un program de referral.

Ce este un program de referral?

In cadrul unui program de referral, clientii existenti sunt rasplatiti atunci cand vorbesc despre magazinul tau sau produsele tale cu prietenii, familia sau colegii.

Ii poti rasplati prin reduceri, produse gratuite, cupoane valorice si multe altele.

Pentru a avea un program de referral de succes, este important sa automatizezi cea mai mare parte din acesta. Astfel:

  • Fiecare referrer (persoana care vorbeste despre magazinul tau/produsele tale) va primi un link unic pe care il poate plasa oriunde;
  • Cand cineva cumpara un produs prin intermediul respectivului link, comanda este contorizata in contul referrerului;
  • Reducerile, cupoanele sau produsele gratuite pot fi trimise automat atunci cand un referrer a atins numarul minim de comenzi stabilite de tine.

Vestea buna este ca, in magazinul tau MerchantPro regasesti aplicatia Program de afiliere, pe care o poti instala si folosi pentru a automatiza operatiunile privitoare la sistemul de referral. Descopera in continuare cateva exemple despre cum functioneaza un program si nu rata nici articolul nostru ceva mai vechi despre cum poti incepe sa dezvolti propriul program de afiliere.

4 idei de programe de referral care cresc vanzarile eCommerce

Indiferent de ideea pe care o vei alege, iti recomandam sa incepi cu un esantion mai mic de referreri, ideal cu cei mai loiali clienti ai tai.

Incepe cu cumparatorii inscrisi in acest program si invita-i sa te recomande cunoscutilor pentru diverse beneficii. Din moment ce sunt clienti loiali, reprezinta segmentul cel mai probabil sa se inscrie in acest program.

Dupa ce testezi programul de referral cu cumparatorii loiali, il poti extinde catre toti utilizatorii, indiferent de vechime sau de numarul de comenzi plasate.

  1. Discounturi duble: pentru referrer si clientii adusi in platforma de catre acesta

Un astfel de program se preteaza mai ales pentru produsele mai costisitoare. Pe scurt, daca un comparator recomanda un prieten, amandoi vor primi un discount.

Spre exemplu: “Recomanda magazinul nostru unui prieten si acesta va primi 10% discount la prima comanda, iar tu vei primi 10% discount la urmatoarea comanda”.

Sau: “Recomanda magazinul nostru unui prieten si veti primi amandoi 10% discount pentru toate comenzile plasate pana la finalul anului”.

  1. Gamification: transforma totul intr-un joc

Daca vrei sa-ti motivezi si mai mult referrer-ii, o poti face transformand programul intr-un joc. Ofera cel putin trei tipuri de recompense, cum ar fi: discounturi din ce in ce mai mari (10%, 20%, 30%), premii sau produse gratuite.

Mai apoi, trimite regulat emailuri catre cei inscrisi in program si include un clasament cu cei aflati pe primele locuri, precum si pozitia in clasament a destinatarului.

Spre exemplu:

Clasament actual:

M*****tre@g****.com – marele premiu, un iPhone 15

C***ron@crt***.com – premiul al doilea, produse gratuite in valoare de 1 000 RON

[NUMELE DESTINATARULUI] – premiul al treilea, produse gratuite in valoare de 500 RON.

Mai ai nevoie doar de 3 prieteni noi in platforma pentru a ajunge pe primul loc!

  1. Oferte limitate

Reactiveaza referrer-ii care nu au mai facut recomandari de mult timp oferindu-le beneficii mai mari.

Spre exemplu: “Recomanda magazinul X catre trei prieteni pana la finalul lunii si ai discount DUBLU pana la finalul anului.”

  1. Ofera premii celor mai buni referreri

In afara de clasamentele recomandate mai sus, le poti oferi celor mai buni ambasadori de brand premii – excursii-surpriza, produse gratuite, extra reduceri si asa mai departe. Aceasta tactica functioneaza mai ales daca vinzi produse de lux sau ai o marja de profit foarte mare.

Astfel de premii promoveaza competitia sanatoasa si ii readuce in program pe referrer-ii care nu au mai fost activi in ultima vreme.

Orice ai alege, este important sa fii in permanent contact cu cei care te recomanda altora. Referrerii pot deveni baza marketingului tau, daca programul tau le aduce recompense care sa merite efortul.

Unul dintre cele mai mari beneficii ale unui astfel de program este faptul ca il poti modifica oricand (va trebui sa-i notifici pe participanti!) pentru ca el sa se potriveasca perfect planurilor tale. In plus, costurile de setup sunt relativ mici, astfel ca este usor sa ajungi la un ROI de peste 100%.

De asemenea, nu uita sa comunici clar care sunt clauzele pentru a evita tentativele de frauda si pentru a evita orice neplaceri!

Lasa un comentariu