Strategia de vara in eCommerce: recomandari de administrare a magazinului tau online

3 iunie 2022

Toata lumea asteapta cu nerabdare vara, mai putin o parte dintre antreprenorii eCommerce. De regula, vanzarile scad in acest anotimp in care toata lumea se gandeste si se pregateste de concediu. De aceea, daca produsele tale nu sunt destinate acestei „nise” sezoniere, probabil ca vei avea parte de o incetinire a ritmului vanzarilor.

In aceste conditii, unii antreprenori eCommerce aleg sa isi puna magazinul “pe pauza” si sa isi reincarce bateriile intr-o scurta vacanta, pentru ca apoi sa inceapa temeinic pregatirile pentru campaniile din toamna.

Oricare ar fi insa decizia ta – sa continui sa vinzi sau sa te relaxezi – ti-am pregatit cateva idei care sa te ajute sa faci fata cu brio uneia dintre cele mai dificile perioade pentru eCommerce.

Cum sa eviti scaderea drastica a vanzarilor in magazinul tau online pe timpul verii

Daca magazinul tau nu vinde ochelari de soare, haine de plaja sau alte produse specifice sezonului cald, probabil stii deja din anii trecuti ca vanzarile vor scadea invers proportional cu cresterea temperaturilor. Iata cateva lucruri pe care le poti face pentru a atenua acest declin:

Analizeaza vanzarile din anii trecuti

Chiar daca ritmul vanzarilor incetineste, cel mai probabil acestea nu se opresc de tot. Asa ca uita-te pe rapoartele din anul precedent: ce produse si categorii de produse au mers cel mai bine? Daca ai rulat campanii PPC sau de alt fel, ce rezultate au avut acestea? Care canal de comunicare ti-a adus cel mai bun ROI? Pe baza acestor statistici, poti vedea pe care dintre produsele din portofoliul afacerii tale te poti concentra, pentru a-ti impulsiona incasarile.

Promoveaza produsele de sezon

Poate ca nu vinzi produse destinate exclusiv concediului, dar orice gama de produse poate avea un specific sezonier:

  • Pentru mobilier si decoratiuni interioare, investeste in promovarea acelor produse cu specific estival sau destinate timpului petrecut in aer liber;
  • Daca vinzi piese sau accesorii auto, creeaza promotii pentru covorasele de vara, mini-aspiratoare care curata nisipul si asa mai departe;
  • Pentru electronice si accesorii, husele rezistente la apa sau accesoriile pentru festivaluri vor fi la mare cautare;
  • In cazul produselor alimentare, poti oricand sa mizezi pe cele exotice, care ii transporta pe cumparatori in concediu chiar de pe canapeaua de acasa; poti pune accentul de asemenea pe ceaiurile reci sau alte produse fresh.

Ecommerce

Creeaza promotii tip bundle si adauga discounturi

Daca ai ramas cu un stoc prea mare din anumite produse, acum este momentul sa eliberezi depozitele. Poti vinde produsele ramase cu un discount semnificativ sau in pachete de mai multe produse, complementare sau nu neaparat.

Optimizeaza-ti site-ul pentru mobil

Cand vine vara, alegem cele mai lejere haine, cele mai usoare bagaje, dar nu renuntam la gadget-uri. Asadar, cumparatorii “profesionisti” vor fi in cautare de oferte si de pe malul piscinei, de la mare sau de la munte.

Cautarile vor fi realizate, insa, de pe mobil, nu de pe laptop. Ca atare, asigura-te ca site-ul tau functioneaza perfect pe dispozitivele mobile. Daca magazinul tau este pe MerchantPro, poti lasa deoparte aceasta grija, deoarece site-urile din platforma sunt excelent optimizate pentru utilizarea de pe orice tip de dispozitiv mobil.

Pleci in vacanta? Anunta-ti cumparatorii!

Daca ai decis ca o vacanta este cel mai bun lucru pentru tine si afacerea ta in aceasta vara, iti dorim relaxare placuta! Totusi, nu pleca inainte de a te asigura ca vizitatorii tai stiu ca nu vor primi comenzile in aceasta perioada si ca te pot gasi doar dupa o anumita data.

Poti face asta usor in MerchantPro prin setarea unui nou status de disponibilitate. Iata, pe scurt, optiunile tale:

  • In modul default, magazinul este online si toata lumea poate plasa comenzi;
  • Statusul “magazinul este in vacanta” ii va avertiza pe cumparatori ca nu le va procesa nimeni comanda. Magazinul ramane online si poate fi vizitat, insa, in functie de setarile pe care le aplici, nu pot fi plasate comenzi sau pot fi plasate comenzi, dar acestea vor fi procesate la intoarcerea ta din vacanta;
  • Statusul “magazine offline” va face magazinul tau inaccesibil vizitatorilor din exterior; toate setarile tale raman active si il vei putea readuce online cu un singur click.

Tot pentru perioada vacantei iti recomandam sa trimiti si un newsletter clientilor tai, in care sa-i informezi referitor la perioada in care magazinul va fi indisponibil, dar si daca se pot plasa comenzi in acest interval.

Foloseste-te de sezonul estival pentru a te pregati de toamna

Chiar daca vara nu este cel mai profitabil sezon in eCommerce, nu inseamna ca nu o poti folosi la maximum pentru a te asigura ca toamna te va gasi gata de a recupera vanzarile pierdute. Cateva campanii la care te poti gandi de pe acum:

Back to school

Back to school este primul eveniment major al toamnei. Desi contine “school” in titlu, nu te limita la asta si aminteste-ti ca unii dintre clientii-tinta se intorc la scoala, altii la birou. Ca atare, aproape toata lumea are nevoie de rechizite, haine, electronice, piese auto noi si chiar alimente. Pe blogul nostru gasesti mai multe recomandari pentru campaniile Back to School.

Ecommerce

Black Friday si Cyber Monday

Acestea sunt cele mai mari evenimente eCommerce ale anului, asa ca nu e niciodata prea devreme sa incepi pregatirea lor.

Iti recomandam ca vara aceasta sa incepi prin a analiza rezultatele anului precedent pentru a afla ce tipuri de produse si campanii au functionat cel mai bine, ce poti schimba sau inova. De asemenea, este momentul potrivit sa incepi sa-ti pregatesti stocurile. Nu uita ca problemele de supply chain inca dau dureri de cap in numeroase industrii, asa ca discuta cu furnizorii tai din timp, mai ales daca acestia sunt internationali.

Gasesti tot pe blogul nostru un ghid complet de promovare pentru Black Friday, precum si o colectie de articole tematice cu idei numai bune de implementat din timp pentru campaniile de Black Friday.

Daca verile trecute au stat sub semnul pandemiei si al calatoriilor riscante, vara aceasta promite sa fie “intoarcerea la normal” pe care o astepta toata lumea. Vom avea nu doar concedii mai relaxate, ci si mai multe festivaluri si evenimente. Cand cumparatorii tai petrec mai mult timp departe de gadget-uri, vanzarile scad inerent. Insa, la finalul verii, vor exista noi oportunitati, iar colegii din Centrul de Asistenta Clienti sunt alaturi de tine ca sa te ajute sa le fructifici din plin!

Lasa un comentariu