Ghidul eCommerce complet pentru Black Friday 2021
Astepti cu nerabdare cel mai mare eveniment eCommerce al anului? Motive sunt, mai ales ca in 2020, vanzarile de Black Friday au fost cu 30% mai mari fata de cele din aceeasi perioada a anului 2019, asa ca ne asteptam ca si in acest an vanzarile sa creasca simtitor.
In Romania, Black Friday 2021 este preconizat sa aiba loc pe data de 12 noiembrie, chiar daca la nivel international data oficiala anuntata este 26 noiembrie. Ca atare, daca si tu intentionezi sa incepi campaniile dedicate mai devreme, te afli cel mai probabil pe ultima suta de metri a pregatirilor.
Ghidul nostru complet pentru Black Friday 2021 te va ajuta sa te asiguri ca nu ratezi niciun element important al campaniilor si nici vreunul referitor la implementarea infrastructurii esentiale in magazinul creat in platforma MerchantPro.
Hai sa incepem!
Analizeaza performanta istorica
Inainte de orice altceva, arunca o privire catre conturile tale de analytics si statistici. Acest lucru te va ajuta sa afli cum poti face lucrurile chiar mai bine in acest an. Acorda atentie la:
- Cele mai vandute produse din campaniile Black Friday anterioare (pentru a sti unde ai nevoie de cele mai mari stocuri);
- Cele mai bune surse de trafic (pentru a sti in ce sa investesti);
- Cele mai bune surse de conversie (nu are sens sa platesti mai mult pentru Google Ads daca in trecut Facebook Ads au fost sursa ta principala de comenzi finalizate);
- Zonele care ti-au adus cele mai multe comenzi (pentru a sti cum sa setezi campaniile de ads).
Verifica daca infrastructura ta face fata traficului crescut
Orice campanie, oricat ar fi de convingatoare, va fi inutila daca site-ul tau va pica fix in ziua de Black Friday. Verifica impreuna cu providerul de hosting si cu echipa IT daca infrastructura este pregatita pentru acest eveniment.
De asemenea, nu uita sa verifici timpul de incarcare al paginilor – toata lumea se grabeste de Black Friday si multi cumparatori tind sa renunte daca site-ul se incarca prea greu. Repara sau elimina link-urile nefunctionale si populeaza categoriile goale.
Stiai ca pe MerchantPro nu trebuie sa iti faci nicio grija referitor la infrastructura – nici de Black Friday, nici cu alte ocazii? Solutia eCommerce SaaS numarul 1 din Romania este asigurarea ta ca lucrurile vor merge perfect atunci cand ai mai mare nevoie.
Alege produsele-vedeta pentru Black Friday
Desigur, poti opta sa oferi reduceri pentru toate produsele din magazinul tau. Chiar si asa, insa, vei avea nevoie de cateva produse-vedeta, cele mai dorite, cele mai cautate sau cele care au cel mai mare discount.
In acest scop, poti verifica ce produse s-au vandut cel mai bine in campania Black Friday de anul trecut, dar si de-a lungul intregului an. Iti recomandam sa cercetezi informatiile cu o cautare rapida in Google Trends. Cu ajutorul acestei platforme gratuite, poti afla, printre altele, care sunt cele mai cautate categorii de produse intr-o anumita luna din an.
Pregateste inventarul
Nu uita ca Black Friday este doar ziua care marcheaza deschiderea sezonului de shopping. Incepand cu acest eveniment de sales si pana la finalul anului, vei avea nevoie de stocuri consistente de marfa, intrucat cumparatorii sunt mai activi ca niciodata.
Acest lucru este valabil in special daca magazinul tau ofera produse electronice, electrocasnice sau orice poate fi oferit drept cadou in perioada sarbatorilor de iarna, de la jocuri pentru copii si haine, pana la produse de artizanat si articole sportive.
Dimensioneaza corect bugetele pentru reclame
Stii de pe acum cat vei cheltui cu promovarea pentru Black Friday si sarbatorile care urmeaza? Daca nu, iti recomandam sa creezi un buget de publicitate care sa includa reclamele PPC, dar si diferite alte lucruri de care vei avea nevoie in aceasta perioada: grafica, postari social media, creare de clipuri informative sau promotionale si asa mai departe.
Nu uita ca in aceasta perioada toti concurentii tai investesc masiv in reclame. Cand concurenta este mare, cresc si preturile, indiferent ca optezi pentru Facebook Ads, Google Ads sau alte platforme. Ia acest lucru in calcul atunci cand iti setezi target-uri financiare si bugete care sa te ajute sa le atingi.
Stabileste canalele de comunicare
Spuneam ceva mai sus ca iti recomandam sa arunci o privire in trecut pentru a vedea ce a functionat si ce nu. Asta te va ajuta sa alegi cele mai bune canale de comunicare. Foarte important: optiunile sunt extrem de numeroase. Daca vei incerca sa fii prezent pe toate canalele, iti vei āintindeā bugetul prea mult si vei avea rezultate modice.
Este mereu mai inspirat sa te concentrezi pe 1-3 canale care iti pot aduce rezultate excelente, decat sa testezi canale noi acum. Iata cateva optiuni:
- Facebook si Instagram (postari organice si reclame platite);
- YouTube (cu sau fara reclame platite);
- Google Ads;
- Campanii de email;
- Colaborari cu influenceri;
- Programe de afiliere si cashback;
- Notificari in aplicatii;
- Reclame radio, TV si print.
Gasesti aici mai multe idei de marketing organic cu buget limitat pe care le poti aplica si pentru Black Friday 2021.
Creeaza o pagina dedicata Black Friday
Aceasta pagina nu trebuie sa fie publica mai devreme decat e cazul si nu trebuie sa o promovezi. Insa, este important ca ea sa existe, sa poti adauga produsele treptat si sa poti testa diferite formate si optiuni de grafica. Nu este niciodata prea devreme sa incepi lucrul la landing-page-ul respectiv, asa ca te poti pune pe treaba in orice moment!
Pregateste materialele grafice
Cu cateva zile inainte de demararea campaniei de Black Friday, este necesar sa ai toate materialele pregatite si la indemana. Nu uita de:
- Bannere;
- Ilustratii;
- Fotografii de produs;
- Clipuri video;
- Pop-up-uri;
- Grafica pentru campaniile de email.
Creeaza sabloanele pentru email
Emailul e cel mai bun canal pentru a atrage vanzari atat de Black Friday 2021, cat si dupa terminarea acestui eveniment. Incepe cu un formular de capturare de lead-uri cu una-doua saptamani inainte de Black Friday. Spre exemplu, un pop-up care ofera o reducere suplimentara fata de reducerile masive de Black Friday te poate ajuta sa strangi foarte multe adrese de email in aceasta perioada. In afara de asta, pregateste sabloane email pentru:
- Cateva variante ale anuntului oficial al campaniei;
- Mesaje pe care sa le trimiti in perioada Black Friday (de regula, unul pe zi, in functie de cate zile vei mentine campania activa);
- Confirmarea comenzii;
- Informarea de expediere a comenzii;
- Follow-up post-campanie – asigura-te ca mentii o relatie continua cu clientii castigati in aceasta perioada prin campanii regulate si relevante.
Acorda extra-atentie serviciilor de support
Toata lumea are intrebari in aceasta perioada. Clientii tai vor sa cumpere rapid, in siguranta si bine informati. Ca atare, exista o probabilitate ca departamentul tau de support sa nu poata face fata intrebarilor in formula sa actuala.
Poti sa adaugi canale de contact suplimentare care functioneaza rapid (cum ar fi live chat-ul) si sa te asiguri ca ai destui operatori disponibili pe durata campaniei. Daca adaugi functionalitati suplimentare, fa-o cu cateva saptamani inainte de Black Friday, pentru a te asigura ca totul merge perfect.
Verifica durata de livrare din nou
Probabil ca lucrezi deja cu o firma de curierat. Chiar daca, in general, serviciile livratorilor sunt ireprosabile si comenzile ajung rapid la clienti, in perioada Black Friday toate firmele de expeditii sunt extrem de ocupate, iar timpul de livrare creste semnificativ.
Pentru a pastra clientii castigati acum si dupa Black Friday, verifica timpul de livrare estimat de partenerul tau, mai ales ca in MerchantPro ai la dispozitie integrarea cu platforma Innoship de management al livrarilor, care iti permite sa implementezi si sa gestionezi usor toate optiunile de livrare oferite de curierii locali si internationali.
Cumparatorii stiu ca, de regula, trebuie sa astepte mai mult in aceasta perioada, insa este important sa le poti spune exact ce inseamna āmai multā. Evita sa promiti termene de livrare mai scurte decat cele oferite de compania de curierat. Dimpotriva, ia-ti o marja de siguranta: daca partenerul tau afirma ca va livra toate coletele in trei zile lucratoare, spune-le cumparatorilor tai ca vor primi coletul in 3-5 zile lucratoare. O surpriza placuta e mereu preferabila unei intarzieri!
Ai bifat toate punctele de pe lista din acest articol? Inseamna ca nu iti mai ramane decat sa astepti startul Black Friday 2021! Totusi, nu uita ca pentru sfaturi si consiliere suplimentare referitoare la functionalitatile din platforma MerchantPro, colegii din Centrul de Asistenta Clienti iti vor raspunde cu placere la orice solicitare. Succes!
Lasa un comentariu