Cum atragi clientii cand lansezi un magazin online intr-o piata eCommerce externa

18 iunie 2021

Orice ai vinde online si oriunde ai face-o, un singur lucru ramane constant: trebuie sa-ti cunosti foarte bine cumparatorii si sa te adaptezi la nevoile lor. Probabil ca lucrezi deja cu diferite tipuri de segmentare pentru campaniile tale, in functie de varsta, sex, tipul de produse preferat, localizare si asa mai departe.

Insa, atunci cand lansezi un magazin pe o piata straina, lucrurile se schimba fundamental. Desigur, toate categoriile de mai sus raman valabile, insa trebuie sa iei in calcul specificul national pe langa alte tipuri de clasificare a clientilor.

Pentru a putea face asta, ai nevoie de date despre clientii de pe noua ta piata. Iar aceste date pot fi obtinute abia dupa ce ai realizat deja cateva vanzari. Suna ca un paradox, nu?

Ei bine, chiar si cele mai complicate paradoxuri pot fi rezolvate, mai ales cand ai alaturi o echipa de profesionisti si o platforma de magazine online care sa te sustina. Te invitam sa afli cum poti castiga increderea clientilor de pe piete straine, pentru a-ti putea vinde cu succes produsele pe orice piata internationala.

Magazinul tau trebuie sa “vorbeasca” limba locala

Multe persoane fac deja cumparaturi de pe site-uri internationale, majoritatea in limba engleza. Totusi, oricat de confortabil s-ar simti potentialii tai clienti cu aceasta limba, le vei castiga increderea mai usor daca iti prezinti ofertele in limba tarii lor.

De altfel, este vorba despre ceva mai mult decat confort: crearea unui magazin online in limba locala inseamna ca vizitatorii pot primi si asistenta in limba lor si ca, in cazul unui litigiu, se pot adresa autoritatilor locale. Iar toate acestea le ofera mai multa incredere sa apese butonul “Cumpara”.

Vrei sa iti extinzi magazinul online in Bulgaria? Pe langa optiunea Multi Store, platforma MerchantPro te poate ajuta si cu servicii de copywriting in limba bulgara. Astfel, poti castiga increderea noilor tai cumparatori usor si rapid. De asemenea, poti opta si pentru servicii de SEO si campanii de marketing localizate, ca sa ai parte de o lansare de succes.

Ecommerce

Lucreaza cu parteneri locali

In afara de site si descrierile de produse, ai nevoie de o serie de alte servicii in limba locala:

  • Servicii de cercetare de piata si analiza audientei;
  • Servicii de support;
  • Curierat local;
  • Campanii social media si PPC in limba locala;
  • SEO;
  • Furnizori pentru ambalaje, de exemplu, sau alte produse care pot fi cumparate local la preturi mult mai accesibile.

De cele mai multe ori, este mult mai accesibil ca pret sa lucrezi cu parteneri locali decat sa angajezi echipe internationale care sa lucreze pentru magazinele din mai multe tari. Poti lucra alaturi de parteneri locali, iar echipa ta din hub-ul principal se poate ocupa de coordonarea tuturor echipelor.

In afara de reducerea costurilor, lucrul cu parteneri locali te ajuta sa intelegi mai bine audienta si, astfel, sa le castigi increderea mai rapid. Serviciile de support in limba locala, spre exemplu, sunt cruciale pentru a te pozitiona ca un brand de incredere.

Ai nevoie de servicii de consultanta, support sau parteneri locali in Bulgaria? Solutia eCommerce MerchantPro te poate ajuta cu echipe dedicate native in toate aceste domenii si in multe altele.

Afiseaza preturile in moneda locala

Probabil ti-ar fi mai usor sa lucrezi cu preturi in Euro sau Dolari americani. Insa, acolo unde aceste monede nu sunt oficiale, conversia le poate pune probleme cumparatorilor si le poate stirbi increderea in magazinul tau.

Ca atare, asigura-te ca in orice tara ai vinde, preturile magazinului tau online sunt afisate in moneda locala. Nu-ti face griji, nu este necesar sa faci aceasta conversie manual. Sistemul Multi Store din platforma MerchantPro poate prelua tot acest efort pentru tine. Conversia se face automat, la cursul de referinta, astfel ca nu trebuie decat sa introduci preturile pe site-ul initial.

Mai mult, sistemul CMS MerchantPro in mai multe limbi esentiale, te ajuta sa lucrezi mai usor cu echipe locale, indiferent unde s-ar afla acestea.

Implementeaza metode de plata locale

Plata cu cardul, prin PayPal sau la livrare? Acestea sunt doar cateva dintre metodele de plata intre care trebuie sa alegi de fiecare data cand lansezi un magazin pe o piata noua.

Selectia depinde in primul rand de optiunile de plata populare pe noua piata pe care te vei extinde. Spre exemplu, anumite tari prefera plata la livrare, in special atunci cand cumpara de la magazine noi, in timp ce altele prefera sa elimine lucrul cu cash si sa plateasca online.

MerchantPro iti ofera integrarea facila a magazinului online cu metode de plata internationale si locale disponibile pentru mai multe tari, astfel incat sa-ti fie si mai usor sa faci aceasta alegere.

Ecommerce

Un ultim sfat: daca nu stii sigur care metode de plata sunt cele mai potrivite pentru o tara sau alta, iti recomandam sa adaugi mai multe optiuni, mai degraba decat mai putine. In timp, vei observa care dintre acestea nu sunt folosite deloc sau sunt folosite prea putin. Insa, pentru primele luni de la lansare, este important sa oferi cat mai multe optiuni cumparatorilor pentru a le castiga increderea.

Nu uita de specificul cultural

Cel mai bun mod de a castiga increderea unor clienti noi este sa arati ca iti pasa de ei. Fiecare tara are particularitatile ei culturale, chiar si tarile din UE sunt foarte diferite intre ele in acest sens.

Cum te afecteaza asta? In mai multe moduri:

  • Anumite culori pot fi considerate ofensatoare atunci cand sunt purtate in anumite circumstante;
  • Trebuie sa tii cont de sarbatorile nationale si de cele locale;
  • Ia in calcul si evenimentele majore, cum ar fi alegerile locale sau internationale;
  • Nu uita de fusul orar. Chiar daca diferentele sunt mici, e important sa le iei in calcul atunci cand derulezi campanii de email sau setezi campanii PPC cu livrare la anumite ore.

Concluzii

Poate parea greu sa castigi increderea clientilor pe pietele straine. Insa, de fapt, tot ce trebuie sa faci este acelasi lucru pe care l-ai facut si la lansarea magazinului tau online in Romania: sa iei in calcul nevoile si particularitatile publicului tau tinta.

Cu solutiile si serviciile noastre, acest lucru devine extrem de simplu. Te putem ajuta atat cu consultanta, cat si cu magazine in mai multe limbi straine si domenii locale. Astfel, iti ramane timp sa te ocupi de cele mai importante lucruri: strategia de lansare si, mai apoi, cea de dezvoltare.

Esti gata sa-ti extinzi afacerea online pe piete noi? Contacteaza consultantii eCommerce MerchantPro si hai sa vorbim despre cum te putem ajuta!

Lasa un comentariu