Cum se pregateste eCommerce-ul romanesc pentru Black Friday 2022
Startul Black Friday 2022 se apropie cu pasi repezi, asa ca este timpul potrivit sa analizam pregatirile din industrie pentru cea mai importanta perioada de shopping a anului. Schimbarea generatiilor si a comportamentului general al consumatorilor sunt semne ca editia din acest an va fi ceva mai diferita de precedentele, in special datorita dorintei de „instant gratification”, care a devenit un obicei pentru consumatori – si cu atat mai mult in acest moment.
In conditiile in care studiile arata ca mai mult de jumatate dintre clienti acorda doar 3 secunde unui site sa se incarce (mai ales daca il viziteaza de pe dispozitive mobile), viteza de uptime devine un element-cheie pentru atingerea obiectivelor de conversie de Black Friday.
MerchantPro Next – solutia pentru o viteza de incarcare sporita
Daca te numeri printre comerciantii MerchantPro, stii deja ca ai la dispozitie noua interfata MerchantPro Next, dezvoltata pentru a asigura o viteza de incarcare fara egal in piata pentru magazinele online din platforma.
„Este important ca platforma sa ofere functionalitati tehnice performante, astfel incat comerciantii sa se poata focaliza pe stocuri si atragerea clientilor, iar website-ul sa poata fi configurat usor pentru a raspunde strategiei de crestere a business-ului.
De Black Friday, traficul poate creste chiar si de zece ori fata de o perioada normala si este esential ca viteza de incarcare a continutului din site sa ramana la un nivel superior, pentru a pastra o rata de conversie eficienta. In acest context, investitia in MerchantPro Next – lansat in acest an – a fost o prioritate pentru noi, si astfel asiguram acum magazinelor de pe platforma o infrastructura solida, ce ofera o viteza superioara de incarcare a site-urilor, o experienta fluida de check-out, dar si o suita puternica de automatizari ce cresc performanta magazinelor online”, spune Arthur Radulescu, CEO MerchantPro.
Focus pe functionalitati de plata, livrare si retur
Desigur, noutatile din platforma nu se opresc aici. In contextul maturizarii pietei eCommerce, magazinele incep sa puna tot mai mult accent pe functionalitatile care eficientizeaza fluxul de comenzi intr-o masura poate chiar mai mare decat pe campaniile de promovare, astfel ca pregatirea perioadelor de shopping intense precum Black Friday incepe inca din lunile de vara. Astfel, comerciantii MerchantPro beneficiaza de o gama larga de optiuni de plata pe care le pot pune la dispozitia clientilor, inclusiv cele rapide de tipul Apple Pay sau One-click payments, precum si de posibilitatea de a oferi livrarea in lockere, de a crea landing page-uri dedicate in magazin sau de a asigura un proces de retur facil.
„Exista trei segmente esentiale pentru experienta clientului unui magazin online. Performanta pe aceste segmente se traduce in rate de conversii bune si fidelizare a clientilor. Cu alte cuvinte, eficienta si succes in online. Cele trei elemente de baza sunt viteza de incarcare a site-ului, simplitatea si viteza la check-out si viteza de fulfillment, de indeplinire a asteptarii clientului de a se bucura de produs cat mai repede. Pe aceste segmente ne-am concentrat si noi anul acesta, cu scopul de a oferi comerciantilor solutii pentru optimizare pe toate verticalele”, adauga Arthur Radulescu.
Tendinte in pregatirea Black Friday 2022
In ceea ce priveste actiunile pregatite in acest sezon, comerciantii au ales sa diversifice strategiile de market cu promotii dincolo de reducerile de pret traditionale, cu care clientii s-au obisnuit in ultimii ani si care nu mai sunt considerate suficient de atractive.
Astfel, optiunile de reduceri suplimentare de volum, promotii cu gratuitati sau plata ulterioara prin solutii tip buy now pay later sunt implementate de tot mai multe magazine online.
Lasa un comentariu