Cum sa adaugi landing page-uri personalizate in magazin pentru campania de Black Friday

12 octombrie 2022

Black Friday, Cyber Monday si sarbatorile de iarna reprezinta apogeul in materie de vanzari pentru retailerii din aproape intreaga lume. In acest interval de aproximativ doua luni, incasarile cresc exponential potrivit statisticilor, asa ca interesul comerciantilor pentru investitii masive in stocuri de produse, infrastructura si publicitate sunt pe deplin justificabile.

Marii performeri ai (cel putin) ultimilor doi ani au fost, bineinteles, afacerile care au migrat in online, intelegand preferintele in continua schimbare ale cumparatorilor. Astfel, competitia din eCommerce s-a inasprit considerabil, iar in prezent se da o adevarata lupta pentru identificarea factorilor diferentiatori intr-o piata tot mai aglomerata.

Campaniile de vanzari reprezinta, asadar, ocazia perfecta pentru acestia sa isi etaleze atuurile, in incercarea de a atrage atentia potentialilor clienti. Iar cum la evenimente speciale se recomanda si purtarea unei ā€œtinuteā€ pe masura, ajungem la subiectul acestui articol: crearea de landing page-uri dedicate, care pot contribui la cresterea vanzarilor de Black Friday, pe durata celor mai importante perioade dedicate cumparaturilor.

De ce ai nevoie de un landing page dedicat

Asa cum spuneam mai sus, in perioadele in care toti comerciantii se intrec in oferte, batalia se da pentru captarea atentiei cumparatorilor. In aceste conditii, solutia pentru a-i ajuta pe acestia sa inteleaga mai repede ce ai de oferit este sa ii directionezi catre o pagina special creata pentru o anumita promotie pe care o derulezi in magazin. Astfel, reusesti sa:

  • Pui focusul pe ofertele promotionale;
  • Sa comunici direct cu publicul-tinta interesat de produsele incluse in campanie;
  • Sa accentuezi senzatia de urgenta si dorinta cumparatorilor.

Concentrand mesajele promotionale intr-un singur loc, scazi riscul disiparii atentiei vizitatorilor din site si, implicit, iti poti creste si conversiile.

Ce sa ai in vedere la crearea de landing page-uri

Cand adaugi in magazin o pagina dedicata unuia dintre evenimentele importante de shopping, trebuie sa ai din start definite obiectivele pentru aceasta. Respectand bunele practici in configurarea elementelor dintr-un landing page, iti cresti sansele de a converti in cumparatori vizitatorii site-ului si de a inregistra vanzari semnificative. Asadar:

1. Seteaza obiective clare

Acesta este primul si cel mai important pas. Fara a sti exact ce iti propui sa obtii prin intermediul respectivei pagini, nu vei reusi la finalul campaniei sa analizezi daca aceasta a functionat sau nu conform asteptarilor. Asadar, fixeaza cate un obiectiv pentru fiecare pas al promotiei si monitorizeaza indicatori precum vizualizarile paginii, paginile vizualizate de un utilizator per sesiune, provenienta traficului, timpul mediu petrecut pe pagina, bounce rate-ul etc., dar mai ales monitorizeaza rata de conversie pentru a vedea in timp real daca CTA-ul promotiei functioneaza sau nu.

2. Nu complica pagina

O pagina prea incarcata poate crea confuzie in randul cumparatorilor, mai ales in perioade intense de shopping precum Black Friday. Promotiile sunt valabile doar pentru o anumita perioada de timp, stocurile se epuizeaza si ele rapid, asa ca un client nu va aprecia timpul pierdut in tentativa de a profita de ofertele tale. Mesajul pe care il transmiti pe un landing page trebuie sa fie simplu, concis si sa prezinte exact ce ai de oferit, precum si modalitatea de achizitie. De aceea, informatii precum descrierile de produs, imaginile si caracteristicile acestora nu ar trebui in niciun caz sa fie dificil de gasit in pagina.

Ecommerce

3. Creeaza un design care se remarca

Felul in care se prezinta pagina pe care o adaugi in site este un factor esential pentru cresterea conversiilor. Pastreaza design-ul la fel de simplu precum procedezi in cazul mesajului si a textelor de pe landing page, pentru a nu distrage atentia cumparatorilor. Asta nu inseamna insa ca nu poti face pagina una memorabila, cu ajutorul unei palete de culori si a unui fundal bine alese, care pot contribui la transmiterea eficienta a ceea ce ai de comunicat. Poti include de asemenea imagini, videoclipuri si elemente grafice care pot evidentia produsele, dar fara a exagera cu acestea.

4. Optimizeaza viteza de incarcare

Evenimente de shopping precum Black Friday au ca principala caracteristica viteza de reactie. Cumparatorii cauta activ ofertele speciale, iar cand le identifica, nu au timp de pierdut pana in pagina de checkout. De aceea, pentru a-i ajuta sa adauge in carturi cat mai multe produse, este necesar ca landing page-ul si, in general, site-ul tau, sa se miste in acelasi ritm. Din acest punct de vedere poti sta oricum fara griji, deoarece interfata MerchantPro Next iti asigura o viteza de incarcare fara rival.

5. Concepe un CTA clar

In perioadele dedicate de shopping, obiectivul unui landing page este prin excelenta acela de a convinge oamenii sa cumpere, asa ca un buton de CTA (call-to-action) bine conceput si plasat in pagina poate face diferenta. Decide daca vrei sa mergi pe o varianta clasica (Adauga in cos), una care creeaza sentimentul de urgenta (Da, vreau oferta acum), pe una care rezuma avantajele promotiei (Obtine reducerea de 50% pentru pachetul de produse). Desigur, totul depinde si de contextul general al paginii, astfel ca este recomandat sa construiesti CTA-ul in stransa relatie cu celelalte informatii prezentate.

De asemenea, pozitionarea butonului de call-to-action si link-ul catre care directioneaza acesta sunt aspecte esentiale. Daca acesta este greu de gasit in pagina sau creeaza confuzie sau directioneaza gresit, clientii vor sanctiona imediat imprecizia si vor parasi site-ul. De aceea, indicat ar fi sa il pozitionezi undeva in dreapta sus sau imediat sub bannerul creat pentru landing page-ul tau.

6. Subliniaza avantajele ofertelor tale

Toti comerciantii se intrec in oferte care mai de care de Black Friday, Cyber Monday sau alte ocazii similare, fie ca este vorba despre preturi reduse, produse cadou, puncte de loialitate sau alte beneficii pe care clientii nu le pot obtine in alte momente ale anului. Asa ca, oricare ar fi promotia pe care o pregatesti, asigura-te ca aceasta este evidentiata asa cum trebuie in pagina dedicata pe care o adaugi. Poti scoate in fata preturile reduse ale produselor comparativ cu cele pe care acestea le au in mod normal, dar si sa arati motivele pentru care oferta ta este mai buna decat cea a competitorilor. Clientii vor sti astfel foarte clar despre ce este vorba in landing page, vor intelege avantajele pe care le pot obtine din respectiva promotie si pot lua decizia de cumparare intr-un mod informat.

7. Asigura-te ca pagina este mobile responsive

Stii deja ca mare parte dintre cumparatori folosesc telefonul mobil pentru achizitiile online, asa ca este de la sine inteles ca pagina promotionala speciala trebuie sa fie adaptata si acestui format. In cazul landing page-urilor create pentru magazinul tau MerchantPro beneficiezi deja de o vizualizare optimizata, indiferent de dimensiunea ecranului. Este recomandat totusi sa creezi si sa incarci bannere custom diferite pentru versiunile de mobil ale site-ului, deoarece nu toate bannerele de desktop pot fi afisate optim si pe ecrane mai mici.

Ecommerce

8. Distribuie pagina pe canalele de comunicare potrivite

Un landing page excelent realizat, care respecta majoritatea (daca nu toate) conditiile expuse mai sus, nu iti va fi de folos daca nu il si promovezi corespunzator. Pagina poate influenta decizia clientilor de a vizualiza si restul continutului din magazinul tau, astfel ca nu trebuie sa ratezi nicio ocazie de a-l include in comunicarile pe care le efectuezi catre baza ta de potentiali clienti – include un link catre landing page in email-uri, in postarile de pe retelele de socializare si in ad-urile digitale.

9. Monitorizeaza rezultatele

Asa cum spuneam la inceput, este important sa iti fixezi obiective clare pentru un landing page, astfel incat la finalul campaniei sa poti masura eficienta acestuia. Poti vedea cati vizitatori au „aterizat” pe pagina, cate click-uri au fost efectuate pe CTA, cati au parasit pagina si poti obtine multe alte informatii valoroase, in functie de profunzimea analizei. In plus, prin conectarea magazinului tau MerchantPro la Google Analytics ai acces la indicatorii principali care te pot ajuta sa intelegi mai bine succesul sau ce anume nu a functionat in promotia ta si sa aduci imbunatatirile care se impun in perspectiva campaniilor viitoare.

Cum creezi un landing page in magazinul tau MerchantPro

In 2022, una dintre cele mai importante lansari din platforma MerchantPro a fost aceea a noului storefront de magazin MerchantPro Next, creat special pentru a ajuta utilizatorii sa isi personalizeze magazinul simplu si rapid, chiar si daca acestia nu poseda cunostinte de programare.

Odata cu noile feature-uri, a fost implementata si optiunea de adaugare a unei pagini noi, care poate fi customizata atat prin adaugarea de continut de tip HTML, cat si exclusiv cu widget-urile disponibile in site. Optiunea este, asa cum spuneam mai sus, de mare ajutor in campanii precum cele de Black Friday, deoarece iti permite:

  • Sa evidentiezi toate promotiile din magazin sau o anumita selectie de produse incluse in respectivele promotii;
  • Sa incluzi continut care sa ii ajute pe vizitatorii site-ului sa inteleaga dintr-o privire in ce consta oferta ta;
  • Sa adaugi bannere tematice care sa consolideze si mai mult mesajul pe care vrei sa il transmiti;
  • Sa adaugi filtre care sa faciliteze navigarea in pagina a potentialilor cumparatori.

In sectiunea noastra de Help gasesti instructiunile complete de adaugare a unei pagini noi in magazinul tau MerchantPro.

Ecommerce

In plus, in platforma MerchantPro ai inclusiv posibilitatea de a realiza urmatoarele actiuni care te pot ajuta sa lansezi si sa gestionezi o promotie mult mai usor:

  • Sa programezi o data de inceput si una de final a promotiilor;
  • Sa afisezi in paginile de produs data de expirare a promotiilor;
  • Sa setezi mesaje in scop de upsell in cart, in scopul cresterii valorii cosului de cumparaturi;
  • Poti retargeta manual sau automatizat clientii cu carturi abandonate in shop.

Pentru mai multe informatii referitoare la adaugarea unei pagini noi in magazinul tau MerchantPro, dar si pentru alte detalii despre functionalitatile din platforma, nu ezita sa ne trimiti solicitarile tale la Centrul de Asistenta Clienti.

Lasa un comentariu