Black Friday 11 Noiembrie 2022: cum iti pregatesti magazinul pentru cel mai mare eveniment de shopping
Asa cum probabil ai aflat, data oficiala anuntata in Romania pentru Black Friday 2022 este 11 noiembrie, asa ca mai ai la dispozitie aproximativ o luna in care poti face ultimele pregatiri pentru cel mai mare eveniment de shopping al anului. Totusi, in contextul in care multe companii au inceput sau vor incepe in curand sa-si lanseze campaniile de comunicare dedicate, timpul devine si mai scurt.
Chiar daca ai ideile pregatite pentru Black Friday 2022, venim in sprijinul tau si cu cateva recomandari care sa te ajute sa le asezi intr-o imagine de ansamblu mai larga si sa le definitivezi.
Black Friday 2022: care sunt asteptarile
In ultimii ani, vanzarile de Black Friday au atins record dupa record. S-au plasat mai multe comenzi in 2021 decat in 2020, iar valoarea fiecarei comenzi a fost la randul ei mai mare. Mai mult, s-au inregistrat si premiere, cum ar fi vanzarea primei locuinte online.
Dar in ultimul an, lucrurile s-au schimbat major la nivel macro si micro-economic. Inflatia galopanta, conflictul din Ucraina, precum si contextual economic incert atat la nivel global, cat si la nivel local, i-au condus pe expertii eCommerce la concluzia ca este necesara ajustarea asteptarilor pentru Black Friday 2022.
Ca atare, in acest an:
- Se preconizeaza ca vanzarile de Black Friday vor fi ceva mai temperate fata de anii trecuti, atat in ceea ce priveste valoarea lor totala, cat si valoarea per comanda;
- Cumparatorii sunt mai atenti cu resursele lor financiare, asa ca este de asteptat ca produsele de prima necesitate sa primeze in optiunile cumparatorilor in fata celor mai putine esentiale;
- Pentru a stimula vanzarile, comerciantii pot afisa in acest an preturi mai atractive si aplica reduceri mai mari;
- Programele de loialitate vor fi din ce in ce mai promovate si vor oferi cumparatorilor sansa unor disocunt-uri mai mari pe baza contului de client; pentru retaileri, acest lucru ajuta la fidelizarea clientilor, la cresterea numarului de abonati, si, in consecinta, la cresterea vanzarilor ulterioare Black Friday 2022;
- Black Friday 2022 va incepe mai devreme de 11 noiembrie si este de asteptat sa dureze mai mult, pentru a prelungi perioada campaniei de vanzari;
- Specialistii previzioneaza ca achizitiile in rate vor inregistra o crestere semnificativa.
Cum sa te pregatesti pentru Black Friday 2022
Chiar daca unele dintre etapele pregatirii pentru Black Friday 2022 sunt influentate masiv de contextul economic, unele raman la fel, indiferent de tumultul din piata. Ca atare:
1. Pregateste stocurile din timp
E important sa stii din timp ce vei vinde de Black Friday. Problemele din lantul de aprovizionare sunt inca prezente, asa ca fa-ti stocurile cat mai devreme posibil, mai ales daca lucrezi cu furnizori din afara Romaniei.
2. Optimizeaza-ti site-ul pentru fluxul de clienti
Paginile de produs trebuie sa ofere toate informatiile de care au nevoie cumparatorii pentru a putea plasa comenzile rapid. Reevalueaza descrierile de produs si adauga cat mai multe elemente vizuale (fotografii si clipuri video).
De asemenea, e foarte important sa optimizezi procesul de checkout. Checkout-ul intr-un singur pas sau in doi este crucial in aceasta perioada, cand toata lumea se grabeste.
Daca utilizezi deja noul storefront customizabil MerchantPro Next, poti configura procesul de checkout exact asa cum vrei. In plus:
- Poti integra numeroase metode de plata, inclusiv metode de plata gazduite complet in magazin (hosted), pentru a raspunde nevoilor si preferintelor cat mai multor cumparatori;
- Ai viteza de incarcare extrem de mare, chiar si pentru paginile content-rich;
- Poti crea landing page-uri complexe cu doar cateva click-uri;
- Poti personaliza numeroase elemente fara sa fie necesare cunostinte de programare.
3. Ofera metode de plata variate
Spuneam anterior ca plata in rate va fi o optiune cautate de catre cumparatori in contextul inflatiei si al instabilitatii economice. Oferind aceasta optiune clientilor tai, le vei da posibilitatea de a profita de ofertele de Black Friday 2022, chiar si daca nu le pot plati integral pe loc.
Totodata, incearca sa asiguri in magazin o diversitate cat mai mare de metode de plata potrivite tuturor tipurilor de clienti (plata cu cardul, plata ramburs, plata la sediu, plata prin transfer bancar). De asemenea, nu uita nici de faptul ca le poti permite utilizatorilor loiali sa utilizeze creditele acumulate in Wallet pentru plata partiala sau integrala a comenzilor plasate in site.
Configurarea acestor metode de plata in magazin reprezinta o modalitate excelenta de a-ti fideliza cumparatorii si de a creste valoarea cosurilor de cumparaturi.
4. Integreaza optiuni de livrare pentru toate preferintele
Suntem cu totii diferiti, iar asta se reflecta si in acest caz concret, al metodelor de livrare preferate. Daca o parte importanta a clientilor pare sa prefere in continuare sa receptioneze coletele la usa, livrarea in pick-up points capata de la an la an tot mai multi adepti. Dovada sta numarul tot mai mare de astfel de puncte care au invadat marile orase din Romania si nu numai. De aceea, asigura-te ca in magazin le oferi clientilor posibilitatea de a selecta livrarea in lockere sau chiar direct la sediu, pentru a le oferi o flexibilitate mai mare si a creste astfel conversiile magazinului tau.
5. Optimizeaza paginile de produs pentru motoarele de cautare
Prin noul storefront MerchantPro Next magazinul tau beneficiaza de o clasare superioara din perspectiva indicatorilor Google Core Web Vitals, insa iti recomandam sa reanalizezi cautarile vizitatorilor site-ului tau si sa te asiguri suplimentar ca este optimizat din punct de vedere SEO. Construind pe aceasta baza solida, vei putea sa cresti relevanta afacerii tale in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare si sa atragi clienti organic, fara sa platesti pentru reclame.
De asemenea, vei putea ajunge si la acele categorii de clienti care ignora in mod deliberat rezultatele platite, care produc rezultate doar cata vreme continui sa investesti. In schimb, optimizarea SEO bine facuta poate aduce rezultate pe termen lung, fara investitii suplimentare.
6. Promoveaza din timp campania in mediul online
Anunta campania de Black Friday cat mai devreme pe canalele tale social media. De ce? Pentru ca in aceste medii ai deja baze de clienti fideli, care se vor bucura sa afle primii de discounturile planificate.
Totodata, aceasta perioada este propice pentru a incepe colaborari cu influenceri sau creatori de continut care au o audienta similara cu a ta. Nu uita nici de crearea propriului program de afiliere al magazinului tau MerchantPro, pentru a da un elan si mai mare campaniei online.
7. Mizeaza in continuare pe Email Marketing
Aproximativ 68% dintre cumparatori spun ca sunt mai atenti la emailurile companiilor in perioada sarbatorilor sau a evenimentelor de shopping. In plus, email-ul este cel mai ieftin canal de comunicare si are cel mai bun ROI: poti obtine de 42 de ori mai mult decat ai investit.
De aceea, pregateste din timp campaniile de email si trimite teasere cat mai devreme. Ai deja implementat in magazin un program de loializare? Aminteste-le clientilor de ofertele exclusive de care pot profita in aceasta perioada.
8. Nu uita sa incluzi si SMS Marketing in strategie
Ratele excelente de deschidere si engagement inregistrate in continuare de campaniile de SMS Marketing pozitioneaza aceasta tactica in randul celor care nu trebuie sa lipseasca din strategia ta pentru Black Friday 2022. Utilizatorii carora li te adresezi sunt cei care au optat explicit sa faca parte din lista ta de marketing, asa ca vor fi cel mai probabil foarte interesati sa afli de reducerile pe care le-ai pregatit pentru cel mai important eveniment de shopping al anului.
Cu solutiile de SMS-uri integrate in platforma MerchantPro poti expedia mesajele dupa doar cateva click-uri si ai inclusiv posibilitatea de administrare si expediere automata de SMS-uri pentru diferitele etape de procesare a comenzilor.
9. Asigura multiple optiuni pentru returul produselor
Daca nu te afli la prima editie de Black Friday, stii deja ca in aceasta perioada exista si foarte multe retururi. In platforma MerchantPro ai insa la dispozitie aplicatia Formular de retur, prin care poti face aceasta experienta mult mai facila pentru clientii magazinului tau. Spre exemplu, in cazul comenzilor care contin mai multe unitati dintr-un anumit produs, poti permite returul partial al produselor, astfel incat cumparatorul sa plaseze comanda de retur doar pentru o anumita cantitate din articolul respectiv. De asemenea, poti oferi in cadrul formularului de retur si posibilitatea solicitarii unui schimb de produse sau optiunea de returnare a contravalorii produselor sub forma de credite in Wallet, pe care cumparatorul le poate utiliza ulterior la achizitii viitoare in magazin.
Ai nevoie de support suplimentar pentru Black Friday 2022? Contacteaza-ne la Centrul de Asistenta Clienti si spune-ne cum te putem ajuta ca totul sa mearga perfect pe durata celei mai fierbinti perioade de vanzari a anului.
Lasa un comentariu