MerchantPro Edu & Universitatea Lucian Blaga din Sibiu – Proiectul care deschide apetitul pentru eCommerce al noii generatii de antreprenori online

29 septembrie 2021

In prima parte a anului 2021, platforma MerchantPro s-a transformat in „material didactic” pentru 100 de studenti romani si straini ai Universitatii Lucian Blaga din Sibiu. Acestia si-au testat impreuna, in grupuri, abilitatile in lansarea unui business eCommerce, prin crearea de magazine online in care au integrat functionalitati multiple, de la sisteme de plata si livrare, pana la cele pentru gestionarea comenzilor.

Studentii inscrisi la specializarile Marketing, Economia Turismului, Comertului si Serviciului si Business Administration au descoperit astfel cat de usor este sa construiesti o afacere online nisata pe diferite segmente de piata, precum accesorii pentru telefoane mobile & smarthome, home & deco, fashion, beauty, librarii online, magazine de jucarii sau nutritie pentru sportivi.

Totodata, tinerii participanti au avut ca sarcina pentru proiectul derulat pe parcursul semestrului II al anului universitar inclusiv adaugarea si personalizarea de produse in platforma MerchantPro, adaugarea si editarea metodelor de plata si livrare, editarea procesului de checkout, gestionarea comenzilor si a clientilor, implementarea unei campanii de reduceri, integrarea de aplicatii terte de la furnizori sau infiintarea si gestionarea unui blog.

Libraria online creata de 4 studente fara experienta in programare

Look Inna Book este proiectul realizat in cadrul MerchantPro Edu de Raluca Curecheriu, Miriam Suciu, Denisa Pascu si Smaranda Palade, patru studente de la specializarea Business Administration. Desi nu posedau cunostinte de programare, fetele au creat o librarie online populata cu peste 1.000 de produse, pregatita sa vanda atat in Romania, cat si in strainatate, si pentru care au implementat de asemenea un newsletter, promotii si sisteme de plata online si livrare integrate. Desigur, totul a fost doar o simulare, insa a reprezentat un bun inceput pentru „cei care cocheteaza cu lumea afacerilor, viitori antreprenori, studenti de business, manageri si nu numai, care vor sa devina cea mai buna versiune a lor”, dupa cum a recunoscut Raluca Curecheriu, una dintre membrele echipei.

Dupa inceperea proiectului, fetele au inteles rapid ca realizarea acestuia va fi o misiune mai usoara decat anticipau, datorita instrumentelor disponibile in platforma MerchantPro:

„Marturisesc faptul ca la inceput am privit aceasta activitate la seminar drept o alta tema, dar in timp ce duceam proiectul la bun sfarsit alaturi de colegele mele, s-a dovedit a fi o adevarata si veritabila lectie despre cum se fac afacerile online si a fost o placere”, a precizat Miriam Suciu, completata de Raluca Curecheriu: „In procesul de creare a site-ului a fost fascinanta postura noastra de antreprenori, intrebandu-ne intotdeauna ‘oare ce ar crede potentialii clienti?’, ‘cum putem oferi o experienta unica publicului tinta?’. De asemenea, a fost interesant, avand experienta shopping-ului online, sa vedem ce se intampla de fapt in spatele fiecarui click, de la administrarea atributelor produselor pana la procesarea comenzilor”.

Ecommerce

Pornind la drum cu acest mindset, studentele au dorit sa creeze un site usor de accesat, cu multe imagini sugestive, design atractiv, o gama larga de produse si categorii bine delimitate, iar datorita functionalitatilor din platforma MerchantPro si-au putut vedea obiectivul devenind realitate. Look Inna Book a beneficiat astfel de produse cu descrieri complete, optiuni de reduceri si vouchere, caruseluri dinamice, versiuni in romana si engleza, widget-uri social media, integrare (fictiva) pentru plati online, abonare la newsletter plus multe alte optiuni specifice unui magazin online real.

„Cea mai mare provocare a fost adaugarea produselor si repartizarea lor pe categorii, insa pe cat de dificil parea la inceput, spre sfarsit a devenit o joaca de copii. La fel pot spune despre intreg procesul dezvoltarii acestui magazin online, parea ceva greu si ca nu voi intelege foarte bine ce am de facut, dar cu cat petreceam mai mult timp editandu-l, cu atat a devenit mai placut si mai interesant sa lucrez la el. O alta functionalitate a platformei, care la inceput mi se parea dificila, iar mai apoi s-a transformat in cea mai fascinanta, a fost banner-ul stil carusel”, a mai spus Miriam.

Ecommerce

De asemenea, Raluca a marturisit la randu-i ca: „pentru a creste potentialul business-ului nostru ipotetic, am creat o varianta bilingva si am dezvoltat optiunea Premium a magazinului, prin care sumele cheltuite aici pot fi valorificate in puncte pe care le transpunem in oferte si alte beneficii”.

Totodata, cursivitatea proiectului le-a determinat pe fete sa realizeze de unele singure fiecare banner, mock-up, logo-ul si chiar design-ul agendelor, fara a le mai pasa ca numarul de ore alocat pentru tema a crescut considerabil.

Concluzia celor 4 studente dupa crearea librariei online? Un proiect situat in topul experientelor si realizarilor notabile din intreaga perioada universitara si certitudinea ca au obtinut un avantaj prin accesul la informatii despre industria eCommerce inca din facultate. „Cred ca a realiza un magazin online pe o platforma atat de user-friendly este destul de interesant si lipsit de batai de cap, dar pentru a dezvolta din aceasta un business este ceva mai complicat. Pe langa partea tehnica, mai sunt multe alte aspecte care trebuie luate in considerare atunci cand implementezi o afacere. Insa, ar fi o placere sa pot deschide un magazin online care sa aduca un plus de valoare in societate, cu atat mai mult pe latura educativa”, a precizat Miriam.

„Prima mea experienta in crearea unor produse si vanzarea lor online a fost prin intermediul Amazon KDP, ocazie cu care am prins curaj si entuziasm pentru acest domeniu, experienta fiind urmata de demo-ul MerchantPro. Acesta mi-a confirmat ca este o activitate pe care mi-as dori sa o intreprind zilnic si, cu siguranta, sa creez un business real. Este si greu, si usor sa dezvolti un business online. Usor, pentru ca exista platforme puternice care te sustin in procesul de creare, UI/UX, ai totul la indemana, ceea ce te scuteste de multe cheltuieli si timp pierdut, permitandu-ti sa-ti concentrezi atentia spre partea creativa a business-ului. Greu, pentru ca poti intampina suficiente probleme tehnice sau manageriale, care pe moment pot parea imposibil de rezolvat”, a explicat si Raluca.

Crearea unui magazin online de jucarii, o joaca de… studenti

Un alt proiect care s-a remarcat in cadrul proiectului MechantPro Edu a fost magazinul online de jucarii Tradtoys, creat de studentii Bianca Urzica, Dan Plesca si Andrei Rotariu. Dupa o scurta cercetare de piata, cei 3 tineri si-au ales publicul-tinta, alegand sa se adreseze atat proaspetilor parinti, cat si adultilor cu chef de joaca, dupa care si-au alcatuit stocul virtual de produse si au ales pietele regionale pe care sa-si lanseze magazinul.

Ecommerce

Datorita accesului la MerchantPro, solutia SaaS numarul 1 in Romania, studentii au scapat practic de cea mai dificila alegere din startul proiectului: platforma. Ulterior, insa, ei au fost nevoiti sa selecteze cu atentie functionalitatile potrivite conceptului din multitudinea pusa la dispozitie de sistem. „Majoritatea functionalitatilor sunt foarte interesante, insa cateva mi-au atras atentia intr-un mod deosebit, mai exact adaugarea unei monede pentru tari diferite si gestionarea listelor de clienti”, a precizat Bianca, in timp ce pentru Dan cele mai interesante functii au fost „adaugarea de promotii prin cupoane de reducere, reguli de discount etc”.

La final, cei 3 studenti au nominalizat printre cele mai interesante si utile activitati desfasurate in timpul facultatii, mai ales ca magazinul lor online a fost evaluat pentru a primi nota necesara incheierii situatiei scolare.

MerchantPro Edu – un proiect care isi propune extinderea

Parteneriatul din acest an dintre MerchantPro si Universitatea Lucian Blaga din Sibiu a reprezentat un proiect pilot, insa pentru viitor exista perspectiva extinderii acestui tip de colaborari si catre alte universitati si scoli axate pe learning & development in eCommerce, in cadrul conceptului mai amplu MerchantPro Edu, dedicat studentilor si nu numai.

Ecommerce

Ideea este intarita si de concluziile pozitive din partea lui Eugen Popescu, lector. univ. dr. Facultatea de Stiinte Economice din cadrul Universitatii Lucian Blaga din Sibiu:

„Consider ca este esential pentru studenti sa-si insuseasca in cadrul seminariilor predate informatii practice, sa exerseze abilitatile ce ii vor pregati pentru a-si dezvolta o cariera dupa absolvire. Astfel, parteneriatul Universitatii cu MerchantPro a facilitat integrarea notiunilor teoretice intr-un exercitiu practic, extrem de util. Studentii au dovedit ca inteleg foarte bine rigorile din eCommerce si regulile unei piete dinamice, accelerata de pandemie, unii dintre ei fiind decisi chiar sa implementeze proiectul de la clasa dupa absolvire”.

Ecommerce

Arthur Radulescu, fondator si CEO MerchantPro, apreciaza la randul sau ca proiectul derulat in colaborare cu Universitatea Lucian Blaga din Sibiu si-a dovedit utilitatea, iar participantii au luat un prim contact util cu industria eCommerce.

„De-a lungul anilor am mai avut colaborari punctuale cu institutiile de invatamant, insa anul acesta am decis sa transformam demersurile noastre educationale intr-un proiect de sine statator. Cred ca incurajarea spiritului antreprenorial inca din bancile scolii sau facultatii este o misiune pe care mediul de business trebuie sa si-o asume tot mai mult. De aceea, parteneriatul cu Universitatea Lucian Blaga din Sibiu este un prim pas pe care il facem in cresterea unei noi generatii de antreprenori in eCommerce.

Sunt tineri cu idei, o generatie plina de inspiratie, ei sunt antreprenorii de maine si ne bucuram sa le putem arata posibilitatea unui viitor in care sa isi puna viziunea in slujba propriului business. Un studiu realizat de PRIDE-U mentiona ca 85% dintre tinerii din generatia Z isi doresc sa devina antreprenori. Deci dorinta exista, este rolul nostru sa le aratam ca o pot face si ca au la dispozitie, iata, instrumente simple si usor de gestionat, precum cele din platforma SaaS MerchantPro, prin care isi pot lansa un business online foarte rapid.

Proiectul MerchantProEdu isi propune sa le dea curaj studentilor, sa-i facem constienti de potentialul si simplitatea online-ului pentru dezvoltarea propriei afaceri. Feedback-ul echipelor implicate in proiect anul acesta a fost unul foarte incurajator pentru noi, intrucat, desi multora le este teama sa porneasca un business, ceea ce este normal avand in vedere lipsa de experienta, majoritatea ne-au transmis ca au prins gustul si iau in calcul ideea de a gasi o nisa sau un domeniu in care intr-o zi sa dezvolte propriul magazin online.

Abilitatile practice dobandite in cadrul unui astfel de curs – confirmate de proiectele perfect implementabile prezentate – le ofera participantilor un avantaj considerabil, indiferent daca vor alege dezvoltarea unei afaceri online in nume propriu sau nu, iar noi ne bucuram ca putem fi un partener al noii generatii”.

Lasa un comentariu