Trenduri eCommerce pentru 2024 si cum sa te pregatesti pentru acestea

15 decembrie 2023

Industria eCommerce a avut parte de niste ani excelenti si un trend ascendent sustinut. Vestea buna este ca aceasta crestere nu se va opri curand – inca mai e loc de crestere, la toate nivelurile si in toate nisele eCommerce.

In schimb, vestea mai putin buna este ca industriile populare atrag tot mai multi jucatori, iar competitia devine din ce in ce mai acerba.

Unul dintre modurile prin care magazinul tau isi poate imbunatati performanta si ramane competitiv este anticiparea trendurilor inainte ca acestea sa devina mainstream si implementarea lor inaintea concurentilor tai.

Acesta este subiectul articolului de fata, asa ca hai sa vedem care sunt cele mai importante trenduri in eCommerce in 2024 si cum le poti folosi in favoarea ta.

Trenduri eCommerce pentru 2024

Daca citesti blogul MerchantPro in mod regulat, probabil te-ai familiarizat deja cu unele dintre aceste trenduri eCommerce.

Cresterea semnificativa a B2B eCommerce

Pana recent, procesul de shopping pentru afaceri era unul lung si sinuos: oferte trimise pe email, negocieri, discounturi de volum, facturi trimise, cereri de plata si tot asa.

Astazi, companiile se asteapta sa aiba o experienta similara cu cea B2C. Asta inseamna cumparaturi rapide, cu doar cateva clickuri, fara mailuri si fara telefoane.

Totusi, cumparatorii B2B au alte nevoi decat cei B2C. Pentru a targeta astfel de cumparatori (ceea ce poti face cu aproape orice magazin online, indiferent ce vinzi), iti recomandam urmatoarele:

  • Asigura-te ca clientii B2B pot genera rapid facturi complete si ca au toate campurile de care au nevoie (CUI, numar registrul comertului, numele companiei, TVA si asa mai departe);
  • Creeaza o categorie distincta pentru cumparatori B2B pe site-ul tau;
  • Adauga discounturi de volum;
  • Fidelizeaza cumparatorii B2B cu abonamente recurente si asigura-ti astfel un venit constant si predictibil. Aceasta solutie este ideala pentru produse consumabile: cafea, ceaiuri, gustari, hartie, produse de igiena si asa mai departe.

Trendul B2B se extinde si la micro-afaceri, cum sunt cele ale influencerilor si brandurilor personale. Ca atare, nu e necesar sa ai o companie uriasa pentru a investi in eCommerce catre alte business-uri.

Noi utilizari si aplicatii AI in eCommerce

Desi nu este o descoperire noua, inteligenta artificiala incepe abia acum sa aiba aplicatii business notabile. Dintr-o data, pare ca totul este mai usor: generarea de texte, imagini, clipuri video, oferirea de support, chiar si construirea de planuri de business si strategii cu ajutorul inteligentei artificiale.

In 2024, vom vedea tot mai multe aplicatii si business-uri eCommerce care utilizeaza AI pentru a-si eficientiza procesele si pentru a se misca mai rapid in mai toate ariile.

Iti recomandam, totusi, precautie in folosirea AI. Multe din textele generate sunt generice, iar cumparatorii cauta personalizare si branduri umanizate.

Mai mult focus pe personalizare

Si pentru ca mentionam anterior despre importanta personalizarii, este important sa ai in vedere ca aproximativ 70% dintre cumparatori cheltuie mai mult daca magazinul online vine cu oferte personalizate.

Cum poti aplica asta in 2024?

  • Trimite oferte relevante in campaniile tale de email;
  • Afiseaza recomandari relevante direct in cart, bazate pe istoricul cumparatorului;
  • Asigura un serviciu de client service prompt, care sa gestioneze solicitarile directe venite de la clienti prin intermediul canalelor de comunicare ale magazinului;
  • Integreaza magazinul cu un sistem ERP si alte instrumente de marketing, pentru a corela ofertele personalizate pe care le faci fiecarui segment de cumparatori.

qShopping sau Quick Commerce

Unul dintre trendurile eCommerce majore din 2024 va fi legat de viteza. Cumparatorii vor livrari mai rapide, plasare de comenzi mai rapida, totul pe repede inainte.

qShopping poate insemna doua lucruri. In primul rand, livrari rapide, care dureaza in general in jur de o ora.

Stim, acest timp de livrare este imposibil pentru majoritatea produselor, insa exista arii unde se poate aplica usor:

  • In primul rand, qShopping este posibil doar pentru comenzile cu livrare in orasul in care se afla magazinul tau;
  • Cadourile si florile se preteaza excelent in acest caz, iar tu ii poti ajuta pe cumparatorii care au uitat de vreo ocazie speciala sa remedieze rapid problema;
  • Poti face quick commerce si pentru mici cumparaturi, cum ar fi un ingredient de care clientul are nevoie in cateva ore pentru preparatul pe care vrea sa il pregateasca, un accesoriu pentru petrecerea firmei din ziua respectiva si asa mai departe.

Cum poti profita de acest trend eCommerce in 2024? Foarte simplu! Creeaza o pagina dedicata pentru clientii din orasul tau si promoveaza livrarea ultra-rapida, pe care o poti realiza cu propria flota sau apeland la servicii externe.

Nu uita sa promovezi asta si pe social media (prin reclame targetate pentru orasul tau) si in campaniile de email.

O a doua semnificatie a expresiei “quick commerce” se refera la modul in care sunt plasate comenzile si este strans legata de “live shopping”.

In cadrul unui eveniment de live shopping, publicul este incurajat sa plaseze comanda chiar atunci, pana la finalul evenimentului, pentru a se bucura de reduceri si/sau oferte exclusive.

Poti crea evenimente de live shopping pe orice retea sociala sau cu ajutorul cu unei platforme de streaming.

Te-ai gandit deja pe care dintre aceste trenduri eCommerce le vei implementa? Oricare ar fi decizia ta, suntem aici sa te sustinem!

Scrie-ne oricand ai nevoie de ajutor cu utilizarea functionalitatilor MerchantPro sau daca ai nevoie de detalii despre capabilitatile disponibile in platforma!

Lasa un comentariu