Augustin Vardianu, fondator Military-Shop.ro: In plina pandemie, ne-am dublat afacerea alaturi de MerchantPro

9 septembrie 2021

De 15 ani, Military-Shop.ro este un nume de referinta in online-ul romanesc, iar povestea magazinului a inceput aproape in joaca, fara ca fondatorul sa stie macar daca exista piata pentru produsele propuse. Interesul crescut al clientilor din nisa a generat cresteri spectaculoase de la an la an, iar Military-Shop.ro chiar si-a dublat afacerea in timpul pandemiei.

Cum lucrurile bune vin la pachet cu provocari pe masura, Augustin Vardianu, fondatorul acestui business, spune ca a avut nevoie de parteneri de incredere pentru a depasi cu succes fiecare borna. Ce criterii au stat la baza alegerilor sale, ce provocari vede pentru viitor si multe alte detalii ale unei povesti care inspira, intr-un nou interviu marca MerchantPro Talks.

Povestea

Cum a aparut ideea Military-Shop.ro si cat a durat sa fie pusa in practica?

Ideea magazinului Military-Shop.ro a aparut in anul 2006, cand am gasit in casa unui bun prieten un catalog cu produse militare din Germania. Nu am stiut la momentul acela daca ar exista potentiali cumparatori sau oameni interesati de produsele cu specific militar in Romania, asa ca ne-am gandit sa facem un site, am scanat toate produsele din catalogul fizic, am prelucrat pozele, am tradus cele cateva cuvinte care alcatuiau descrierile produselor si le-am dat drumul pe Internet. Nu mica a fost surprinderea noastra cand, la putin timp, a intrat prima comanda: o jacheta Bomber de 1.600 de lei, lucru ce ne-a dat un curaj si incredere teribile. De atunci, cautam sa includem in portofoliul nostru produse militare uzuale, dar care sa reflecte calitatea si standardul militar.

Care a fost cea mai mare provocare la lansarea afacerii?

Cea mai mare provocare a fost lipsa banilor pentru stocul de marfa. Datoram 5.000 de euro unei firme colaboratoare, asa ca am discutat cu ei sa ne platim datoria sub forma de servicii de reincarcare cartuse. Au fost de acord, iar astfel am putut plasa prima comanda la furnizori in valoare de 5.000 euro.

Ecommerce

Care sunt principalele criterii care au stat la baza alegerii solutiei de eCommerce actuale?

Principalele criterii care ne-au convins sa trecem la migrarea din platforma proprie catre MerchantPro au fost: echipa de suport MerchantPro, care a raspuns prompt si rapid la toate cerintele noastre de implementari extra-platforma si nu numai, scalabilitatea afacerii, diminuarea costurilor cu personalul de la IT, implementarea periodica de noi functionalitati.

Care credeti ca este cel mai important beneficiu pe care-l aveti utilizand MerchantPro?

Suportul prompt si rapid atunci cand avem nevoie de ajutor.

Daca ar fi sa descrieti experiența utilizatorului pe site-ul dvs in cel mult 15 cuvinte, acestea ar fi…

Wooow! Produse de calitate foarte buna, seriozitate, promptitudine, retur si schimbarea cu o alta masura gratuite.

Care au fost momentele cheie – asa-numitele milestones – in cei 15 ani de activitate?

Bineinteles ca au existat si momente cheie in cei 15 ani de cand exista Military-Shop.ro. Unul dintre acestea a fost criza din 2008, cand am fost nevoiti sa eficientizam tot ceea ce facem.

Un altul a fost in 2016, cand am migrat la platforma MerchantPro si ne-am dat seama de beneficiile pe care aceasta le aduce pentru noi fata de propria platforma, care ramasese in urma cam cu toate.

Un alt moment important pentru noi a fost chiar anul trecut, 2020, in plina pandemie, cand am fost pusi la incercare cu dublarea afacerii alaturi de platforma MerchantPro.

Ecommerce

Cand si de ce ati decis sa iesiti in offline? Cum au evoluat vanzarile pe aceste canale din momentul extinderii pe un canal complet diferit?

Decizia de a iesi in offline a venit in 2014 si de atunci avem magazinul Military Shop din Bucuresti, Bd. Timisoara, nr. 17A. Ne-am gandit sa oferim clientilor posibilitatea de a vedea si incerca produsele inainte de a le cumpara. In prezent, magazinul fizic reprezinta 20% din total venituri, online-ul fiind motorul principal.

Provocarile

Care au fost cele mai mari provocari de-a lungul celor 15 ani de existenta a magazinului?

Optimizarea livrarilor catre clientii finali prin parteneriate strategice cu firmele de curierat. Au determinat schimbari în strategia de business? Da! Cautam parteneri seriosi si nu neaparat cel mai mic pret pentru serviciile contractate.

Cum a schimbat pandemia comportamentul de consum al clientilor? Exista diferente?

Cumva, oamenii care nu aveau curaj sa cumpere online au fost impulsionati sa ia mai repede decizia de a cumpara online. Da, sunt diferente, sunt inca tematori ca raman cu banii dati pe un produs care nu intruneste asteptarile lor, desi noi sustinem si ii asiguram ca garantam politica de returnare a produsului si a banilor.

Cum a fost primit in piata business-ul dvs, ce este diferit la nisa in care activati?

A fost primit foarte bine. Oamenii au asteptari foarte mari si atunci eforturile noastre pentru satisfacerea cerintelor sunt pe masura.

Viziunea

Ce va provoaca inca la afacerea dvs? Ce planuri aveti pe termen mediu si lung?

Evolutia si inovatia produselor din gama militara. Dezvoltarea continua a afacerii prin aducerea in portofoliu de branduri inovatoare si urmarirea in permanenta a satisfactiei utilizatorului final al produselor comercializate de Military Shop.

Ecommerce

Ce recomandari aveti pentru antreprenorii din eCommerce aflati la început de drum?

Sa creada cu tarie in ceea ce fac, sa asculte cu atentie clientul, sa-l considere un partener, nu omul care scoate banii din portofel, iar daca ceva merge prost, sa inteleaga ca inca nu a gasit varianta castigatoare si sa nu se dea batut.

De ce ati recomanda utilizarea unei solutii eCommerce de tip SaaS?

Scalabilitatea = Flexibilitate.

Ecommerce

Lasa un comentariu