Back to School 2023: Insight-uri care te vor ajuta sa intelegi mai bine noile generatii
Primul eveniment major de shopping al anului, Back to School 2023, se apropie cu pasi repezi. Dupa starea de relaxare din timpul verii, majoritatea romanilor revine acasa sau este pe cale sa o faca. Chiar daca elevii mai trag de vacanta inainte de inceperea unui nou an scolar, febra pregatirilor Back to School 2023 a inceput deja!
La nivel global, cumparaturile de Back to School au luat din nou elan in 2022, atunci cand majoritatea scolilor s-au redeschis complet si au tinut din nou cursurile cu prezenta fizica. De aceea, este de asteptat ca trendul ascendent sa continue si in acest an.
Asa ca iata in continuare cateva recomandari despre cum si catre cine sa-ti promovezi ofertele de Back to School.
Back to School 2023: cele mai cautate produse
Ca in fiecare an, pe primul loc sunt, evident, rechizitele: caiete, instrumente de scris, ghiozdane, penare si asa mai departe. Este de asteptat, insa, sa fie achizitionate si foarte multe articole de imbracaminte si incaltaminte, mai ales din categoria sport.
La mare cautare se afla si produsele electronice, in special telefoanele, laptopurile si tabletele. Totusi, este important de retinut ca bugetul alocat pentru acestea este in scadere, dupa cresterea majora inregistrata in anii pandemiei.
Cine face cumparaturile?
In limbajul de specialitate, vorbim de doua segmente care contribuie la deciziile de cumparare:
- Cumparatori directi/decidenti – cei care platesc si au ultimul cuvant de spus cu privire la orice achizitie;
- Influentatori – cei care au un grad mai mare sau mai mic de influenta asupra cumparatorilor.
In cazul Back to School, cumparatorii directi sunt, de regula, parintii sau tutorii legali ai copiilor, in timp ce acestia din urma sunt influentatori – 3 din 5 parinti isi asculta copiii si cumpara produse pe care acestia le prefera.
Important de retinut: cu cat copiii sunt mai mari, cu atat ei vor exercita o influenta finala mai mare asupra deciziei de cumparare.
Copiii de gradinita, spre exemplu, au o influenta mult mai mica asupra deciziilor de achizitie decat liceenii. In cazul liceenilor, avem si un segment considerabil de cumparatori directi – cei care aleg sa-si foloseasca banii de buzunar pentru a-si intregi garderobele.
La fel de important este si un alt segment, adeseori ignorat in campaniile Back to School: studentii. Anul universitar incepe mai tarziu decat cel pre-universitar, ceea ce inseamna ca poti prelungi campaniile Back to School.
Mai important de atat, studentii sunt, de regula, decidenti sau au o influenta extrem de mare asupra deciziei finale. Ca atare, este important sa ii targetezi direct in campaniile tale.
Mai mult, ei vor avea si nevoi diferite: mai putine haine sport si mai multe haine casual. Mai putine caiete si rechizite, insa mai multe carti si echipamente electronice.
Cum maximizezi vanzarile de Back to School 2023
Indiferent de canalele de comunicare pe care le alegi, iti recomandam cateva strategii care sa te ajute sa-ti maximizezi vanzarile si valoarea cosului.
Segmente diferite => platforme diferite
Vorbeam mai sus de decidenti si influentatori. Este esential sa ajungi la ambele segmente, dar trebuie sa o faci in moduri diferite. Copiii si parintii raspund la beneficii diferite. Mai mult, ii vei gasi pe platforme diferite:
- Pentru articole destinate copiilor mici (pana in varsta de gimnaziu), aloca un buget mai mare campaniilor care ii targeteaza pe parinti;
- Pentru articole destinate copiilor mai mari, ii poti targeta direct si pe acestia. Nu uita, insa, sa pastrezi un buget si pentru decidenti – regula 80-20% functioneaza foarte bine aici;
- Atunci cand targetezi parinti, axeaza-te mai ales pe comunicarea via Email, insa si pe Google Ads, Facebook si Instagram, ale caror performante le poti urmari foarte facil in magazinul tau MerchantPro;
- Atunci cand targetezi copiii, bazeaza-te mai ales pe TikTok si urmareste de asemenea performantele din aceasta platforma prin inserarea pixelului TikTok in magazinul tau MerchantPro.
Segmente diferite => mesaje diferite
Mesajele pe care le folosesti difera si ele foarte mult in functie de audienta. Iata cum:
- Parintii raspund mai bine la oferte financiare, cupoane de reducere, pachete de produse si asa mai departe.
- De asemenea, parintii apreciaza calitati ale produselor legate de fiabilitate si durabilitate, precum si de siguranta. O importanta din ce in ce mai mare este acordata nu doar sigurantei fizice, ci si celei mentale si emotionale;
- Copiii, pe de alta parte, sunt mai bine conectati la trenduri si mai interesati sa adere la acestea. Ca atare, produsele cu personajele sau starurile lor preferate vor avea o trecere mai mare;
- Pentru reclamele care targeteaza copii, poti miza, de asemenea, pe factorul “cool” sau “wow” – produse noi, functionalitati inovatoare etc.
Early shoppers vs Late shoppers
Unii parinti au inceput deja cumparaturile de Back to School (Early shoppers), in timp ce altii o vor face abia cu cateva zile inainte de inceperea scolii sau chiar dupa acest moment – pentru a evalua mai clar de ce produse au nevoie.
Tine cont de urmatoarele lucruri atunci cand pregatesti aceste campanii:
- Early shoppers raspund mai usor la discounturi si pachete promotionale – au inceput cumparaturile devreme, asa ca au timp sa caute oferte mai bune;
- Late shoppers sunt mai interesati de livrare rapida (se grabesc!) si au nevoie de magazine unde sa gaseasca cat mai multe dintre produsele de care au nevoie. Daca pot cumpara totul dintr-un singur loc, este perfect. Ca atare, bundle-urile de produse de tipul “Tot ce are nevoie copilul tau pentru noul an scolar” vor fi foarte cautate;
- In categoria late shopper vor face parte si studentii. Acestia incep cumparaturile mai tarziu, asa ca poti concepe campanii separate de Early/Late shopping pentru ei.
Ia in calcul si segmentul B2B
Toamna se numara bobocii – nu doar in scoli, ci si in companii. Numarul de angajari este posibil sa creasca de la 1 septembrie, si odata cu el, si nevoia de diverse produse: electronice (laptopuri, telefoane, periferice), papetarie, cafea si produse alimentare si asa mai departe.
Daca vinzi catre clienti B2B, creeaza campanii diferite pentru acestia. Acestia au nevoie mai ales de discounturi de volum, facturi detaliate, livrare rapida si, uneori, de un consultant dedicat care sa ii ajute sa faca cele mai bune alegeri. Iar daca inca nu vinzi B2B, dar vrei sa o faci, in platforma MerchantPro ai toate instrumentele necesare pentru a-ti comercializa produsele catre clientii business.
Ti-ai pregatit magazinul pentru Back to School 2023? Multi dintre cumparatorii tai inca nu sunt gata, deci ajuta-i sa se pregateasca asa cum trebuie! Succes!
Lasa un comentariu