Campaniile de toamna: cum sa folosesti linistea verii pentru a le pregati

14 august 2024

Vara este adesea considerata o perioada de liniste in industria eCommerce. Multi clienti sunt in vacanta, vanzarile scad, iar antreprenorii se confrunta cu o perioada de stagnare.

Dar asta nu inseamna ca vara este si un sezon pierdut, chiar daca produsele pe care le vinzi nu sunt foarte cautate in aceasta perioada. Linistea verii poate fi transformata intr-o oportunitate valoroasa pentru a pregati campaniile de toamna, cum ar fi cele de Back to School, Black Friday si alte evenimente importante.

Sa vedem in continuare cum poti face asta.

Analizeaza performantele campaniilor de toamna precedente

O mare parte dintre antreprenorii eCommerce din piata raporteaza vanzari mai mari de la an la an in perioada Black Friday si in cea a evenimentelor majore din industrie. Pentru a avea vanzari in crestere, insa, este necesara cunoasterea atat a aspectelor care au mers bine, cat si a celor care au mers mai putin bine in anii trecuti.

Ca atare, primul pas in pregatirea campaniilor de toamna este sa analizezi performantele campaniilor anterioare, pentru a intelege ce a functionat bine si ce nu.

Identifica tiparele de vanzare, produsele populare si strategiile de marketing care au influentat cel mai mult incasarile. Aceasta analiza te va ajuta sa iei decizii informate si sa eviti greselile din trecut.

Pentru o analiza eficienta:

  • Colecteaza datele – extrage datele relevante din canalele tale de vanzari si din platformele de advertising (vanzarile, traficul din site, rata de conversie si costurile de marketing), mai ales ca platforma MerchantPro iti pune la dispozitiea multiple instrumente de marketing si analiza a performantei;
  • Identifica tiparele – cauta tipare in comportamentul clientilor si in performantele campaniilor. Noteaza perioadele cu vanzari mari si scazute;
  • Evalueaza campaniile anterioare – analizeaza fiecare campanie in parte pentru a vedea ce tactici au functionat si care dintre acestea nu au adus rezultatele dorite;
  • Trage concluzii: foloseste informatiile obtinute pentru a trasa directii clare pentru campaniile viitoare.

Acum ca stii ce ai de facut, afla in continuare cand trebuie sa te apuci de treaba.

Stabileste calendarul de campanii

Iata principalele evenimente pe care va trebui sa le iei in calcul in aceasta toamna:

  • Back to school 2024: scoala incepe pe 9 septembrie. Iti recomandam sa incepi campaniile de Back to School cel tarziu pe 15 august;
  • Black Friday 2024 (15 noiembrie) – iti recomandam sa incepi campania pentru Black Friday cel tarziu pe 20 octombrie, dar poti incepe pregatirile chiar de pe acum;
  • Cyber Monday 2024 (18 noiembrie sau 2 decembrie) – data oficiala este 2 decembrie, insa unii comerciantii vor ā€œfura startulā€ si vor planifica campanii pentru lunea de dupa Black Friday. Alegerea iti apartine. Campaniile de Cyber Monday incep imediat dupa Black Friday.

Cum folosesti acest calendar de campanii pentru toamna 2024

Stii acum care sunt evenimentele-cheie. Este important sa ai un plan detaliat pentru fiecare dintre ele.

  • Stabileste obiective – defineste obiective specifice pentru fiecare campanie, cum ar fi cresterea vanzarilor, marirea bazei de clienti sau imbunatatirea retentiei;
  • Aloca resurse – identifica resursele necesare, inclusiv bugetul, echipa si materialele de marketing pentru fiecare dintre aceste campanii;
  • Planifica activitatile – detaliaza activitatile specifice pentru fiecare campanie, inclusiv termenele limita si responsabilii. Adauga cat mai multe detalii aici, iti vor fi foarte utile in perioada campaniilor, cand timpul va fi o resursa foarte limitata.

Creeaza continut pentru tot restul anului

In afara de campaniile punctuale, poti folosi aceasta perioada pentru a crea continut pe care sa te poti baza atunci cand comenzile vor curge neincetat si nu vei mai avea timp pentru altceva. Iata cateva idei de tipuri de continut pe care le poti crea de pe acum:

  • Ghiduri si tutoriale – creeaza ghiduri utile si tutoriale legate de produsele tale, care sa raspunda intrebarilor frecvente ale clientilor;
  • Recenzii si testimoniale – aduna si publica recenzii si testimoniale de la clienti multumiti pentru a creste increderea potentialilor cumparatori;
  • Newslettere informative – pregateste newslettere care sa ofere continut valoros si sa anunte promotiile viitoare. Poti utiliza pentru aceste campanii inclusiv instrumente de email marketing performante disponibile in platforma MerchantPro, precum theMarketer, care iti permit sa automatizezi trimiterea de emailuri si sa asiguri un grad de personalizare ridicat, folosind inteligenta artificiala.

Pregateste stocurile si logistica pentru toamna

O alta sarcina importanta de aplicat in timpul verii este pregatirea stocurilor si a logisticii. Asigura-te ca pregatesti temeinic procesul de aprovizionare cu marfa, pentru a face fata cererii crescute din toamna. De asemenea, optimizeaza procesele logistice cu ajutorul unui sistem ERP, pentru a asigura livrari rapide si eficiente.

Ia in calcul urmatoarele aspecte:

  • Pe baza experientei anterioare, ai destule produse in stoc pentru a face fata cererii din toamna?
  • Poti gasi un alt furnizor pentru produsele tale, care sa-ti ofere un cost mai bun sau livrare mai rapida?
  • Daca pastrezi aceiasi furnizori, comunica din timp cu ei pentru a asigura aprovizionarea constanta si a evita lipsurile de stoc.
  • Revizuieste si imbunatateste procesele de ambalare, expediere si retur pentru a asigura o experienta cat mai placuta pentru clienti. O sa-ti prinda bine, mai ales in timpul Black Friday!

Asadar, perioadele de acalmie nu ar trebui irosite. Acestea exista in viata oricarei afaceri, din orice industrie.

Antreprenorii cu experienta stiu cum sa se bucure de aceste perioade si sa le foloseasca la potentialul lor maxim. In eCommerce, cel mai bun mod de a o face este pentru planificarea perioadelor aglomerate. In preajma Black Friday mai ales, timpul este extrem de limitat, dar daca ai deja majoritatea continutului, planul de campanie si vizualurile, vei fi cu un pas inaintea competitiei. Si, desigur, vei vinde mai mult si mai usor.

Lasa un comentariu