Cum sa fidelizezi cumparatorii ocazionali de Black Friday

20 octombrie 2023

Ii cunosti si-i astepti in fiecare an, cu toate ca stii ca sunt sanse mari sa dispara din peisaj imediat dupa checkout. Sunt chiar ei, vanatorii de oferte, de super discounturi, responsabilii pentru cea mai mare parte din cresterea uriasa a vanzarilor de Black Friday.

Black Friday este un fenomen de o asemenea amploare incat cumparatorii isi iau zile libere pentru a avea timp sa vaneze ofertele. In plus, majoritatea vor petrece o buna parte din ziua de lucru cautand oferte.

Asadar, toata lumea este online si ar fi pacat sa nu profiti de asta, nu-i asa? Pe blog am pregatit deja cateva recomandari inspirationale pentru campaniile de Black Friday, iar acum a venit timpul sa discutam despre cum ii poti convinge pe vanatorii de oferte sa revina in magazinul tau.

Inainte de toate, o scurta mentiune despre cumparatorii ocazionali.

Tipuri de cumparatori ocazionali de Black Friday

Chiar daca in panoul tau de control profilurile cumparatorilor ocazionali arata toate la fel, in realitate exista o distinctie importanta:

  1. Cumparatori cu o lista de shopping clara – cei care asteapta Black Friday pentru a face achizitii de care au nevoie;
  2. Cumparatori de impuls – cei care navigheaza pe mai multe site-uri cautand produse ne-necesare, insa nice-to-have, cu reduceri substantiale.

Cum ii recunosti? De regula, cei cu liste de shopping vor face achizitii mai mari. Te poti astepta sa cumpere produse electronice si electrocasnice, mobila si asa mai departe.

Cumparatorii de impuls vor face in schimb achizitii mai mici ca valoare: haine si accesorii, cosmetice, calatorii si altele.

Desigur, exista o suprapunere intre cele doua categorii, mai ales ca Black Friday are loc chiar inainte de sarbatorile de iarna. Astfel, multi cumparatori profita de reduceri pentru a cumpara cadourile de sarbatori la preturi mai bune.

Poti ajuta ambele categorii sa revina in magazinul tau, dar vei avea sanse mai mari sa o faci pentru cumparatorii cu liste clare, atunci cand le oferi produse la pret intreg. In schimb, cumparatorii de impuls si de produse mai putin necesare vor raspunde mereu mai bine la campanii de reduceri.

Oricare ar fi comportamentul lor, exista o serie de tactici pe care le poti folosi pentru a-i fideliza, pe care te invitam sa le descoperi in continuare.

Moduri in care poti fideliza cumparatorii ocazionali de Black Friday

Este important sa notam ca shopperii de ocazie inca nu au incredere foarte mare in brandul tau si nu ii sunt loiali. Increderea lor se opreste la faptul ca ai livrat ceea ce ai promis si nu le-ai expus cardurile hackerilor.

Astfel, primul pas este sa le castigi increderea in termeni care le sunt favorabili:

1. Segmenteaza-ti lista cu atentie si trimite doar campanii relevante

Putine lucruri sunt mai iritante pentru cumparatorii ocazionali decat sa fie bombardati cu zeci de email-uri irelevante imediat ce au plasat o comanda intr-un magazin nou. Evita sa faci asta si targeteaza-i exclusiv cu mesaje relevante.

Spre exemplu, daca cineva a cumparat mancare pentru pisici de Black Friday, nu are niciun sens ca, peste o saptamana, sa-l adaugi in campania de discount-uri la mancare pentru caini.

De aceea, este important sa segmentezi clientii magazinului si apoi sa utilizezi segmentele respective pentru a trimite campanii de email personalizate, bazate pe istoricul cumparatorilor.

2. Adauga cumparatorii ocazionali in programe de loializare

Prin oferirea de puncte de loialitate, le dai cumparatorilor ocazia sa acumuleze un numar de credite pe care acestia le pot schimba utiliza pentru achizitii ulterioare in magazinul tau.

Astfel, poti seta acordarea de puncte de loialitatea la plasarea primei comenzi, pentru a incerca sa ii fidelizezi pe cumparatorii de ocazie sau aflati pur si simplu prima oara in magazinul tau.

Din setarile aplicatiei poti seta notificarea automata a clientilor atunci cand punctele sunt gata sa expire, asa ca nu va fi necesar sa tii minte sa-i anunti ca mai au putin timp la dispozitie sa utilizeze creditele respective din cont.

3. Ofera noi discounturi

Nu este nicio surpriza aici: vanatorii de oferte raspund cel mai bine la… oferte. La cateva saptamani/o luna, le poti trimite un email cu subiectul “Black Friday a trecut, dar tu poti continua sa economisesti cu super discounturile noastre.”

Asadar, ofera reduceri la o serie de produse relevante pentru clientii noi care au facut achizitii in magazin de Black Friday si atrage-le atentia inca o data. In plus, perioada sarbatorilor de iarna aproape a sosit, asa ca probabil acestia vor cauta in continuare sa vaneze oferte bune.

Ecommerce

4. Personalizeaza ofertele de cross-selling si upselling

Aproximativ 80% dintre cumparatori cumpara mai degraba de la companii care le trimit oferte personalizate, iar 44% dintre ei sunt gata sa devina clienti fideli datorita acestor oferte.

Atunci cand le trimiti oferte in scop de cross-selling si upselling, asigura-te ca sunt relevante pentru ei. De exemplu:

  • Dupa prima comanda plasata de Black Friday, le poti trimite un email cu subiectul “Recomandari legate de comanda ta”. Pe langa obisnuitele recomandari despre livrare sau ridicare, ii poti indruma catre un articol de pe blogul tau cu idei despre cum se pot bucura de produse si le poti recomanda produse conexe;
  • Daca au dat click pe vreunul dintre produsele recomandate, ii poti retargeta cu noi emailuri si reclame platite;
  • Automatizeaza recomandarile de produse in cart-ul de cumparaturi, utilizand instrumentele de marketing de acest tip disponibile in magazinul tau MerchantPro.

5. Asigura-te ca poti contacta cumparatorii din nou

Optiunea Guest checkout este foarte populara de Black Friday, cand toata lumea se grabeste. Pastreaza aceasta optiune activa, insa ofera-le vizitatorilor motive sa-si faca un cont, pentru a-i putea contacta din nou.

In plus, invita-i sa te urmareasca si pe canalele de social media. Adauga linkurile catre profilurile tale pe site si in mailurile pe care le trimiti clientilor – mereu in locuri vizibile, mai ales in aceasta perioada.

Din nou, ofera-le un motiv sa o faca. O mentiune de genul “Anuntam toate campaniile de reduceri pe Instagram si TikTok, urmareste-ne aici pentru a fi primul care afla de ele” te poate ajuta sa-ti cresti audienta pe profilurile de social media, dar si vanzarile pe termen lung.

Black Friday are loc doar o data pe an, insa magazinul tau e deschis 24/7. Asa ca foloseste tacticile de mai sus pentru a scoate maximum din aceasta oportunitate si a-ti creste vanzarile inclusiv in celelalte luni ale anului. Sustenabil si predictibil.

Lasa un comentariu