Cum utilizezi segmentarea clientilor pentru cresterea vanzarilor in eCommerce
Dupa cum probabil stii, segmentarea corecta a cumparatorilor din eCommerce te poate ajuta sa imbunatatesti satisfactia cumparatorilor tai, sa cresti CLV (Customer Lifetime Value) si, mai ales, sa iti cresti vanzarile. Beneficiile segmentarii clientilor sunt binecunoscute deja de mult timp si oarecum usor de intuit.
Pe scurt, segmentarea te ajuta sa trimiti mesaje relevante catre clienti specifici ai magazinului tau. Spre exemplu, daca detii un magazin care comercializeaza hrana si accesorii pentru animalele de companie, nu are niciun sens sa-i trimiti un cupon de discount pentru hrana pentru pisici unui client care a achizitionat doar hrana pentru papagali la ultimele trei comenzi. Vei reusi doar sa-l amuzi (in cel mai bun caz) si poate chiar sa pierzi respectivul client.
De altfel, 66% dintre consumatori se asteapta de la comercianti sa le inteleaga exact preferintele, in vreme ce 52% dintre acestia vor sa primeasca doar oferte personalizate.
Daca beneficiile segmentarii sunt cunoscute, modul in care este realizata segmentarea evolueaza constant, iar de la an la an, tehnologia ofera noi oportunitati de a face acest lucru.
Te invitam sa descoperi in continuare metodele care contribuie la cresterea vanzarilor eCommerce, dar mai intai iata cateva instructiuni de baza.
Cum segmentezi clientii pentru a creste vanzarile eCommerce
In magazinul tau MerchantPro ai posibilitatea de a utiliza o serie de criterii care sa te ajute sa segmentezi clientii in functie de obiectivele tale de vanzari si de marketing. Din pagina dedicata Grupuri de clienti, disponibila in panoul de control al magazinului tau, poti administra grupurile statice (pe care clientii pot fi asociati in mod manual) sau dinamice (clientii vor fi asociati in mod automat pe acestea, in functie de anumite criterii pe care le definesti) create, si apoi sa le utilizezi pentru a aplica pentru acestea promotii sau strategii de pret diferentiate, ori pentru a le exporta in diverse aplicatii third party, precum cele de email marketing.
Nu stii ce tip de grupuri te-ar putea ajuta sa cresti vanzarile? Iata cateva recomandari bazate pe cele mai utilizate segmentari din eCommerce:
1. Grupul clientilor recurenti
Clientii care revin in magazin sunt cei care te pot ajuta cel mai mult la cresterea vanzarilor. Acestia sunt deja familiarizati cu brandul si, daca au plasat mai mult de doua comenzi, inseamna ca sunt multumiti de produsele si serviciile pe care le oferi.
De aceea, este foarte important sa ii incluzi intr-un grup separat, pentru a le putea trimite oferte exclusive, discount-uri si alte promotii. Mai mult, poti crea pentru acestia progame de loialitate, utilizand functionalitatea dedicata din platforma MerchantPro!
2. Grupul clientilor care au abandonat cosurile
Conform specialistilor, peste 70% dintre cumparatori abandoneaza cosurile de cumparaturi la nivel global. Este important sa nu ignori aceste abandonuri, mai ales ca in unele cazuri acest lucru se intampla deoarece cumparatorul este nevoit sa intrerupa brusc sesiunea de shopping.
Prin urmare, creeaza un grup dinamic pentru acesti clienti si asigura-te ca primesc remindere referitoare la cosul abandonat.
3. Grupul abonatilor la newsletter
Chiar daca nu toate persoanele incluse in acest grup sunt cumparatori activi, este necesar sa mentii comunicarea constanta cu toti membrii. Adauga-i intr-un grup separat si trimite-le constant informari despre cele mai promotii din magazinul tau.
Iti recomandam ca actualizarile sa contina pe cat posibil cel mai bun continut pe care il creezi. Articolele sau clip-urile informative cu tips & tricks sunt binevenite. Pentru a creste rata de engagement, le poti trimite de asemenea si scurte sondaje sau chestionare, de tipul “Afla ce produs ti se potriveste?”. Desigur, la completarea chestionarului poti include si o oferta de nerefuzat pentru respectivul produs.
4. Grupul clientilor care plaseaza comenzi mari
Analizeaza atent statisticile disponibile in panoul de control al magazinului. Poti identifica usor aici cumparatorii care plaseaza comenzi cu o valoare semnificativ peste medie.
Adauga-i intr-un grup separat pentru a le putea trimite oferte exclusive atunci cand ai nevoie de un boost rapid in vanzari. Pentru o si mai mare acuratete, incearca sa realizezi segmentarea astfel: clienti care plaseaza comenzi cu valori mari si clienti care cumpara mai ales produsele tale premium. Astfel, vei sti exact ce oferte sa trimiti fiecarui segment pentru mai multe sanse de conversie.
In plus, te poti asigura ca segmentul de consumatori care plaseaza comenzi mari se bucura si de alte beneficii exclusive, precum:
- Transport gratuit sau foarte rapid;
- Mici surprize in colet;
- Support dedicat;
- Garantie extinsa.
5. Grupul cumparatorilor dintr-un anumit oras
De regula, poti oferi transport mai rapid cumparatorilor din orasul tau. De aceea, iti recomandam sa ii segmentezi intr-un grup pentru a le putea trimite doar lor oferte cu transport rapid.
In perioada sarbatorilor, aceasta segmentare te va ajuta foarte mult sa activezi consumatorii care fac cumparaturi pe ultima suta de metri si au nevoie de livrare ultra-rapida. De asemenea, daca organizezi sau participi la evenimente intr-un anumit oras, poti crea un grup cu utilizatorii din zona pentru a-i invita direct la evenimentul in care vei fi implicat.
Creeaza usor grupurile de care ai nevoie
Singura conditie pentru adaugarea unui client la un grup creat in magazinele MerchantPro este ca acesta aiba un cont creat in shop. In rest, totul depinde de tine.
Te incurajam sa creezi cat mai multe grupuri pentru a te bucura cat mai mult de beneficiile segmentarii. Numarul de persoane incluse in acestea conteaza mai putin, dar cel mai important lucru este acela ca mesajele tale ultra-targetate au mai multe sanse de reusita, asa ca efortul merita din plin.
Pentru detalii suplimentare, nu ezita sa ne contactezi la Centrul de Asistenta Clienti, unde colegii nostri sunt pregatiti sa iti raspunda la intrebari.
Lasa un comentariu