Cum sa incepi sa vinzi international in regim dropshipping

30 mai 2022

Afacerile dropshipping incep sa aiba tot mai mare succes si in tara noastra, mai ales ca modelul in sine este unul extrem de usor de implementat: ai nevoie de cel putin un furnizor de incredere si de o strategie de marketing bine pusa la punct pentru a avea vanzari.

In acest articol vom discuta despre extinderea acestui tip de afacere la nivel international. Asadar, daca ai deja una si vrei sa o faci cunoscuta peste hotare sau te gandesti sa urmezi aceasta ruta de business, pregateste-te sa descoperi in continuare cateva recomandari utile.

De ce sa vinzi international in regim de dropshipping?

Majoritatea proprietarilor de afaceri dropshipping prefera sa se axeze pe o singura tara, de regula cea de origine a magazinului online. Este un pas firesc sa incepem cu pietele pe care le cunoastem cel mai bine, dar exista o serie de avantaje greu de neglijat cand vine vorba despre extinderea pe pietele internationale. Iata cateva dintre acestea:

1. Poti accesa piete mai putin competitive

Gigantii eCommerce creeaza un mediu extrem de competitiv, insa nu pe toate nisele. Daca produsele pe care le vinzi fac parte dintr-o categorie care le face mai atractive daca provin de la un retailer de anvergura mai mica, atunci ai toate sansele ca jucatorii importanti de pe piata sa nu iti afecteze cifra de afaceri.

In plus, exista tari in care marii giganti internationali nu sunt prezenti sau tari in care anumite nise nu sunt deservite suficient de bine.

2. Iti diversifici sursele de venit

Chiar daca majoritatea operatiunilor tale sunt concentrate intr-o singura tara, o sursa aditionala de venit reprezinta intotdeauna o idee buna.

3. Ai costuri mai scazute de promovare

Daca afacerea ta dropshipping nu este una noua, deja stii (cel putin in linii mari) ce metode functioneaza in scopuri de marketing si advertising. Poti replica acelasi model si pentru pietele noi, cu costuri mult mai mici decat in prima iteratie.

Desigur, va trebui sa ai grija la specificul local si sa adaptezi fiecare campanie. Pentru asta, poti lucra cu un partener local sau poti angaja freelanceri care sa lucreze remote.

Ecommerce

Pe langa aceste avantaje, este important sa cantaresti si provocarile vanzarilor in regim international. De multe ori, pietele mai putin deservite pe o anumita nisa au o penetrare mai scazuta a tehnologiei, asa ca va fi mai greu sa ajungi la potentialii clienti. De asemenea, analizeaza si ponderea cazurilor de frauda in tarile de pe lista ta scurta si asigura-te ca partenerul tau de dropshipping poate livra produsele acolo.

Crezi ca esti pregatit pentru o afacere dropshipping la nivel international? Daca da, hai sa vedem cum o poti incepe.

Cum sa vinzi international in regim dropshipping?

La fel ca in cazul vanzarii in regim dropshipping in tara de origine a magazinului tau, trebuie sa incepi cu lucrurile de baza, precum:

Discutii cu partenerul de dropshipping si alegerea tarilor in care vrei sa vinzi

Dupa cum mentionam anterior, este important sa stii de la inceput daca partenerul tau poate livra in tarile pe care le vizezi. Daca da, atunci beneficiezi din start de un avantaj major.

Pe langa faptul ca operatiunile sunt usor de implementat, partenerul tau de dropshipping te poate ajuta si cu aspectele legislative sau birocratice ale tarilor respective, mai ales daca are deja experienta de vanzare acolo.

Crearea unui site dedicat pentru fiecare tara in care vrei sa te extinzi

O solutie la indemana pentru a vinde la nivel global este aceea de a crea site-uri in engleza, o limba de circulatie internationala. Insa, daca tarile in care planuiesti sa vinzi nu au engleza ca limba oficiala, iti va fi mult mai usor sa atragi clienti din tara respectiva folosind-o pe cea locala. Astfel, elimini barierele de intelegere si inspiri totodata mai multa incredere din start atunci cand comunici pe limba consumatorilor-tinta.

Cu optiunea MultiStore de la MerchantPro poti sa vinzi international perfect localizat si cu costuri minime, mai ales ca ai acces la o interfata in peste 20 de limbi si domenii locale, plus integrare cu metodele de plata populare in tarile respective si alte avantaje.

Analizarea competitiei locale

Nu uita sa incluzi in calculele tale jucatorii internationali, printre care te vei numara si tu. Afla cine vinde produse similare cu ale tale si care sunt plusurile si minusurile competitorilor tai.

Poti oferi preturi mai bune, livrare mai rapida, o gama extinsa de produse sau support mai performant? Oricare dintre aceste avantaje iti poate rezerva rapid o cota de piata semnificativa.

Ecommerce

Informarea cu privire la taxare si fiscalitate

Chiar si in interiorul UE, legile privind colectarea TVA si a altor taxe de la retailerii online sunt diferite de cele din Romania – chestiune pe care de altfel am tratat-o pe larg intr-un topic dedicat despre colectarea TVA pentru vanzari internationale conform schemei OSS.

Pentru vanzari intracomunitare, lucrurile sunt simple in ceea ce priveste TVA-ul. Totusi, nu uita ca pot exista si alte taxe si reglementari locale de care este bine sa stii inainte de a-ti lansa magazinul, pentru ca pot avea un impact major asupra profitului afacerii tale.

Pentru mai multe informatii, iti recomandam sa discuti cu un consultant local specializat in fiscalitate pentru a te asigura ca magazinul tau functioneaza perfect legal.

Crearea de campanii locale

Multe dintre elementele de marketing care te ajuta sa atragi clienti in Romania pot fi aplicate usor si in cazul altor tari. Cu toate acestea, este important sa nu te limitezi doar la a traduce campaniile respective in limba locala.

Elementele culturale (sarbatorile nationale si religioase, cutumele locale, moda, influentele vestice sau estice) influenteaza semnificativ comportamentul de cumparare. Un consultant local (fie el freelancer sau agentie) te poate ajuta enorm aici, mai ales in prima faza, cand inca nu cunosti foarte bine piata.

Este momentul sa te extinzi?

Daca ai inceput sa vinzi international in regim de dropshipping folosind un model existent, te poti gandi si la extindere sau la modificarea majora a acestui model dupa primele 6-12 luni. Spre exemplu, dupa ce ajungi sa cunosti piata, poti cauta alte companii partenere, cu depozite mai apropiate de clientii tai si care pot oferi livrare mai rapida.

De asemenea, de indata ce ai un model de baza functional, poti scala vanzarile investind mai mult in marketing. Ca in orice afacere, inceputul este mai dificil si va necesita mai multa implicare din partea ta. Mai apoi, insa, poti scala totul mult mai usor.

Ai mai multe intrebari despre cum te poate ajuta MerchantPro sa vinzi in regim dropshipping la nivel international? Te asteptam sa ne contactezi la Centrul de Asistenta Clienti.

Lasa un comentariu