Cum sa utilizezi perioada Pastelui pentru a-ti fideliza clientii
Sarbatoarea Pastelui nu se bucura de o popularitate atat de mare precum cele de iarna, insa chiar si asa, cumparaturile cresc in aceasta perioada si, mai important, tot mai multe dintre aceste achizitii au loc online. Așadar, vesti bune pentru antreprenorii eCommerce?
Cresterile temporare in vanzari sunt excelente, iar Black Friday e cel mai bun exemplu în acest sens. Totusi, exista ceva chiar mai bun decat „spike-urile” temporare: fidelizarea clientilor.
In acest articol te invitam sa afli cum poti sa folosesti boom-ul de vanzari din perioada Pastelui pentru a crea un trend ascendent mai durabil in cash-flow-ul magazinului tau.
Tactici de fidelizare a clientilor ocazionali
Probabil ca ai deja numerosi cumparatori care au plasat o singura comanda in magazinul tau, de regula in urma unei promotii, in timpul unui eveniment de shopping sau al unei sarbatori. Hai sa vedem cum poti atrage clienti noi in aceasta perioada, dar si cum ii poti fideliza pentru a te asigura ca nu vor ramane doar cu acea singura comanda plasata în magazin.
Creeaza landing pages dedicate cu MerchantPro Next
Primul pas este, evident, atragerea de noi clienti. In perioada Pastelui, consumatorii sunt atrasi mai ales de:
- Produse alimentare;
- Haine si accesorii (traditia spune ca trebuie sa ai lucruri noi de Paste);
- Obiecte de decor si mic mobilier;
- Electronice, parfumuri, flori si alte produse asemanatoare care pot fi oferite drept cadou.
Iti recomandam sa creezi landing pages dedicate pentru aceste categorii, in care sa arati de ce sunt relevante in perioada Pastelui. Poti face asta cu doar cateva click-uri din storefront-ul MerchantPro Next , unde ai acces la multiple posibilitati de personalizare.
Ofera cupoane de reducere + puncte de loialitate
Toata lumea stie cat de greu este sa rezisti unor discount-uri semnificative. Problema cu atragerea de noi cumparatori exclusiv prin intermediul reducerilor este aceea ca, foarte probabil, clientii vor profita de discounturi, insa nu vor mai reveni in magazinul tău sau, in cel mai bun caz, se vor intoarce doar la urmatoarea campanie de reduceri.
Iată cum poti schimba asta:
- Ofera cupoane de reducere pentru comenzi plasate intr-un anumit interval (pentru a-i determina pe vizitatori sa cumpere rapid);
- Pe langa discounturi, ofera si puncte de loialitate duble ca valoare pentru comenzile plasate in acelasi interval (te va ajuta sa cresti atat numarul de comenzi, cat si valoarea lor);
- Trimite newslettere catre cumparatorii care au acumulat un numar semnificativ de puncte de loialitate pentru a-i determina sa se intoarca in magazin si sa le foloseasca.
In magazinul tau MerchantPro poti seta usor reguli de discount , in timp ce functia Puncte de loialitate te ajuta sa iti fidelizezi clientii la fel de facil si intr-un mod flexibil – spre exemplu, cand ai nevoie de un „spike” in vanzari, poti oricand sa schimbi valoarea punctelor și apoi sa trimiti emailuri personalizate cu subiectul: „Doar astazi punctele tale de loialitate valoreaza dublu! Iata cateva sugestii pentru a beneficia de ele!”.
Creeaza bundle-uri de produse si include mici cadouri tematice
Experienta unui cumparator cu brandul tau nu se incheie dupa finalizarea comenzii. Dimpotriva, de-abia atunci incepe partea cu adevarat importanta.
Pentru o experienta memorabila, ofera-le cumparatorilor din perioada Pastelui un mic cadou impreuna cu orice comanda. Poti face asta prin crearea de bundle-uri de produse care includ si cadoul sau ii poti surprinde, adaugand cadoul in colet alaturi de un mic bilet de multumire.
Recomandarea noastra este sa anunti cadoul din start pentru a atrage cumparatori noi, iar pentru a-i fideliza pe cei vechi, sa adaugi cadoul-surpriza in colet. Oricum, alege ideea care se potriveste cel mai bine cu strategia ta de vanzari.
Ofera discounturi last-minute
Ai ramas cu mai multe produse pe stoc decat preconizai? Cumparatorii tai fideli se vor bucura sa le poata achizitiona la un pret mai bun.
Discount-urile last minute reprezintă o metoda buna de fidelizare a clientilor sau de atragere a unora noi. Si in aceasta situatie, in functie de necesarul tau de cash-flow si de strategia de vanzari, poti alege sa faci discount-ul accesibil pentru toti clientii sau doar pentru cei loiali.
Ofera livrare rapida in orasul tau
Daca ti s-a intamplat vreodata sa uiti sa iei un cadou si sa nu gasesti nimic in magazinele fizice din apropiere, iar comenzile online sa ajunga prea tarziu, probabil cu aceasta situatie se confrunta ocazional si cumparatorii tai. Pentru a preintampina astfel de cazuri, asigura pe cat posibil livrarea in aceeasi zi pentru comenzile din orasul tau. Efortul logistic va fi rasplatit cu recunostinta si loialitatea clientilor, pentru ca e greu sa uiti magazinul care te-a scos dintr-o asemenea incurcatura!
Trimite campanii personalizate de recuperare a carturilor abandonate
Aproximativ 70% dintre cumparatori abandoneaza carturile, iar acest aspect are consecinte extrem de neplacute asupra cash flow-ului unui magazin online. In acest sens, notificarile via email sunt foarte eficiente pentru recuperarea carturilor abandonate, mai ales daca le si personalizezi.
Poti oferi cumparatorilor un discount suplimentar, noi sugestii despre cum pot folosi produsele alese sau un cupon de reducere pentru urmatoarea comanda daca o finalizeaza pe cea abandonata.
Creste-ti reputatia cu o cauza sociala
Consumatorii de azi sunt mai inclinati sa cumpere daca stiu ca pot face si o fapta buna odata cu plasarea comenzii. Iar sarbatorile sunt cel mai bun prilej pentru a-ti demonstra latura caritabila.
Poti crea un parteneriat cu un ONG local sau national si dona catre acesta o parte din incasarile perioadei. Nu este necesar ca procentul sa fie foarte mare, insa iti recomandam sa te asiguri ca alegi o cauza care rezoneaza cu potentialii tai cumparatori.
Lanseaza promotiile din timp si acopera inclusiv Pastele catolic
Pastele catolic este sarbatorit in acest an cu o saptamana mai devreme decat cel ortodox. Chiar daca religia ortodoxa este predominanta in tara noastra, cumparatorii tai de alta confesiune vor aprecia ca te-ai gandit si la ei.
In plus, vei avea mai mult timp la dispozitie sa testezi diferite idei de campanii.
Ai nevoie de ajutor cu implementarea acestor idei? Colegii nostri din Centrul de Asistenta Clienti sunt mereu pregatiti sa te ajute cu cele mai bune recomandări si indrumari!
Lasa un comentariu