Mic calendar de sarbatori si cum poti sa iti maximizezi vanzarile online pentru fiecare dintre acestea

26 noiembrie 2021

Ca in fiecare an, dupa ce promotiile de Black Friday ajung la final, lumea comertului online iti aduce o veste buna si una mai putin buna. Vestea buna e ca sezonul cumparaturilor de-abia incepe si inca poti vinde mai mult decat ai facut-o in tot restul anului. Vestea mai putin buna este ca majoritatea concurentilor tai vor exact acelasi lucru, asa ca se anunta o noua perioada aglomerata si cu provocari specifice eCommerce.

Iata o lista cu sarbatorile pentru care sa te pregatesti cat mai devreme:

  • Sfantul Andrei (30 noiembrie);
  • Sfantul Nicolae (6 decembrie);
  • Craciun (25 decembrie);
  • Sfantul Stefan (27 decembrie);
  • Anul Nou (31 decembrie);
  • Sfantul Vasile (1 ianuarie).

Pentru fiecare dintre aceste sarbatori, consumatorii achizitioneaza in primul rand cadouri. Insa, ar fi complet neinspirat sa te concentrezi exclusiv pe asta, deoarece se cumpara foarte mult si produse alimentare (premium sau traditionale in special), bauturi alcoolice si nealcoolice, decoratiuni interioare/exterioare si multe altele. De fapt, orice produs ce poate reprezenta pana la urma tot un cadou sau un „ingredient” potrivit pentru o petrecere memorabila.

Cu lista de mai sus in minte, hai sa vedem cum iti poti pregati magazinul online pentru sarbatori, pana in cele mai mici detalii.

Cum sa maximizezi vanzarile in perioada de sarbatori

Multi eTaileri fac greseala de a se concentra in aceasta perioada exclusiv pe Mos Nicolae, Craciun si Anul Nou, cele mai importante ocazii ale perioadei. Totusi, celelalte sarbatori iti pot aduce de asemenea venituri substantiale, mai ales daca te numeri printre putinii din nisa ta care promoveaza oferte exclusive.

1. Modifica bannerele de pe site

Este usor sa uiti de sarbatori precum Sfantul Andrei sau Sfantul Stefan, desi acestea sunt nume destul de comune. Majoritatea persoanelor isi vor aminti de apropiatii care poarta numele acestor sfinti, insa nu si de rudele mai indepartate, de prietenii mai putin apropiati sau de persoane pentru care Andrei sau Stefan sunt nume secundare.

Asadar, iti poti ajuta clientii sa nu rateze nicio ocazie de a face ziua mai frumoasa unui cunoscut. Adauga bannere festive cu cateva zile inaintea fiecarei sarbatori si indeamna-i pe vizitatorii tai sa se gandeasca rapid la cate persoane cu numele urmatorului sfant din calendar cunosc. De asemenea, poti folosi un „hellobar” cu motive festive.

2. Trimite newslettere cu idei de cadouri pentru fiecare sarbatoare in parte

Un subiect de mail precum ā€œAi cumparat cadourile pentru toti Andreii si Andreele din viata ta?ā€ atrage negresit atentia. Daca e trimis la momentul oportun (de preferat cu cateva zile inainte de sarbatoarea respectiva, suficient cat comenzile sa aiba timp sa ajunga la destinatar), newsletter-ul va atrage si cumparaturi in magazin.

In cuprinsul email-ului fa o scurta trecere in revista a potentialilor sarbatoriti: rude, prieteni, copii ai membrilor familiei sau prietenilor, colegi si asa mai departe. Ofera idei de cadouri pentru fiecare dintre acestia, pentru a creste sansele de a vinde rapid.

3. Creeaza promotii speciale pentru aceste sarbatori

Ecommerce

Daca le amintesti abonatilor tai de cativa sarbatoriti de care este posibil sa fi uitat, vanzarea e pe jumatate realizata. Iar in cazul in care la acest reminder adaugi si niste reduceri irezistibile pentru cadourile perfecte, consumatorii vor apasa pe ā€œAdauga in cosā€ cat ai zice ā€œMos Nicolaeā€. Desi Black Friday nu va fi trecut de foarte mult timp, consumatorii sunt mereu fericiti sa primeasca noi reduceri.

4. Scrie articole cu idei de cadouri pe blogul magazinului tau

Care ar fi cele mai potrivite cadouri pe care sa le promovezi spre vanzare pentru fiecare dintre sarbatorile care urmeaza? Foloseste lista de mai sus ca punct de pornire si incepe sa postezi pe blog-ul magazinului online cate un articol dedicat ocaziilor enumerate, oferind idei de cadouri.

Nu uita sa imparti ideile pe categorii, in functie de gen, varsta sau tipul relatiei cu persoana careia ii va fi oferit.

5. „Imbraca-ti” conturile de social media in haine de sarbatoare

Bannerele pe care le folosesti in site pentru fiecare dintre aceste sarbatori pot fi transformate in cover photos pe Facebook sau pot fi introduse intr-un carusel pe Instagram. Pentru cei care nu sunt abonati la newsletter-ul tau, Social Media reprezinta mediul ideal pentru a primi idei de cadouri din partea ta.

6. Ofera beneficii speciale pentru sezonul sarbatorilor

Poti adauga mici cadouri pentru fiecare comanda plasata in aceasta perioada, mai ales daca nu este livrata direct sarbatoritului. Sau poti oferi beneficii specifice sezonului, precum:

  • Livrare ultra-rapida in orasul din care este magazinul tau pentru cadouri comandate pe ultima suta de metri;
  • Ambalarea pentru cadou gratuita;
  • Adaugarea in colet a unei felicitari cu mesaj personalizat.

Acum ca ai o idee generala despre cum sa-ti promovezi produsele mai bine in aceasta perioada, sa trecem la articolele pe care ar trebui sa pui accentul.

Ce produse promovam in perioada sarbatorilor de iarna in functie de specificul magazinului?

Cu siguranta nu tot ceea ce vinzi poate constitui un cadou si nici nu este potrivit unei ocazii festive de iarna, asa ca este important sa nu investesti in promovarea unor produse care oricum nu se vor vinde acum. Iata cateva sugestii de produse cautate in aceasta perioada:

Produse fashion

Ecommerce

Hainele, incaltamintea si accesoriile sunt poate produsele cel mai usor de promovat in aceasta perioada, fiind mereu cadouri apreciate. Insa, cum poti face fata in industria fashion, una deja super-aglomerata? Ei, bine, va trebui sa dai dovada de creativitate cu privire la promotii. Iata cateva sugestii:

  • Haine si accesorii de sezon, evident. Niciodata nu poti avea prea multe pulovere, indiferent de tip;
  • Creeaza categorii de recomandari, in special cu ocazia zilelor onomastice: pentru persoanele active, pentru persoanele care petrec mult la birou, haine si accesorii pentru petreceri si asa mai departe;
  • Infiinteaza categorii speciale cu haine pentru petrecerile de Anul Nou si de Craciun;
  • Comercializezi produse de vara, cum ar fi costumele de baie? Sugereaza-le abonatilor sa achizitioneze un voucher cadou valabil timp de un an. In plus, este mereu vara undeva, asa ca poate fi un cadou nimerit pentru cei care planuiesc o vacanta de iarna pe o plaja indepartata.
Produse home & deco

Aici lucrurile sunt cat se poate de simple, decoratiunile festive vor ocupa mereu primul loc in preferintele cumparatorilor. Poti creste rapid vanzarile pe acest segment oferind reduceri pentru cei care le achizitioneaza inainte de 1 decembrie.

Alte categorii cautate in aceasta perioada:

  • Vase pentru gatit;
  • Aparatura mica pentru gatit (blendere, mixere, roboti de bucatarie);
  • Fete de masa, servete si servetele (cu tematica festiva sau pur si simplu in culorile specifice sezonului);
  • Mici obiecte de mobilier (cuiere, banchete etc).
Jucarii

Piata de jucarii incepe sa creasca de pe acum si va exploda pe ultima suta de metri inainte de Craciun. Iata pe ce sa te axezi in primul rand:

  • Jucarii la moda, inspirate de desene animate sau filme/jocuri noi;
  • Jocuri pe calculator;
  • Jucarii educative;
  • Jucarii de sezon.

Pentru a-ti ajuta cumparatorii sa se hotarasca rapid, organizeaza jucariile din magazinul tau pe categorii (cum sunt cele de mai sus), dar si pe varste. Aminteste-ti ca o parte dintre cei care cumpara jucarii nu sunt parinti, asa ca nu stiu exact ce sa cumpere pentru copiii de o anumita varsta.

IT & electronice

Cadourile din gama electronicelor si IT sunt mereu printre primele optiuni. Insa, nu orice produs din aceasta gama poate fi un cadou pentru Craciun sau pentru o zi onomastica. Spre exemplu, laptopurile sau computerele sunt daruite mai rar. In schimb, alte articole sunt foarte cautate:

  • Telefoane (incearca sa creezi oferte pentru diferite tipuri de buget);
  • Accesorii, precum castile wireless sau cu fir;
  • Boxele portabile;
  • Statiile de incarcare;
  • Aparatele cu UV pentru dezinfectarea electronicelor;
  • Consolele de jocuri;
  • Asistentii virtuali (ex: Alexa).

Stim ca poate parea dificil sa tii cont de aceste recomandari si sa le bifezi pe absolut toate in magazinul tau online. De aceea, venim in ajutorul tau cu o platforma SaaS pentru eCommerce usor de utilizat. Pe MerchantPro poti seta bannere, adauga si modifica discounturi si promotii si crea categorii sau landing page-uri noi in cateva minute. La acestea se adauga multe alte functionalitati care te pot ajuta sa iti cresti afacerea online nu doar de sarbatori, ci si in restul anului. Daca nu te-ai inregistrat inca in platforma, creeaza-ti un cont MerchantPro acum si descopera cat de usor este sa creezi si sa gestionezi un magazin online.

Lasa un comentariu