Solutii usor de aplicat pentru 5 dintre cele mai frecvente provocari din eCommerce
In ultimul an si jumatate, eCommerce-ul a fost prin excelenta industria data ca exemplu de motor de crestere. Vanzarile au crescut, comerciantii s-au adaptat si pare ca toata lumea a iesit castigatoare dupa ce online-ul a devenit principalul refugiu.
Insa, toate acestea nu inseamna ca dificultatile i-au ocolit pe antreprenorii eCommerce. Dimpotriva, si acestia au fost nevoiti sa se adapteze, sa inoveze si, mai ales, sa fie permanent alaturi de clientii lor.
Te invitam sa descoperim in continuare care sunt principalele provocari din eCommerce si cum le poti rezolva.
1. Asteptarile crescute
La inceputurile industriei eCommerce, consumatorii erau dispusi sa astepte chiar si o saptamana pentru livrarea comenzii. Astazi, in schimb, livrarile trebuie sa aiba loc cat mai rapid – livrarea in 24 de ore este deja foarte populara. Pe langa timpul de livrare care s-a diminuat considerabil, antreprenorii eCommerce mai trebuie de asemenea sa bifeze cateva aspecte:
- Integrarea de metode de plata si solutii de livrare flexibile, adaptate diferitelor tipuri de lifestyle ale clientilor, cum ar fi ridicarea din pick-up points;
- Oferirea unei experiente de navigare facila si prietenoasa;
- Asigurarea unui departament de Support mereu activ, care sa raspunda instant pe mai multe canale de comunicare si sa solutioneze plangerile cat mai rapid posibil.
Cum poti rezolva toate acestea fara o investitie masiva? Alege o solutie SaaS potrivita pentru magazinul tau online, care sa aiba aceste functii integrate. Cu MerchantPro, beneficiezi de navigare usoara si viteza de incarcare mare, precum si de integrari cu diverse optiuni de chat si cu numeroase metode de plata online. Ai acces la toate aceste facilitati fara sa fie necesar sa le dezvolti de la zero sau sa posezi abilitati tehnice pentru implementarea lor.
2. Probleme de securitate
Amenintarile cibernetice au crescut exponential in perioada pandemiei. Printre cele mai vizate tinte sunt si magazinele eCommerce, intrucat acestea prelucreaza, fie si indirect, datele financiare ale clientilor lor.
Dincolo de atacuri, protectia datelor este la randul ei extrem de importanta, mai ales dupa adoptarea GDPR la nivel european. Ca atare, antreprenorii eCommerce sunt nevoiti sa acorde si mai multa atentie securitatii.
Pentru a te asigura ca datele clientilor tai sunt in siguranta si pentru a evita amenzile usturatoare pentru incalcarea GDPR, iti recomandam sa evaluezi si sa updatezi constant politica ta de securitate (nu uita ca si atacatorii isi schimba mereu tacticile!) si sa fii transparent cu modul in care prelucrezi si folosesti datele utilizatorilor. Consumatorii din prezent sunt mult mai atenti la toate aceste detalii astfel ca, desi nu ai fost victima unui atac cibernetic, ai putea pierde clienti doar pentru ca politica ta de securitate si prelucrare a datelor este deficitara.
Totodata, iti reamintim ca o solutie SaaS performanta si stabila te poate ajuta sa bifezi mult mai simplu inclusiv acest obiectiv, asa ca te invitam sa descoperi pe site solutiile MerchantPro.
3. Cresterea competitiei
Nu este niciun secret: atunci cand o industrie creste, va atrage mai multi jucatori. Evolutia in sine reprezinta un motiv de bucurie pentru orice antreprenor eCommerce, insa este important sa te pregatesti si pentru concurenta aflata deja in scena sau care urmeaza sa isi faca aparitia.
Ce solutii ai in acest sens? Evident, nu poti controla cate magazine cu acelasi specific ca al shop-ului tau se deschid. In schimb, te poti asigura ca nu iti pierzi cota de piata, chiar si in situatii de tipul magazin online mic vs giganti eCommerce.
Astfel, lucreaza la fidelizarea clientilor existenti, deoarece este mult mai ieftin sa vinzi unui client existent decat sa atragi unul nou. Creeaza programe de loialitate sau ofera pur si simplu vouchere de reducere sau mici cadouri cumparatorilor tai. Adauga o nota personala ori de cate ori e posibil si raspunde rapid tuturor problemelor trimise catre Support. Consumatorii nu renunta niciodata la o relatie care functioneaza perfect, asa ca incepe prin a te asigura ca serviciile si produsele pe care le oferi sunt ireprosabile.
4. Cresterea numarului de retururi
Retururile te pot costa pana la o treime din venitul tau. Cu siguranta stii deja ca orice retur inseamna un dezechilibru financiar, mai ales daca vinzi produse personalizate.
Intrucat legislatia te obliga sa accepti retururile si sa restitui suma platita integral, ceea ce ramane de facut este sa limitezi numarul produselor returnate. Iata cateva solutii:
- Creeaza descrieri clare si veridice pentru fiecare produs pentru ca acesta sa corespunda cu asteptarile cumparatorilor;
- Creeaza tabele detaliate pentru marimi – acolo unde e cazul – pentru a evita retururile cauzate de nepotrivirea marimii;
- Adauga cat mai multe fotografii si videoclipuri, pentru ca utilizatorii sa poata examina in detaliu fiecare produs inainte de a plasa comanda;
- Colecteaza si publica cat mai multe recenzii – acestea au rolul de a modera asteptarile clientilor, dar mai ales de a spori increderea in magazinul tau.
Totodata, pe blogul nostru descoperi si mai multe recomandari despre cum poti reduce rata de retur.
5. Atragerea de trafic relevant
Probabil te confrunti ocazional cu lipsa conversiilor in magazin, desi traficul exista. Aceasta problema exista in special la magazinele noi, insa poate aparea si la cele cu vechime, mai ales atunci cand incepi sa-ti ajustezi strategiile de marketing.
In cazul in care, in ciuda traficului, nu ai destule vanzari, iti recomandam o atentie sporita in analiza contului de Analytics. Verifica in primul rand flow-ul traficului si urmatoarele aspecte:
- Care sunt paginile de intrare si care sunt paginile de iesire de pe site? – analiza iti va spune care sunt paginile la care mai trebuie sa lucrezi);
- Cat de multe persoane adauga produse in cos, apoi il abandoneaza? – descopera in sectiunea Help de pe site-ul nostru care sunt motivele de abandon al cosului de cumparaturi si cum le poti remedia;
- Cat timp petrec utilizatorii pe site? – o valoare foarte redusa ar putea insemna o nevoie de redesign, in schimb o valoare foarte mare, insa fara cumparaturi efectuate, ar putea insemna probleme cu produsele in sine (preturi prea mari, descrieri incomplete, instructiuni neclare).
Dincolo de rapoartele din solutia ta de Analytics, este posibil ca traficul pe care il atragi sa fie pur si simplu nerelevant. Multi antreprenori eCommerce creeaza campanii cu un public-tinta foarte numeros, considerand ca, dintre toate persoanele targetate, macar cateva se vor transforma in clienti.
Ei bine, lucrurile nu mai stau chiar asa. Daca magazinul tau este pentru toata lumea, atunci este de fapt pentru nimeni. Incearca sa nu renunti la personalitatea brand-ului tau si la detaliile care il fac diferit doar din dorinta de a atrage mai multi cumparatori.
In schimb, concentreaza-te pe a gasi mai multi cumparatori similari cu cei mai fideli clienti ai tai. Acestia vor avea un impact mai semnificativ pe termen lung asupra afacerii tale. Este mereu mai indicat sa ai 10.000 de vizitatori cu o rata de conversie de 10%, decat 100.000 de vizitatori cu o rata de conversie de 0,5%.
Orice provocare ai intampina, nu uita ca suntem alaturi de tine! Echipa MerchantPro lucreaza constant la noi functionalitati care sa te ajute sa creezi un magazin online profitabil. Scrie-ne oricand ai nevoie de sprijinul colegilor din Centrul de Asistenta Clienti sau ai o sugestie pentru o noua functionalitate!
Lasa un comentariu