Ai un magazin online din segmentul fashion? Descopera 6 moduri prin care il poti creste intr-o industrie hiper-aglomerata

22 septembrie 2021

Segmentul fashion este responsabil pentru cele mai multe vanzari din intreaga industrie eCommerce din Romania intre anii 2017-2021, iar acest trend nu pare sa se schimbe prea curand. Daca zona de fashion a adus un venit de 797 de milioane EUR in 2020, cea de electronice se afla pe un distant si surprinzator loc doi, cu un venit de numai 513 milioane EUR in 2020.

In astfel de industrii aglomerate, oportunitatile nu lipsesc niciodata, insa nici provocarile. Prima dintre aceste provocari este cresterea unui magazin intr-un domeniu care are deja de toate: nume mari cu aspiratii de monopol, magazine mici, magazine de nisa, precum si magazine cu preturi foarte mici sau foarte mari.

Cum iti poti gasi locul aici? Nu iti promitem ca va fi simplu, insa stim ca nu e imposibil. Hai sa descoperim impreuna cateva strategii de crestere a unui magazin de eCommerce fashion.

1. Ofera o experienta de navigare de neuitat

Opt din zece consumatori sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru o experienta mai buna la cumparaturi. Asigura-te ca magazinul tau online ofera o experienta ireprosabila de la prima accesare pana la checkout.

Stim, poate parea dificil si costisitor sa creezi un magazin online care sa raspunda nevoilor mereu in schimbare ale consumatorilor. De asemenea, in special pentru magazinele aflate la inceput, poate fi riscant sa investeasca intr-un magazin cu numeroase optiuni.
Ca atare, iti recomandam sa optezi pentru o solutie care poate fi implementata cu costuri modice si adaptata pe masura ce nevoile tale sau ale cumparatorilor tai se schimba. MerchantPro este solutia SaaS pentru eCommerce numarul 1 in Romania exact din aceste motive: poti deschide un magazin online gratuit, pe care il poti personaliza asa cum doresti.

Mai mult, atunci cand afacerea ta de fashion creste, magazinul creste o data cu tine. Pe MerchantPro ai acces la sute de aplicatii si functionalitati pe care le poti adauga treptat, in ritmul tau.

2. Foloseste continut generat de utilizator

Continutul generat de utilizator are doua mari avantaje care nu se regasesc impreuna in nicio alta strategie de marketing: este accesibil si foarte eficient. De fapt, continutul generat de utilizatori este gratuit, singura ta investitie va fi timpul necesar pentru a-l folosi in promovare.

Review-urile, testimonialele, chiar si comentariile pe social media pot fi transformate rapid in metode eficiente de promovare a magazinului tau de fashion. Afla dintr-un alt articol de pe blogul nostru cum poti colecta mai multe review-uri si testimoniale pozitive si apoi republica-le pe social media sau in campaniile tale de email.

85% dintre cumparatori au la fel de multa incredere in recenziile online ca in recomandarile prietenilor, asa ca ai toate motivele sa investesti timp si energie in aceasta metoda de promovare. Nu uita ca atunci cand colectezi recenzii sa ii rogi pe cumparatori sa scrie detalii relevante pentru domeniul fashion: cat de bine se potrivesc marimile, calitatea materialelor, versatilitatea pieselor si asa mai departe.

3. Colaboreaza cu influenceri de fashion

Cea mai rapida modalitate de a ajunge la inima impatimitilor de fashion din Romania este prin intermediul influencerilor pe care ii urmaresc. O piesa vestimentara purtata de un influencer relevant iti poate pune magazinul pe harta destinatiilor de shopping favorite pentru romani.

Stim, colaborarile cu influenceri nu sunt tocmai ieftine. Poti obtine insa un impact pozitiv lucrand cu micro-influenceri: persoane cu un numar relativ redus de urmaritori (de regula, in jur de 10.000), insa cu comunitati foarte stranse si foarte active.

Ecommerce

4. Mizeaza pe sustenabilitate si produse locale

Sustenabilitatea este o problema destul de controversata in industria fashion. In Romania exista inca relativ putine magazine de haine si accesorii care se pot lauda cu un proces de productie sustenabil. Daca ai acces la materiale cu trasabilitate sporita si care au un impact redus asupra mediului, aceasta ar putea fi sansa ta de a creste rapid intr-o nisa inca prea putin dezvoltata in tara noastra.

Interesul consumatorilor romani pentru produse locale de o calitate superioara este in crestere, la fel si cel pentru produse sustenabile. Astfel, poti face o diferenta in impactul industriei fashion asupra mediului si iti poti creste afacerea online rapid mizand pe sustenabilitate.

5. Personalizeaza cat mai mult experienta de shopping

Unul dintre motivele principale pentru abandonul cosului sau pentru cumparaturi nefinalizate pe site-urile de fashion eCommerce este lipsa elementelor de personalizare. Dintre acestea, problema marimilor este una recurenta.

Ofera vizitatorilor site-ului tau posibilitatea de a face cumparaturi fara indoieli legate de masuri. Daca nu poti oferi haine facute de la zero pe marimile lor, ai la dispozitie mai multe variante de a-i ajuta:

  • Un tabel detaliat cu masuri si marimile corespunzatoare in centimetri;
  • Posibilitatea ca utilizatorul sa-si ia masurile, iar apoi sistemul tau sa-i recomande masura potrivita;
  • Un scurt chestionar despre marimile pe care utilizatorul le poarta pentru anumite branduri cunoscute, in urma caruia ii poti recomanda automat cea mai buna optiune pentru piesele vestimentare din magazinul tau;
  • Posibilitatea de retur sau schimb gratuit in cazul in care produsele comandate nu se potrivesc.

De asemenea, nu uita de alte posibilitati de personalizare:

  • Ofera recomandari personalizate in campaniile de email;
  • Foloseste reclame de tip remarketing pentru utilizatorii care au vizualizat anumite produse, insa nu au finalizat cumparaturile.

6. Recomanda produse aditionale inainte de checkout

Optiunea de recomandare produse aditionale inaintea fazei de checkout te ajuta sa cresti rapid valoarea fiecarei comenzi, iar pe cumparatorii din magazinul tau ii ajuta sa obtina o tinuta completa cu minim efort. Pentru mai multe sanse ca recomandarile tale sa fie acceptate, poti folosi un text de tipul:

  • Stilistul nostru iti recomanda aceasta geanta de piele pentru sacoul pe care l-ai achizitionat;
  • Influencerul X a asortat aceste cizme la tinuta comandata de tine. Iti plac? Le poti adauga in cos chiar acum cu un discount de 10%.

Atentie, insa! Atunci cand faci astfel de recomandari, este important ca acestea sa fie veridice. Cu alte cuvinte, este important sa lucrezi cu un stilist care sa gireze recomandarile (chiar daca o buna parte dintre acestea sunt automate). Iar daca mentionezi numele unei persoane publice in scopuri comerciale, trebuie sa stii ca, din punct de vedere legal, nu poti face asta fara acordul sau.

Ecommerce

La fel ca in orice alta nisa eCommerce, in domeniul fashion creativitatea este cea care te poate ajuta sa-ti cresti magazinul rapid. Nu te feri sa faci lucrurile altfel decat competitorii tai directi, mai ales daca ai un magazin mai nou decat al lor.

De asemenea, nu uita ca ingredientul-cheie in succesul oricarei campanii de promovare este cunoasterea clientului final. Investeste atat cat iti permite bugetul in analize de piata pentru a putea raspunde mai bine nevoilor clientilor tai.

Daca ai nevoie de mai multe informatii despre functionalitatile care te pot ajuta sa imbunatatesti experienta clientilor magazinului tau online din segmentul fashion si nu numai, ne poti scrie oricand la Centrul de Asistenta Clienti.

Lasa un comentariu