Nicolae Slav, fondator dEpurtat.ro, tinteste sus in 2021: Cu o solutie SaaS este posibil. Recomand oricand MerchantPro
In vara lui 2011, Nicolae Slav, un tanar antreprenor fara niciun fel de experienta in online are o idee: sa deschida un magazin de incaltaminte, dedicat exclusiv femeilor. O idee nu doar indrazneata, ci si riscanta la momentul acela, cand increderea in achizitiile online pe segmentul fashion era destul de redusa.
Dupa 10 ani de vechime in piata de eCommerce, dEpurtat.ro devine cel mai mare magazin online dedicat exclusiv incaltamintei de dama, cu o cifra de afaceri de 4,2 milioane de euro in 2020. Mai mult, Nicolae Slav a extins business-ul in afara granitelor, livrand in 4 tari din regiune.
Care este reteta succesului sau? Ne explica chiar el, intr-un interviu marca MerchantPro Talks.
Povestea
Cum a aparut ideea unui magazin online dedicat incaltamintei de dama?
Ideea dEpurtat.ro a luat nastere in vara lui 2011, cand din pasiune pentru tehnologie cat si pentru comert, am luat decizia sa incerc si comertul online. Aveam 26 de ani si un mic magazin fizic, de 20mp, intr-un centru comercial din sectorul 6, insa am simtit ca este loc pentru altceva. Nu a durat prea mult sa-mi pun ideea in practica si la o luna de la primul pas – adica achizitia domeniului dEpurtat.ro – aveam deja prima comanda online, pe care mi-o voi aminti mereu: o pereche de pantofi si o geanta, ambele turcoaz.
Care a fost cea mai mare provocare la lansarea afacerii?
Daca scopul magazinului fizic era de a face profit si pot spune ca era o provocare, intr-o piata deja acaparata de marile magazine din mall-uri, ideea dEpurtat.ro, magazinul online, a fost de la inceput o altfel de provocare, o experienta noua, pe principiul „ce-ar fi daca…?”. Aceasta abordare, lipsita de stres si de presiune m-a ajutat sa am o viziune clara, sa investesc in feeling-ul ca viitorul business-ului va fi online. Confirmarea avea sa vina de la an la an, cu cresteri de peste 70% ale cifrei de afaceri.
Care sunt principalele criterii care au stat la baza alegerii solutiei de eCommerce actuala?
Solutia actuala este si prima solutie aleasa, in 2011. Conteaza enorm sa ai o solutie eCommerce care sa tina pasul cu evolutia afacerii tale sau chiar sa vina in intampinarea ta cu solutii care sunt esentiale in cresterea vanzarilor. Criteriul care a stat la baza alegerii platformei, in 2011, au fost recomandarile primite, iar faptul ca dEpurtat.ro functioneaza in continuare pe aceeasi platforma, ma face sa recomand la randul meu MerchantPro. Cifrele noastre si extinderea pe piata internationala de eCommerce vorbesc de la sine.
Care credeti ca este cel mai important beneficiu pe care-l aveti utilizand MerchantPro?
Sprijinul primit in implementarea ideilor noastre de business, dar si dezvoltarea lor proactiva, continua, care m-au ajutat in scalarea dEpurtat.ro. Dezvoltarea regionala face parte dintr-un plan mai amplu de investitii planificate de noi pentru 2020-2022, in care investim 2 milioane de euro. Cu suportul MerchantPro, in doar trei luni, am reusit sa deschidem 3 magazine noi, in Bulgaria, Ungaria si Grecia, unde avem un portofoliu de 35.000 de produse. Urmeaza Croatia, italia si Franta.
Daca ar fi sa descrieti experienta utilizatorului pe site-ul dvs in cel mult 15 cuvinte, acestea ar fi…
O experienta completa, o oferta larga si accesibila. Usor de navigat si de comandat.
Care au fost momentele cheie in anii de activitate?
Prima comanda, desigur, anul 2012, cand – la un an de la intrarea in online – vanzarile pe acest canal le-au depasit pe cele din offline. Un moment care sigur va ramane intiparit in mintea echipei este Black Friday, 2020, cand am expediat 6.000 de comenzi in 24 de ore. Dupa dinamica incurajatoare din online de anul trecut, am decis sa continuam investitiile in extindere pentru a deveni un jucator regional pe segmentul nostru de piata, asa ca un milestone important a fost extinderea pe inca trei piete din regiune, Bulgaria, Ungaria si Grecia.
Cum ati mentinut balanta online – offline?
Businessul nostru a inceput offline, am descoperit potentialul online, iar la un an de la lansarea dEpurtat.ro, vanzarile online depasisera vanzarile offline. Procentul achizitiilor online continua sa domine vanzarile, insa existenta unui magazin fizic este un factor catalizator pentru decizia de cumparare, prin urmare am decis sa pastram si sa continuam investitia in offline, iar acum avem doua showroom-uri.
Provocarea
Care au fost cele mai mari provocari de-a lungul celor 10 ani ani de existenta ai business-ului? Au determinat schimbari in strategia de business?
Pasionat de optimizarea fluxurilor, dar si constient ca este un aspect esential pentru a fi competitiv in piata, a trebuit sa tin pasul cu tehnologia eCommerce si sa investesc in ea. Daca in urma cu 5 ani, pentru procesarea a 500 de comenzi intr-o zi, receptionarea a 1.000 de produse, raspunderea la apelurile telefonice, mesaje si alte activitati, eram o echipa de 30 de persoane, azi, la un volum dublu de munca, ne descurcam cu 35 de persoane.
Cum a schimbat pandemia comportamentul de consum al clientilor?
Pandemia a avut doua parti. Martie 2020 – martie 2021, cu vanzari mai mici cu 30% in magazinele fizice, dar cu o crestere in online care a depasit pierderea din magazinele fizice. Valoarea medie a cosului de cumparaturi a scazut de la 140 de lei in 2019 la 120 de lei in 2020, pe fondul unui comportament de consum marcat de prudenta, remarcat la nivelul intregii piete de fashion. Evident, atunci cumparatorii au fost conditionati de restrictii, insa specificul business-ului nostru include incaltaminte de purtat, cum spune si numele sau. Prin urmare, produsele de necesitate au continuat sa se vanda: incaltaminte comoda, casual, sport, potrivita pentru iesiri in parc, pentru plimbari prin oras.
A doua parte a pandemiei, aprilie 2021 – prezent, vine cu o crestere de 40% in magazine fizice si 20% in online. Anul acesta vedem o mai mare dorinta a clientelor de a veni in magazine, de a proba, de a incerca diferite modele, culori, texturi, pe fondul relaxarii restrictiilor si dorintei de a calatori mai mult.
Ce inseamna pentru un barbat sa administreze o platforma dedicata exclusiv femeilor?
In comert, cand lucrez cu oamenii, nu fac diferente intre barbati si femei, aplic aceleasi principii. Grija principala este ca toti clientii sa fie multumiti de cumparaturile facute la dEpurtat.ro.
Viziunea
Ce va provoaca inca la afacerea dvs? Ce planuri aveti pe termen mediu si lung?
Provocarea este sa ramai relevant in piata, sa ramai in atentia clientilor, sa fii mereu mai bun. O provocare punctuala pentru noi, acum, este construirea unui depozit nou, din care vom putea expedia 5.000 de comenzi pe zi.
Ce recomandari aveti pentru antreprenorii din eCommerce aflati la inceput de drum?
Comertul online este inca la inceput. Exista o cerere mare in piata, iar cursurile in vederea pregatirii sunt usor de accesat. Cei care vor sa activeze in domeniu trebuie sa aiba cunostinte din domenii diverse, de la marketing, eCommerce, customer support si multe altele, pentru a putea sa-si alcatuiasca o echipa performanta care sa gestioneze sanatos business-ul. Urmeaza o perioada oportuna prin planul national de redresare si rezilienta, si vor putea fi accesati bani europeni pentru a-si pune ideile in practica, asa ca a fi informat este esential.
De ce ati recomanda utilizarea unei solutii eCommerce de tip SaaS?
Cifrele noastre sunt cea mai buna si sincera recomandare. dEpurtat.ro are ca tinta in 2021 o cifra de afaceri de 5 milioane de euro pe an, iar acest lucru este posibil cu o solutie SaaS eCommerce, care ne ajuta sa livram in 4 tari si urmeaza inca 3 piete noi. Consider ca am facut o alegere buna si recomand oricand MerchantPro.
Lasa un comentariu