Strategii pentru cresterea vanzarilor magazinului tau de articole sport

1 noiembrie 2022

In anul 2020, piata europeana avea deja o valoare de peste 750 de miliarde euro, dar pandemia a facut ca aceste sume sa creasca exponential. Acum, in 2022, lucrurile par a reveni la normalul pre-pandemic in industria online de articole sport.

In ciuda conditiilor economice incerte, expertii estimeaza ca se vor cumpara in continuare multe articole sportive. Totusi, daca pandemia a lasat ceva bun in urma, acesta este faptul ca majoritatea consumatorilor doresc un stil de viata mai sanatos, iar sportul ii ajuta sa-si atinga acest obiectiv.

Asadar, hai sa aflam impreuna cum poti promova cu succes un magazin de articole sport, dupa ce in articole precedente ti-am prezentat recomandari despre vanzarea online de bijuterii, articole de fashion si produse electronice.

Vanzarea de articole sport online – 6 tactici pentru succes

Atunci cand vinzi articole sport, vinzi un stil de viata sau promisiunea pentru o viata mai sanatoasa. Mai mult decat in oricare alt domeniu, ai posibilitatea de a trasa un profil clar al cumparatorului, in functie de nivelul de performanta la care se afla sau de sportul practicat. De aceea:

1. Contureaza avatarurile clientilor ideali

In functie de produsele sau categoriile de produse sportive pe care le vinzi, te poti adresa mai multor tipologii de clienti. Fiecare dintre acestea are un parcurs diferit si nevoi diferite in ceea ce priveste continutul care ii poate convinge sa cumpere.
Printre cele mai semnificative tipologii se numara:

  • Sportivii incepatori, care cumpara primele echipamente pentru sport acasa, in parc sau la sala;
  • Sportivii intermediari, care fac deja sport de peste un an si vor sa-si inlocuiasca echipamentele uzate sau sa cumpere unele mai performante;
  • Sportivii experimentati, care practica unul sau mai multe sporturi de peste doi ani si care au nevoie sa fie mereu la curent cu noutatile din domeniu.

Pe baza acestor avataruri, poti crea campanii personalizate pe toate canalele de care dispui, de la continutul de pe site si email-uri, pana la reclame social media sau campanii de retargeting.

2. Personalizeaza continutul si campaniile cat mai mult posibil

Pentru ca diferitele tipuri de clienti au nevoie de informatii diferite, continutul pe care il creezi si promovezi trebuie sa fie foarte bine targetat. Odata ce ai un profil al unui client (incepand cu prima comanda, spre exemplu), vei sti de ce este interesat acesta (ce sport practica si la ce nivel) si ii vei putea oferi informatii relevante pentru a-l fideliza.

Poti obtine aceste informatii si atunci cand cineva se inscrie la newsletter, iar pentru a te asigura ca strangi cat mai multe adrese, ofera un „incentive” pentru abonare (de exemplu, o reducere de 10% la prima comanda).

Iata in continuare si alte modalitati de a personaliza continutul in functie de tipologia cumparatorului:

  • Sportivii incepatori au nevoie de continut inspirational, care sa ii convinga ca un stil de viata sanatos este cea mai buna alegere. Descrierile de produs sau campaniile de email si social media trebuie sa ofere informatii detaliate despre cum trebuie folosite si intretinute produsele (nu uita ca vorbim de incepatori). De asemenea, imaginile sau clipurile video trebuie sa prezinte oameni cu care acestia se pot identifica, deoarece va fi greu sa-i vinzi unui alergator incepator pantofi profesionali cu mentiunea ca sunt ideali pentru maratoane;
  • Sportivii intermediari au nevoie de ceva mai multe detalii tehnice, elemente care sa ii convinga sa faca upgrade de la produsele pe care le au deja. La fel, continutul inspirational este foarte important pentru a-i ajuta sa-si pastreze motivatia;
  • Sportivii de performanta au nevoie de extrem de multe detalii tehnice si materiale vizuale. Acestia stiu deja multe lucruri despre categoriile de produse care ii intereseaza, asa ca au nevoie de ajutor doar pentru a alege un produs in defavoarea altuia. Fisele de produs detaliate si comparatiile intre produse sunt „must-have”-uri.

Ecommerce

3. Investeste in materiale vizuale de buna calitate

Prin articole sportive, vinzi de fapt un stil de viata sanatos, insa destul de greu de adoptat si mentinut. Ca atare, ai nevoie ca vizitatorii site-ului tau sa se poata identifica cu el cat mai repede.

Clipurile video, imaginile 3D si imaginile cu detalii de produs sunt foarte importante, pentru ca ii ajuta pe potentialii cumparatori sa afle cum trebuie utilizate produsele, dar mai ales daca sunt potrivite pentru ei. In aceste conditii, iti recomandam ca, pe cat posibil, sa ā€œumanizeziā€ elementele grafice si sa prezinti produsele in timp ce sunt folosite de alte persoane cu care publicul tau tinta s-ar putea identifica. Pro tip: producatorul te-ar putea ajuta cu imagini si clipuri de o calitate superioara, daca nu poti sau nu vrei sa le produci chiar tu.

4. Creeaza campanii de loializare

Fie ca alegi sa-ti loializezi cumparatorii prin puncte acordate la fiecare comanda sau prin reduceri, este important sa o faci cat mai devreme. Astfel, ai sansa de a deveni furnizorul principal de echipamente sport al fiecarui cumparator, iar brandul tau poate deveni mai popular in mod organic.

5. Implica-te in evenimente de sport

Poti sponsoriza evenimente sportive locale, poti oferi premii in produse in cadrul diverselor concursuri sau poti crea diverse parteneriate cu companii care vand produse complementare. Telul acestei tactici este sa te aduca mai aproape de publicul tau tinta si de a crea mai multa vizibilitate.

Asocierea cu un eveniment sportiv, spre exemplu, ii va face pe toti participantii si concurentii sa asocieze numele tau cu sportul respectiv.

Ecommerce

6. Recomanda produse complementare

Fie ca faci asta in cart, fie ca o faci in paginile de produs, recomandarile de tip cross-selling pot creste substantial valoarea comenzilor pentru toate categoriile de cumparatori. Incepatorii, spre exemplu, au nevoie de ele pentru ca nu stiu intotdeauna care le sunt toate produsele necesare. Intermediarii sunt in faza in care absorb mult si vor sa sa testeze la fel de mult, in timp ce sportivii de performanta sunt mereu curiosi cu privire la noile aparitii.

Ai nevoie de ajutor cu implementarea acestor strategii? Echipa de support MerchantPro este alaturi de tine zi de zi. Scrie-ne la Centrul de Asistenta Clienti si spune-ne cum te putem ajuta sa iti transformi magazinul online de articole sport intr-unul de succes.

Lasa un comentariu