11 motive care ii fac pe vizitatori sa NU cumpere din magazinul tau (si cum sa le rezolvi)
Conform unei cercetari realizate de Missouri University of Science and Technology, atunci cand un vizitator ajunge pentru prima data pe un site nou, isi va forma o impresie despre acesta in doar cateva milisecunde. Culorile folosite, usurinta de a naviga, viteza de incarcare si marimea fonturilor sunt doar cativa dintre factorii care determina daca aceasta impresie este una buna sau proasta.
In eCommerce, insa, nu chiar toate cumparaturile sunt determinate de aceste prime milisecunde de interactiune. Desi ele au un rol crucial in convingerea unui vizitator, sunt multe alte lucruri care pot merge prost de la prima interactiune pana la finalizarea platii.
Haide sa trecem in revista cateva dintre ele, impreuna cu modul de a rezolva aceste impedimente.
1. Procesul de cumparare este dificil
Daca magazinul tau online nu are categoriile de produse clar delimitate si butoane de adaugare in cos plasate intr-un loc foarte vizibil, este posibil sa pierzi clienti.
Exista mereu competitori, iar clientii tai nu vor ezita sa mearga la ei in loc sa piarda timp cautand lucruri de baza pe site-ul tau.
Iata un proces de cumparare simplu si rapid:
Cum sa repari: simplifica procesul de cumparare cat mai mult posibil si taie pasii intermediari care nu ajuta pe nimeni.
2. Procesul de checkout este prea lung sau prea complicat
87% dintre cumparatori vor abandona cosul daca checkout-ul dureaza prea mult sau este prea complex.
Daca in procesul de checkout exista mult prea multe optiuni, cumparatorii pot fi tentati sa renunte din lipsa de timp sau rabdare.
Cum sa repari: cere cat mai putine informatii cumparatorilor tai. Daca ceva nu este absolut necesar pentru a procesa si expedia comanda, nu cere acea informatie. De asemenea, obligativitatea crearii unui cont pentru a putea achizitiona poate determina utilizatorii sa renunte la comanda, asa ca ofera-le posibilitatea de login cu mai multe metode (user si parola, Facebook etc.).
In plus, o strategie bine conceputa de recuperare a carturilor abandonate cat si implementarea unor masuri tintite pentru evitarea abandonului de la bun inceput vor creste vizibil numarul de comenzi plasate in magazinul tau.
3. Preturile tale sunt prea mari
36% dintre vizitatori vor parasi un magazin online in favoarea altuia care are preturi mai mici. De regula, cand practici preturi sensibil mai mari decat concurenta, ceva lipseste in market research-ul tau.
Vizitatorii pot fi dispusi sa cumpere de la un magazin mai mic pentru a sustine afacerile mici si pot fi dispusi sa plateasca un pret usor mai mare, intelegand ca doar magazinele mari pot oferi discounturi semnificative. La fel cum un hypermarket va avea mereu preturi mai mici decat un magazin de cartier.
Cum sa repari: targeteaza un alt segment de audienta. Mergi catre cei care sunt dispusi sa sustina afacerile mici. Sau ofera servicii premium, cum ar fi expediere rapida, impachetare cadou gratuita sau impachetare cu produse organice, cu zero plastic.
4. Politica de pret netransparenta
Nimic nu convinge un vizitator ca ar fi mai bine sa cumpere din alt magazin decat o politica de pret netransparenta. 56% dintre utilizatori vor parasi site-ul atunci cand vad costuri neasteptate.
Cum sa repari: afiseaza toate taxele (TVA sau taxa de livrare) intr-un mod cat mai transparent, direct in pagina de produs. Nu astepta pana la checkout ca sa afisezi toate costurile aditionale.
5. Magazinul tau online nu prezinta incredere
In era GDPR si a protectiei datelor consumatorilor, vizitatorii tai vor sa stie ca informatiile lor personale sunt in deplina siguranta. Altfel, nu ti le vor oferi, iar procesul de checkout nu se va finaliza. Site-urile de pe care politica de cookies sau GDPR lipseste cu desavarsire nu se afla doar in ilegalitate, ci si in imposibilitatea de a convinge vizitatorii ca sunt de incredere.
Cum sa repari: da, pop-up-urile GDPR si cookie sunt intruzive si enervante. Insa consumatorii s-au obsinuit sa le gaseasca peste tot, asa ca asigura-te ca ele sunt vizibile si pe site-ul tau pentru a obtine consimtamantul acestora cu privire la plasarea de cookie-uri.
De asemenea, adauga datele tale de identificare si de contact intr-un loc vizibil pentru a putea comunica cat mai usor cu cei care doresc sa plaseze comenzi in magazin. Si activarea unui live chat in magazinul tau online iti poate aduce multiple beneficii.
6. Produsele de pe site-ul tau nu au recenzii
88% dintre consumatori au la fel de multa incredere in recenzii sau review-uri ca in recomandarile celor apropiati. Atunci cand de pe site-ul tau ele lipsesc cu desavarsire, vizitatorii vor pleca sa le caute in alta parte.
Cum sa repari: incurajeaza-ti toti clientii sa lase recenzii atat pe site, pentru fiecare produs cumparat, cat si pe retelele de socializare pentru experienta cu magazinul tau in general. Adauga aceste recenzii in locuri vizibile si usor de accesat. Poti citi in articolul nostru mai multe idei despre cum sa lasi recenziile sa vanda pentru tine.
7. Absenta unui Certificat SSL
Un semn graitor ca magazinul tau nu este de incredere este absenta unui Certificat SSL. Utilizatorii se pot simti vulnerabili si expusi, ceea ce va influenta negativ comportamentul lor in magazin.
Cum sa repari: instaleaza chiar acum un Certificat SSL! Daca inca nu esti convins ca iti va fi util, afla de ce ai chiar acum nevoie de un Certificat SSL in magazinul tau online!
8. Prea putine metode de plata
Chiar daca ai un sistem de plati securizate, multi dintre cumparatorii tai prefera sa nu incredinteze datele cardului si sa plateasca la livrare, cash. Altii prefera sa foloseasca sisteme de plata internationale cum ar fi PayPal sau Revolut.
Cum sa repari: ofera cat mai multe optiuni de plata, in functie de specificul pietei careia i te adresezi.
9. Lipsa garantiilor post-cumparare
Ce poate face un cumparator daca produsul achizitionat nu este pe masura asteptarilor sale? Il poate returna? Daca da, in cat timp si cum? Lipsa acestor informatii ii face pe vizitatori sa evite riscul de a ramane cu un produs neconform.
Cum sa repari: afiseaza un banner mare – „Cumparaturi fara griji, poti returna produsele in X zile fara nicio obligatie.”. Nu este doar o obligatie legala, ci si un mod de a te asigura ca potentialii clienti se simt in siguranta. De exemplu, inca de la lansarea in Romania, magazinul de fashion About You a oferit retur gratuit, indiferent de valoarea comenzii, castigand astfel increderea a mii de consumatori din primele saptamani.
10. Informatii insuficiente despre produs
Stim cu totii ca o fotografie face cat o mie de cuvinte. Insa si cuvintele au rolul lor, spre exemplu pentru a descrie materialul din care este confectionat un produs. Descrierile mult prea sumare ii fac pe vizitatori sa creada ca ai ceva de ascuns.
Cum sa repari: ofera toate informatiile pe care le ai despre produs. E mai bine sa oferi prea multe detalii decat prea putine. Poti citi aici mai multe detalii despre descrieri de produs optimizate in plus pentru search si conversie.
11. Experienta de navigare care lasa de dorit
Un website non-responsive, cu un design depasit, care se incarca greu sau care nu raspunde la comenzi este un mod foarte sigur de a indeparta potentialii clienti.
Cum sa repari: evalueaza in permanenta design-ul si functionalitatea site-ului tau. De regula, este nevoie de un re-design complet sau partial o data la doi-trei ani.
Lasa un comentariu