Deschiderea propriului marketplace: 6 lucruri de care sa tii cont
Daca articolul nostru in care te invitam sa descoperi 5 motive pentru a-ti deschide propriul Marketplace te-a convins ca este momentul perfect sa faci acest pas, afla ca numerosi utilizatori MerchantPro s-au apucat deja de treaba si suntem convinsi ca vei afla de afacerile lor foarte curand.
Vrem sa te sprijinim cu toate informatiile de care ai nevoie pentru acest demers, asa ca iata cateva aspecte de care sa tii cont pentru o lansare de succes a propriului Marketplace.
6 lucruri care stau la baza unui Marketplace de succes
O platforma flexibila si usor de folosit
Fie ca alegi sa oferi acces direct sellerilor in Marketplace (astfel incat ei sa poata adauga produse si procesa comenzi), fie ca vrei sa te ocupi tu de partea de back-end, ai nevoie de o platforma care sa raspunda tuturor cerintelor eCommerce-ului modern. Aceasta trebuie sa fie usor de folosit, deoarece va fi necesara procesarea multor comenzi si produse, iar acest lucru probabil nu il vei face individual.
Ca atare, platforma trebuie sa fie usor de utilizat chiar si de catre persoane fara experienta tehnica. MerchantPro iti pune la dispozitie aplicatia Marketplace, care este exact la fel de usor de folosit ca magazinul tau online. Prin intermediul acesteia vei putea gestiona mai multi selleri sau le vei putea oferi acces acestora pentru a-si gestiona singuri comenzile.
Cauta aplicatia Marketplace in dashboard-ul tau MerchantPro si afla personal cat de usor este sa pornesti o astfel de afacere!
Alegerea sellerilor din Marketplace
Stim, iti doresti sa ai un Marketplace cu numeroase oferte, care sa atraga clienti din cat mai multe nise. Insa, iti recomandam ca pentru inceput sa testezi aceasta afacere cu doar cativa selleri. Te poti extinde apoi rapid, mai ales ca vei avea deja cateva povesti de succes de impartasit.
Prima alegere pe care trebuie sa o faci este legata de tipul de produse pe care le vei vinde: vrei sa oferi produse din mai toate domeniile, asa cum face Amazon, sau vrei sa te limitezi la cateva domenii precum electronice, electrocasnice, ingrijire personala, haine, accessorii si asa mai departe?
Odata ce ai stabilit asta, poti trece la alegerea sellerilor. Orienteaza-te catre companii care au deja o reputatie pe piata si despre care poti fi sigur ca vor oferi produse de calitate si ca vor onora comenzile in timp util.
Incepe prin a crea āportetul-robotā/profilul sellerului ideal:
- Ce produse vinde?
- De cat timp este pe piata?
- Care este factorul de diferentiere pentru acesta ā ce il face mai bun decat competitorii lui?
Ar trebui deja sa ai o lista scurta de selleri pe care ii poti invita in Marketplace. Daca nu, iata cateva recomandari.
Cum gasesti primii selleri pentru Marketplace
Descopera in continuare cateva optiuni la indemana oricui pentru identificarea sellerilor:
- Cautare online: da, poate fi chiar atat de simplu. Stabileste cateva sintagme si cuvinte-cheie relevante, cum ar fi: āproducatori romani de pantofiā, āapicultoriā, āproduse traditionale romanestiā. Filtreaza rezultatele si contacteaza-i pe cei care se potrivesc profilului de mai sus;
- Grupuri pe Facebook sau LinkedIn: exista numeroase grupuri pe aceste retele dedicate antreprenorilor sau eCommerce-ului. Posteaza o descriere scurta a Marketplace-ului tau si invita-i pe cei interesati sa te contacteze;
- Targuri sau evenimente de profil;
- Reclame platite pe Facebook, Instagram sau Google.
Desigur, nu ai nicio garantie ca sellerii pe care ii contactezi vor fi dispusi la o colaborare cu tine. De aceea, iti oferim alte cateva sfaturi utile.
Cum atragi selleri in Marketplace-ul tau
Care sunt benefiicile pe care un seller le poate avea prin colaborarea cu tine? Iata cateva aspecte pe care sa le subliniezi in discutiile initiale cu sellerii:
- Comisioanele percepute;
- Istoricul magazinului tau sau al Marketplace-ului (numar de comenzi lunare, profilul cumparatorului, potentialul de crestere si asa mai departe);
- Investitiile in promovare – mai exact cum planuiesti sa atragi cumparatori noi in Marketplace; discuta despre bugetul de marketing si explica-le sellerilor tai la ce ar trebui sa se astepte in termeni de brand awareness, vanzari, expunere si asa mai departe.
Mentine transparenta si deschiderea fata de colaboratori, pentru a-i tine alaturi de tine pe termen lung. Cel mai important aspect de subliniat aici este expunerea de care se vor bucura in Marketplace-ul tau si oportunitatea de a atrage cumparatori noi.
Informarea clientilor despre modul de functionare al Marketplace-urilor
La fel ca pietele āofflineā, fiecare Marketplace are personalitatea si regulile lui. Desigur, te poti inspira din modul de functionare al altor Marketplace-uri, insa va trebui sa-ti stabilesti si propriile reguli.
Inainte de lansare, asigura-te ca ai clarificat aspectele de mai jos cu sellerii tai, iar dupa lansare asigura-te ca aceste informatii sunt comunicate catre clientii finali:
- Politica de retururi: daca este in intregime responsabilitatea fiecarui seller sau de asta se va ocupa owner-ul Marketplace-ului;
- Cine se ocupa de service si garantie: responsabil poate fi owner-ul Marketplace-ului, sellerul sau un tert;
- Livrare si taxe: cine suporta taxele de livrare si cine se ocupa de aspectul logistic; este important pentru clienti sa stie pe cine sa contacteze atunci cand apar probleme cu o comanda;
- Reclamatii: cine se ocupa de rezolvarea lor, departamentul de customer service al Marketplace-ului sau cel al sellerului? Poti opta si pentru o abordare combinata, in care supportul level 1 este asigurat de Marketplace, iar problemele detaliate despre produse sau comenzi sunt rezolvate direct de seller.
Consultanta juridica pentru siguranta afacerii tale
Fiecare dintre optiunile de mai sus sunt perfect valide si nu exista o formula unica de succes pentru abordarea lor. De aceea, iti recomandam sa le discuti in detaliu cu sellerii sau potentialii selleri si apoi sa te asiguri ca acestea sunt comunicate pe site.
Nu stii sigur care sunt cele mai bune optiuni pentru modelul tau de business? Apeleaza cu incredere la un consultant juridic specializat. Astfel, vei afla care sunt cele mai bune optiuni pentru a te proteja de eventualele probleme legale, dar si pentru a crea un model de business durabil.
Dupa rezolvarea aspectelor juridice, poti trece la crearea Marketplace-ului in platforma eCommerce MerchantPro. Daca ai alte nelamuriri legate de lansarea unui astfel de business, suntem mereu aici pentru tine. Scrie-ne oricand la Centrul de Asistenta Clienti si noi iti vom raspunde cu drag la orice intrebare!
Lasa un comentariu