Trenduri eCommerce pe care sa le urmaresti in 2022
Industria eCommerce este deja una matura si importanta. De fapt, este o industrie de care depind multe altele, asa ca acum, dupa ani buni de consolidare, da ea insasi startul unor inovatii sau trenduri din alte industrii conexe.
Maturitatea nu inseamna insa stoparea dezvoltarii, ci dimpotriva, asa ca eCommerce-ul se afla intr-o evolutie constanta. La ce ne putem astepta in 2022? Care sunt trendurile majore din eCommerce pentru anul care sta sa inceapa si pentru urmatorii? Te invitam sa le descoperim impreuna.
1. Cresterea continua, insa nu va mai fi la fel de abrupta
Spuneam anterior ca explozia eCommerce se datoreaza si pandemiei. Dar nu in totalitate. Cu sau fara pandemia care ne-a tinut in case o buna parte din 2020, industria ar fi continuat sa creasca pe fondul democratizarii accesului la internet si a intrarii pe piata de cumparatori a generatiilor de nativi digitali.
La fel, indiferent de cum va evolua pandemia, comertul online va continua sa creasca in 2022, insa nu atat de mult ca in ultimii doi ani. Potrivit expertilor Statista, pentru Romania se asteapta o rata a cresterii anuale de 16,71%, un procentaj semnificativ mai mare decat cel la nivel global.
Ce poti face pentru a te asigura ca o parte din aceasta crestere se va reflecta si in cifra de afaceri a companiei tale? Incearca sa incorporezi in strategia ta de vanzari si marketing cat mai multe dintre tacticile descrise in continuare.
2. Strategiile de upselling si cross-selling, tot mai asistate de inteligenta artificiala
Stim deja ca a vinde unui client existent este de aproximativ cinci ori mai ieftin decat sa atragi unul nou. Ca atare, strategiile de upselling (cum sa vinzi mai mult unui client existent) sau cross-selling (cum sa vinzi produse si servicii conexe unui client existent) vor fi din ce in ce mai cautate.
Avand in vedere volumele mari de tranzactii, este practic imposibil sa creezi recomandari personalizate manual pentru fiecare client in parte. Aici intra in joc inteligenta artificiala, care poate face aceste recomandari automat, in functie de istoricul de cumparaturi al unui client sau de produsele adaugate in cos in timpul comenzii curente.
Poti folosi deja inteligenta artificala pentru cross-selling in magazinul tau MerchantPro cu ajutorul functiei Afiseaza produse recomandate in cart, prin care le poti oferi clientilor recomandari de produse relevante, care sa creasca valoarea comenzilor realizate de acestia.
3. Abonamentele eCommerce vor deveni mainstream
Una dintre problemele cu care se confrunta antreprenorii eCommerce este lipsa predictibilitatii vanzarilor. Poti vinde foarte mult de Black Friday sau de sarbatorile de iarna, pentru ca mai apoi vanzarile sa scada cu mai mult de jumatate.
Abonamentele iti pot aduce insa un cash flow predictibil si constant. De aceea, din panoul de control al magazinului tau MerchantPro ai posibilitatea de a instala aplicatia Comenzi & abonamente recurente, pentru care poti seta usor perioadele de recurenta, precum si, optional, discount-uri asociate fiecareia dintre acestea.
Asadar, toata lumea castiga. Abonatul isi poate primi produsele dorite la intervalurile de timp selectate, fara efort si eventual cu anumite beneficii, in timp ce tu te bucuri de un venit constant.
4. eCommerce va deveni tot mai personalizat
Cumparatorii isi doresc mai multe oferte personalizate, iar atunci cand le primesc, au tendinta sa cumpere mai mult si mai des.
Oferind experiente personalizate, poti atrage clienti noi si ii poti fideliza pe cei existenti, cu o serie de strategii pe care le poti implementa rapid, usor si cu un buget modic.
5. Comertul de pe mobil va creste semnificativ
Cumparaturile de pe telefon vor creste in 2022. Fie ca este vorba de cumparaturi din aplicatii, de pe site-uri optimizate pentru mobil sau din social media, tot mai multi cumparatori folosesc telefonul mobil pentru a plasa comenzi.
Daca ai un magazin online in platforma MerchantPro, atunci stii deja ca site-ul tau este automat optimizat pentru mobil, astfel ca potentialii cumparatori te vor gasi usor si vor avea parte de o experienta de shopping excelenta de pe orice dispozitiv.
6. Magazinele online isi vor mari suita de solutii software
De la conturi de analytics pana la integrari cu diverse platforme de marketing (precum cele de email marketing), magazinele online vor investi mai mult in solutii care automatizeaza diverse fluxuri. Majoritatea acestora va fi de tip SaaS, care ramane cea mai eficienta optiune din punct de vedere al costurilor – primesti toate functionalitatile necesare āla cheieā, fara a fi nevoie sa investesti masiv in dezvoltarea lor de la zero. Le poti folosi din prima zi, in schimbul unui abonament lunar.
In platforma MerchantPro gasesti zeci de aplicatii native care sa iti usureze munca, plus integrari cu aplicatii ale altor companii, iar echipa noastra lucreaza constant pentru a-ti aduce noi solutii utile pentru eCommerce.
7. Comertul social este si el in crestere
Social commerce, adica vanzarea direct din platforme social media, va inregistra de asemenea o crestere in 2022. Primele semnale au aparut inca din 2020, insa aceasta crestere se va consolida in 2022.
Ai incercat deja sa vinzi direct pe Facebook, TikTok sau Instagram? Daca nu, iti recomandam sa testezi aceasta tactica si pentru afacerea ta. Nu uita, insa, ca aceste vanzari sunt supuse unor comisioane, asa ca ai grija la preturile setate si la produsele pe care le poti vinde prin intermediul platformelor de socializare.
8. Marketplace-urile isi sporesc popularitatea
Cumparatorii s-au obisnuit deja sa gaseasca toate lucrurile de care au nevoie intr-un singur loc, asa ca tranzitia magazinelor online catre Marketplace-uri sau mall-uri virtuale este de asteptat.
Marketplace-urile pot fi o sursa relativ facila de crestere a vanzarilor in eCommerce. Daca ai deja un magazin online, te poti asocia cu shop-uri din alte domenii pentru a pune la dispozitia cumparatorilor o gama larga de produse. Alternativ, chiar tu iti poti crea un Marketplace cu ajutorul aplicatiei dedicate din platforma MerchantPro, urmand ca venitul tau sa provina din comisioanele incasate.
Trendurile de mai sus reprezinta doar o privire catre viitorul industriei eCommerce. Desi nu putem sti exact ce ne rezerva viitorul, este important sa ne pregatim pentru evolutia tehnologiei eCommerce, dar si pentru modul in care evolueaza preferintele consumatorilor. Noi ramanem alaturi de tine si te vom sprijini permanent sa ramai cu cel putin un pas in fata concurentei, iar pentru recomandari suplimentare, nu ezita sa ne contactezi la Centrul de Asistenta Clienti.
Lasa un comentariu