Valentine’s Day & Dragobete 2024 – cum sa-ti maximizezi vanzarile

12 ianuarie 2024

Ai inceput deja pregatirile pentru primul mare eveniment eCommerce al anului? Vorbim, desigur, de Valentine’s Day si “fratele” lui autohton, Dragobetele.

In luna februarie, toata lumea cauta oferte, idei, sugestii, modalitati de a face Ziua Indragostitilor mai speciala. Inclusiv persoanele singure.

Asa ca foarte probabil va exista probabil cineva care considera produsele tale un cadou potrivit pentru aceste doua ocazii, asa ca iti recomandam sa pregatesti cateva oferte si campanii speciale.

Incepe de aici:

Identifica segmentul caruia te adresezi

In functie de ceea ce vinzi, te vei adresa unor segmente diferite, lucru care trebuie sa se reflecte in continut si in campaniile tale. De exemplu, daca vinzi:

  • Produse alimentare – poti crea pachete pentru cadou sau pentru o cina romantica. Te vei adresa gurmanzilor si celor care cauta experiente traditionale/de lux/internationale;
  • Parfumuri si produse cosmetice/de ingrijire – targetul tau principal sunt barbatii care cumpara cadouri pentru femeile din viata lor, iar in plan secundar persoanele care cumpara cadouri pentru barbati;
  • Electronice si electrocasnice – acestea sunt cadouri dorite de oricine, dar care si limiteaza publicul-tinta caruia te adresezi, respectiv cumparatorii cu un un buget ceva mai generos;
  • Decoratiuni si mici accesorii – cadouri potrivite pentru oricine, insa mai ales pentru clientii cu un buget redus sau pentru companii care vor sa decoreze birouri, restaurante, puburi si asa mai departe.

Creeaza landing page(-uri) dedicate

De ce ai nevoie de un landing page dedicat? Chiar daca majoritatea produselor tale se potrivesc acestei ocazii, o pagina separata:

  • Creeaza un sentiment de urgenta;
  • Usureaza experienta pe site a vizitatorilor tai, ceea ce inseamna mai multe comenzi;
  • Evidentiaza produsele la care ai o marja de profit mai mare sau pe care vrei sa le vinzi inainte de sezonul cald.

Structura unui landing page de Valentine’s Day/Dragobete

Iata care sunt elementele principale:

  • Hero banner – primul lucru pe care il vad vizitatorii. Explica ce vinzi si da-le un motiv pentru a cumpara (de exemplu: “Surprinde-ti partenerul cu un cadou inedit”, “Creeaza un Valentine’s Day memorabil”, “Profita de ofertele noastre limitate”;
  • Lista de produse recomandate, plus detalii despre ele: pret, scurta descriere etc.;
  • Beneficii aditionale: livrare gratuita/rapida, personalizare si asa mai departe;
  • CTA final: “Cumpara acum”, “Profita de reduceri” etc.

Cum alegi produsele din landing page-urile tematice?

Din nou, scopul tau e sa faci navigarea si plasarea comenzii cat mai usoara. Ca atare, evita sa-i lasi pe vizitatori sa caute in tot site-ul. Arata-le exact ce au nevoie cu urmatoarele categorii:

  • Cadouri pentru ea
  • Cadouri pentru el
  • Cadouri trasnite
  • Cadouri pentru cupluri noi
  • Cadouri pentru proaspat logoditi
  • Cadouri pentru cupluri casatorite
  • Cadouri in functie de buget (de exemplu, pana in 100 Lei, 100-300 Lei, peste 1000 Lei si asa mai departe)

Evident, nu trebuie sa folosesti toate aceste categorii, ci doar pe cele care se potrivesc cel mai bine produselor si audientei tale.

Aminteste-ti de categoriile mai putin vizibile

Valentine’s Day si Dragobete sunt vazute ca sarbatori ale iubirii de cuplu. In ultimii ani, insa, au evoluat si acum se sarbatoreste iubirea in general.

De aceea, iti recomandam sa nu uiti si de alte categorii pe care concurentii tai probabil le ignora:

  • Self-love/self-care: nu ai nevoie de un partener, iti poti oferi chiar tu cel mai frumos cadou de Valentine’s Day.
  • Cadouri pentru prietenii blanosi: accesorii si mancare pentru animalele de companie
  • Cadouri pentru colegi
  • Cadouri pentru prieteni
  • Cadouri pentru familie

Acum ca stii ce promovezi si cui, hai sa vedem si cateva tactici care sa te ajute sa atragi cat mai multi vizitatori pe landing page-urile tale festive.

Recomandari de cadouri pe blog

Postarile pe un blog asociat unui site eCommerce au doua beneficii majore:

  • Te ajuta cu atragerea de trafic organic pentru ca sunt excelente pentru SEO;
  • Iti permit sa adaugi linkuri catre produsele pe care le recomanzi. La randul lor, aceste linkuri reprezinta semnale SEO puternice si te ajuta si sa vinzi direct.

Trimite campanii de email cat mai devreme

Spune-le din timp abonatilor la newsletter despre promotiile de Valentine’s Day pe care le pregatesti. Poti oferi chiar si discounturi exclusive pentru abonati.

De asemenea, nu uita ca e o perioada sensibila pentru multe persoane si acestea prefera sa nu li se aminteasca permanent de Valentine’s Day. Ofera-le optiunea de dezabonare de la aceste oferte pentru a evita dezabonarea lor de la toate emailurile tale.

Sarbatoreste iubirea pe social media

La fel ca pe email, anunta promotiile din timp si creeaza un mood de shopping prin culorile si grafica specific Valentine’s Day.

Poti crea si campanii platite pe Facebook sau TikTok, mai ales daca ai produse cautate in aceasta perioada.

Ofera discounturi la produse de sezon

Perioada Valentine’s Day – Dragobete este ocazia perfecta sa eliberezi depozitul si, in plus, sa ii ajuti pe cumparatorii tai sa faca economii. Foarte putine magazine ofera discounturi la produse in aceasta perioada, asa ca asta e sansa ta sa te diferentiezi.

Targeteaza cumparatorii pe ultima suta de metri

Valentine’s Day si Dragobete aduc cei mai multi astfel de cumparatori, care fie nu se asteptau sa aiba o intalnire, fie au uitat complet sa cumpere un cadou.

Ajuta-i sa nu-si strice ziua cu livrare ultra-rapida. Pe de alta parte, pentru cei mai prevazatori dintre cumparatorii tai, livrarea gratuita este mereu apreciata.

Concluzii

Vanzarile de Valentine’s Day si Dragobete pot da tonul intregului an pentru magazinul tau. Desi aceste sarbatori nu sunt atat de importante ca Black Friday pentru antreprenorii eCommerce, au importanta lor pentru cumparatori.

Alegerea cadoului potrivit este o operatiune dificila, asa ca fii alaturi de clientii tai si sprijina-i in acest demers!

Lasa un comentariu