Tipuri de reduceri care te pot ajuta sa-ti cresti vanzarile

31 ianuarie 2024

De regula, reducerile sunt asociate cu Black Friday sau alte mega-promotii, dar asta nu inseamna ca nu le poti folosi in oricare alt moment al anului.

Asadar, aproape toti comerciantii ofera reduceri de Black Friday, cel mai mare eveniment eCommerce al anului, asa ca nu are sens sa insistam asupra cauzelor. De aceea, in acest articol ne vom concentra pe alte moduri in care poti folosi reducerile, probabil unele pe care competitorii tai nu le utilizeaza inca.

Inainte de asta, insa, hai sa vedem cum sa poti utiliza reducerile si cupoanele de discount in mod echilibrat.

Campaniile de reduceri – pro si contra

Poate fi foarte tentant sa lansezi o campanie de reduceri atunci cand vanzarile stagneaza, pentru ca astfel poti obtine o infuzie rapida de cash.

In plus, in favoarea acestei decizii poate sta si faptul ca pentru consumatori, pretul este cel mai important criteriu dupa care se ghideaza atunci cand aleg un comerciant anume, potrivit unui sondaj inclus in raportul nostru eCommerce Insights 2024.

Cu toate acestea, daca abuzezi de reduceri si le folosesti prea des, brandul tau va fi cunoscut ca un “discounter”, un brand de la care cumparatorii vaneaza doar reducerile.

Pe termen lung, vanzarile vor stagna tot mai mult, pentru ca foarte putine persoane vor cumpara la pret intreg. Asa cum e normal, vor astepta urmatoarea campanie de reduceri.

Ca atare, iti recomandam sa alegi cateva dintre sugestiile de mai jos si sa le folosesti sporadic, atunci cand ai nevoie de ele, nu foarte frecvent.

Moduri de a folosi reducerile si cupoanele de discount

Cu ajutorul ideilor redate in continuare, iti poti creste vanzarile fie pe moment, fie pe termen lung. Depinde doar de tine pe care dintre acestea le pui in practica si in ce moment.

  1. Reduceri de bun-venit

Aceasta tactica te ajuta nu doar sa vinzi mai mult, ci si sa atragi noi clienti. Reducerile de acest tip se adreseaza clientilor noi si le poti folosi in doua moduri:

  • Afiseaza un cupon de reducere pe homepage pentru vizitatori noi si anunta-i ca il pot folosi la prima comanda.
  • Foloseste un pop-up pentru a-i invita sa se inscrie pe lista ta de mail in schimbul unui cupon de reducere.

De regula, aceste cupoane au valori mici, in jurul a 10-15%.

  1. Reduceri pentru carturi abandonate

Aproape 70% dintre vizitatori abandoneaza cartul inainte de a finaliza comanda. Ii poti aduce inapoi in magazinul tau cu un cupon de reducere via email pentru respectiva comanda.

Si aceste reduceri sunt de regula mici, de maximum 15% din totalul comenzii, dar iti recomandam sa le folosesti doar daca nu iti afecteaza semnificativ marja de profit.

  1. Lichidari de stoc

Acest tip de reduceri este unul mai strategic si il poti folosi atunci cand trebuie sa inlocuiesti o colectie noua cu una veche si ai nevoie sa iti eliberezi depozitele. Similar, atunci cand anumite produse se apropie de sfarsitul ciclului de viata, cum ar fi husele pentru modele mai vechi de telefoane.

In acest caz, poti folosi reduceri mari (de peste 50%) pentru a-ti recupera investitia si a-ti elibera spatiul de depozitare.

  1. Reduceri de loialitate

Un client recurent este mereu mai valoros decat unul nou. Poti creste CLV-ul cumparatorilor tai folosind programe de loialitate care include discounturi. Spre exemplu:

  • Cumparatorii acumuleaza puncte de loialitate la fiecare comanda, pe care le pot utiliza pentru a scadea valoarea unei comenzi viitoare;
  • Clientii fideli primesc discount-uri lunare, la colectiile noi sau de ziua lor de nastere.
  1. Reduceri de volum

Poti oferi in acest caz reduceri pentru bundle-uri/pachete de produse. Spre exemplu: pilota + perne/pilota + lenjerie de pat, laptop + geanta de laptop, outfit-uri complete si asa mai departe.

O alta varianta de discounturi de volum poate fi aplicata mai usor pentru vanzarea B2B catre alte afaceri, mai ales ca in platforma MerchantPro regasesti infrastructura necesara abordarii acestui model de business. Tactica iti poate aduce clienti loiali, care stiu ca se pot aproviziona de la tine la un pret corect.

  1. Reduceri exclusive pentru cumparatorii veniti via campanii cu influenceri

Daca faci deja influencer marketing, stii cu siguranta ca este dificil sa afli exact cateva vanzari a generat fiecare influencer sau afiliat. Link-urile de tracking nu functioneaza mereu corect, iar cumparatorii mai pot schimba device-urile pentru a finaliza comanda.

Cel mai usor mod de a-ti da seama care campanie a fost performanta este sa oferi un discount exclusiv pentru fiecare influencer cu care lucrezi – de regula, un cupon de reducere care contine numele partenerului tau.

Mai mult, aceasta tactica iti va creste si vanzarile pentru ca majoritatea cumparatorilor va dori sa profite de reducere.

  1. Reduceri in campaniile de retargeting

Aceste campanii sunt unele dintre cele mai eficiente tactici de vanzare in eCommerce. Pe scurt, daca un vizitator a iesit de pe site fara sa plaseze o comanda, il poti targeta prin reclame platite in social media sau pe diferite site-uri din reteaua platformei de reclame.

Reclamele vor afisa acelasi produs pe care utilizatorul l-a vizionat fara sa-l cumpere. Daca adaugi si un discount, vei creste sansele ca acesta sa se intoarca pe site si sa finalizeze comanda.

Desigur, asta nu iti va aduce inapoi toti vizitatorii. Unii dintre vor fi gasit poate o oferta mai buna in alta parte, in timp ce altii probabil nu erau oricum pregatiti sa cumpere, ci doar isi evaluau optiunile.

Insa, multi dintre vizitatori vor vedea acel nou discount ca pe o oportunitate unica, de care vor fi tentati sa profite pentru a beneficia de un pret mai bun. Daca utilizezi deja campanii de retargeting, iti recomandam sa adaugi si un mic discount (de exemplu, 10%) pentru a-ti creste rata de conversie.

Orice ai alege, aminteste-ti ca poti seta usor cupoane de reduceri in magazinul tau MerchantPro, precum si alte tipuri de reduceri sau programe de loializare.

Daca ai intrebari despre reduceri si despre cum poti obtine maximum din functionalitatile MerchantPro, nu ezita sa ne contactezi.

Lasa un comentariu