Greseli de evitat in campaniile eCommerce de Valentine’s Day

Valentine’s Day reprezinta primul prilej al anului de crestere a vanzarilor in eCommerce si de revenire dupa “amorteala” din ianuarie. In Romania, asa-numita "Zi a Indragostitilor" este in continuare o ocazie controversata. Multe persoane prefera sa o ignore, alegand sa sarbatoreasca Dragobetele (24 februarie) sau sa evite de tot orice “sarbatoare a iubirii”.

Totusi, importanta acestei zile capata amploare de la an la an. Un studiu mai vechi arata ca peste 60% dintre romani sarbatoresc Valentine’s Day. Dintre acestia, 31% o fac doar uneori, in timp de peste 30% sarbatoresc Valentine’s Day an de an. In acelasi timp, din totalul celor care tin sa marcheze aceasta zi, aproximativ 78% cumpara si cadouri pentru persoana iubita.

Iata, asadar, ca a sosit din nou acel moment din an in care ii poti ajuta pe acesti 78% sa gaseasca un cadou perfect. Daca ai dat deja startul campaniilor de Valentine’s Day, citeste sfaturile noastre pentru a te asigura ca eviti cateva dintre greselile comune ale acestei perioade in eCommerce.

7 greseli pe care sa le eviti in campaniile tale de Valentine’s Day

Chiar daca exista o piata destul de mare pentru cadouri de Valentine’s Day, nu inseamna ca nu exista posibilitatea sa irosesti banii pe campanii mai putin eficiente sau sa ratezi oportunitati majore. Aceste riscuri apar cand:

1. Te axezi doar pe produse “clasice”

Inimioarele de plus si florile vor fi mereu foarte cautate de Valentine’s Day. Insa, in realitate oamenii aleg sa ofere tot felul de cadouri, din toate categoriile de pret, cum ar fi:

  • Gadget-uri;
  • Bauturi alcoolice si produse alimentare - pe langa clasicele bomboane de ciocolata, produsele alimentare gourmet sunt de asemenea foarte cautate, alaturi de bauturile premium;
  • Excursii si accesorii pentru travel - tot mai multe persoane aleg sa-si surprinda partenerul cu un city-break sau o excursie exotica; pe langa calatoria in sine, nu uita ca vor avea nevoie si de tot felul de produse si accesorii, de la costume de baie pana la rucsacuri;
  • Bijuterii - acestea pot fi de orice tip, de la cele luxury pana la creatii handmade;
  • Lenjerie intima;
  • Obiecte vestimentare, incaltaminte si accesorii.

Daca magazinul tau online vinde produse in oricare dintre aceste categorii, atunci trebuie sa pregatesti o campanie dedicata Valentine’s Day.

2. Livrarea dureaza prea mult

Cumparaturile realizate si livrate pe ultima suta de metri pot fi salvatoare pentru cei care isi doresc sa marcheze asa cum trebuie Valentine's Day, chiar daca nu s-au pregatit din timp pentru ocazie. De aceea, da-le o mana de ajutor si cumparatorilor magazinului tau, oferindu-le livrare rapida. Spre exemplu, pentru flori si mici cadouri (bomboane de ciocolata, sampanie si asa mai departe) ar fi excelent sa oferi livrarea in aceeasi zi.

Ecommerce

De asemenea, in aceasta perioada iti recomandam sa oferi livrarea in aceeasi zi pentru orice produse, in orasul tau. Daca vinzi produse lucrate manual, pentru care de obicei sunt necesare cateva zile de pregatire, incearca sa creezi un stoc mai mare in avans, pe care sa il etichetezi cu “Livrare rapida”. Pe langa profitul pe care il vei obtine, vei avea probabil si satisfactia de a salva cateva relatii.

3. Te concentrezi pe un singur canal de comunicare

Pentru perioada Valentine’s Day iti recomandam o abordare pe mai multe canale de comunicare, deoarece, la fel ca in cazul sarbatorilor de iarna, este important sa folosesti la maximum toate mijloacele pe care le ai la dispozitie pentru advertising. Social media, reclamele PPC, SMS-urile si email-ul sunt cele mai importante dintre acestea, asa ca nu uita sa integrezi toate aceste instrumente de marketing pentru a vedea care dintre ele functioneaza cel mai bine!

Cu ajutorul lor poti crea campanii de loializare pentru clientii existenti, dar si de brand awareness pentru cei noi. Astfel, iti vei creste vanzarile nu doar de Valentine’s Day si Dragobete, ci si pe termen lung.

4. Nu le oferi clientilor recomandari personalizate

O modalitate excelenta si cost-effective de a creste valoarea comenzilor o reprezinta recomandarile afisate in scop de cross-sell pentru clientii care sunt pe cale sa finalizeze o comanda. Cu ajutorul acestui instrument, le poti afisa cumparatorilor diverse produse in cosul de cumparaturi, care pot completa perfect articolele deja adaugate in cart.

Ecommerce

Spre exemplu, cineva care comanda flori ar putea dori sa adauge si o felicitare personalizata sau o cutie de bomboane de ciocolata. Altcineva care comanda o pereche de cercei, ar putea adauga in cos si un pandantiv din aceeasi colectie. Trebuie doar sa afle de existenta lor. Ca atare, recomandarile pe care le faci trebuie sa fie complementare produselor deja alese, pentru ca nu poti recomanda un alt buchet de flori cuiva care a ales deja unul.

5. Ignori nevoile reale ale cumparatorilor

Discount-urile sunt un mod excelent de a atrage cumparatori, dar daca experienta generala lasa de dorit, acestia nu se vor intoarce in magazinul tau. Incearca sa te pui in locul cumparatorilor si sa afli ce isi doresc ei (in afara de produse cu preturi foarte bune). In perioada Valentine’s Day o experienta excelenta trebuie sa includa:

  • Support clienti rapid si eficient;
  • Livrare rapida;
  • Asistenta post-vanzare - in special pentru produse pot fi schimbate (imbracamintea si incaltamintea sau bijuteriile ale caror marimi nu se potrivesc);
  • Consiliere la alegerea unui cadou.

Daca nu stii exact care sunt aceste nevoi ale cumparatorilor, nu ezita sa-i intrebi. Sondajele realizate prin email sau pe social media te pot ajuta sa afli chiar de la cei mai buni clienti ai tai cum iti poti imbunatati serviciile.

6. Incerci sa faci totul pe cont propriu

Oricat de complexa ar fi prezenta ta in online, uneori ai nevoie si de alte canale de comunicare sau de alte voci pentru a ajunge la consumatori noi. In preajma Valentine’s Day, campaniile cu influenceri sau implementarea unui program propriu de afiliere pot aduce vanzari mult mai mari. De ce? Simplu!

Influencerii si afiliatii sunt acele persoane care “dau tonul” in online. Urmaritorii lor sunt acolo pentru a se inspira, pentru a imprumuta macar o mica parte din viata “glam” a starurilor din online. Astfel, daca un influencer garanteaza pentru succesul unui anumit cadou de Valentine’s Day, poti fi sigur ca recomandarea va deveni extrem de populara rapid.

Care dintre produsele tale se preteaza pentru o campanie cu influenceri si/sau afiliati? Care dintre personalitatile online sunt cele mai potrivite pentru brandul tau? Raspunde la aceste intrebari, iar strategia ta de influencer marketing va fi pe jumatate rezolvata.

7. Nu utilizezi la maximum optiunile de segmentare a audientei

Suntem obisnuiti ca de Valentine’s Day sa ne gandim exclusiv la partenerul de viata. Insa, iubirea imbraca mai multe forme. De altfel, in SUA, locul de origine al acestei sarbatori, este un lucru obisnuit ca toata lumea sa primeasca mici atentii de la colegi, parinti, copii, prieteni si asa mai departe. Totodata, numerosi proprietari de animale de companie cumpara cadouri de Valentine’s Day pentru acestea.

Atunci cand pregatesti campaniile de Valentine’s Day, nu uita de acest tip de segmentare a clientilor magazinului online si aminteste-le utilizatorilor tai ca pot sarbatori iubirea in mai multe moduri!

Gata pentru Valentine’s Day?

Chiar daca Ziua Indragostitilor se apropie rapid, inca mai ai timp sa-ti reexaminezi eforturile de marketing pentru Valentine’s Day. Invata din greselile altora si foloseste sfaturile de mai sus pentru a crea campanii care iti optimizeaza bugetul la maximum si care aduc rezultatele pe care le astepti. Succes!

Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.