Magazinul care nu doarme vara: tactici de marketing care iti vor tine clientii aproape

7 iulie 2023

Vara este, de regula, un sezon cu o dinamica ceva mai lenta in eCommerce, mai ales daca ne raportam la luni super-performante, precum decembrie. Daca includem in ecuatia curenta si presiunea generata de cresterea inflatiei, tinta de crestere a vanzarilor pe durata sezonului cald reprezinta o adevarata provocare pentru antreprenorii online.

Din fericire, exista cateva tactici de marketing si vanzari care te pot ajuta sa iti aduci veniturile la cote comparabile cu cele din lunile de iarna. Te invitam sa le descoperi in continuare.

Cum iti eficientizezi magazinul online pe timp de vara

Sa incepem cu tacticile care nu tin direct de vanzari, insa care iti echilibreaza venitul si profitul:

Da un refresh inventarului tau

Daca vanzarile au inceput deja sa scada, este momentul perfect pentru o curatenie de vara in stocuri. Verifica produsele vechi, nevandute sau expirate si elibereaza-ti depozitul.

Un WMS (Warehouse Management System) te poate ajuta sa corelezi produsele cele mai profitabile cu inventarul curent. Astfel, poti crea campanii relevante pentru clienti, dar si sa gestionezi mai bine stocurile tale.

Axeaza-te pe produse estivale

Indiferent de specificul magazinului tau, exista cu siguranta cateva game de produse care sunt mai potrivite pentru vara:

  • Produse alimentare mai lejere;
  • Imbracaminte si accesorii de vara;
  • Aparate foto in loc de laptopuri si tablete sau telefoane mobile cu camere performante (pentru fotografii si selfie-uri de calitate in vacante);
  • Mic mobilier pentru gradina si terasa;
  • Bijuterii, haine si accesorii in culori vii;
  • Accesorii auto potrivite pentru drumuri mai lungi.

Probabil ca ai astfel de produse in magazinul tau, asa ca acum e momentul sa le faci mai vizibile. Adauga-le pe homepage alaturi de un design estival, in cover photo-urile din social media si asa mai departe.

Tactici pentru un shop profitabil chiar si pe timp de vara

Vrei sa sfidezi statisticile si sa te bucuri de o vara profitabila? Iata ce poti face:

Ofera reduceri la produsele mai putin potrivite sezonului estival

Spuneam mai sus ca produsele estivale sunt cautate mai mult, asa cum era de asteptat. Insa, exista si persoane care prefera sa-si faca vara sanie si iarna car.

Daca ai ramas cu produse nevandute de Black Friday sau sarbatorile de iarna si mai ales daca aceste produse se vor invechi pana la sezonul rece din 2023, este momentul sa creezi o campanie de discount.

Introdu abonamente in magazinul tau

Cu un abonament lunar, cumparatorii tai se pot bucura de diverse beneficii pe care le poti alege chiar tu: discounturi la toate produsele sau la anumite game, acces la produse noi inaintea alor cumparatori, transport gratuit si asa mai departe.

Abonamentele lunare in eCommerce iti aduc un venit sigur si constant. Mai mult, te ajuta sa mentii un nivel relativ stabil al vanzarilor pe parcursul intregului an: stiind ca platesc o taxa lunara, clientii tai vor fi mai motivati sa plaseze comenzi pentru a se bucura de beneficiile aduse de abonament.

Creeaza concursuri cu premii pe retelele de socializare

Astfel de concursuri te vor ajuta sa cresti brand awareness-ul magazinului tau si sa castigi mai multi followeri pe retele precum Fcaebook, TikTok sau Instagram. Pe langa boostul de vanzari imediat, acestea au si efecte pe termen lung.

Este important sa oferi premii atractive pentru a avea cat mai multi participanti, dar si sa citesti cu atentie regulamentele campaniilor publicate de Meta sau TikTok. Nu uita ca, spre exemplu, nu poti oferi premii cash!

Apeleaza la influenceri si marketing afiliat

Influencerii din domeniul tau te pot ajuta sa depasesti perioadele cu vanzari scazute. O singura campanie iti poate aduce vanzari comparabile cu cele din sezonul rece, dar si mai multi clienti si urmaritori pe termen lung. Ce trebuie sa faci este sa identifici influencerii potriviti si lasi apoi „magia” lor sa isi faca efectul.

In plus, mai ai la dispozitie si varianta marketing-ului afiliat, tactica pe care o poti pune usor in aplicare in magazinul tau MerchantPro – instalezi aplicatia Program de afiliere, iar apoi poti incepe sa atragi noi colaboratori si sa gestionezi facil comisioanele acordate acestora.

Ecommerce

Creeaza campanii tematice si distractive

Vara este sezonul distractiilor, iar cumparatorii tai se asteapta sa vada o atitudine mai relaxata peste tot, inclusiv in magazinul tau. Poti crea campanii legate de vreme, spre exemplu: „Topim preturile” sau „10% discount in fiecare zi cu peste 30 de grade din aceasta vara”.

Astfel de campanii, desi sunt de scurta durata, au un efect considerabil tocmai pentru ca vizitatorii site-ului tau stiu ca trebuie sa profite de ele rapid.

Mizeaza mai mult pe clientii tai fideli

Ai deja un program de loialitate implementat? Perfect! Este momentul potrivit sa-l folosesti la potential maxim.

Poti dubla valoarea punctelor de loialitate ale celor mai fideli clienti pentru o perioada limitata de timp. Sau poti atrage noi cumparatori loiali dubland numarul de puncte primit la fiecare comanda dintr-o anumita perioada de timp.

Ofera cadouri (tematice) la fiecare comanda

Majoritatea magazinelor online ofera cadouri in perioada sarbatorilor de iarna sau a Pastelui. Asa ca iesi din tipare si ofera-le atunci cand cumparatorii tai se asteapta mai putin.

Poti opta pentru cadouri surpriza, neanuntate, si insotite de un bilet scris de mana pe care cumparatorii il descopera in colet. Sau le poti promova pe toate paginile magazinului tau in avans pentru a creste numarul de comenzi. Iti recomandam prima varianta pentru cadouri mici, simbolice, iar pe cea de-a doua pentru cadouri de valori mai mari.

Profita de sarbatorile si evenimentele de la final de vara

In luna august au loc doua evenimente importante pentru eCommerce: Sf. Maria (15 august) si Back to School (din a doua jumatate a lunii august).

Pentru primul eveniment, iti recomandam sa te axezi pe produse potrivite pentru cadouri, in timp ce in cazul celui de-al doilea poti miza pe haine si accesorii, carti, birotica, electronice si electrocasnice. Pentru Back to School, nu uita si de zona B2B: la inceputul toamnei se fac, de regula, mai multe angajari, asa ca numeroase companii investesc in produse electronice si de birotica.

O ultima recomandare: daca ai un sezon estival mai relaxat, nu uita ca nu e niciodata prea devreme sa pregatesti campaniile de Black Friday. Poti discuta de pe acum cu furnizorii si pregati materialele de campanie pentru a avea o lansare cu mai putine batai de cap in toamna.

Lasa un comentariu