Masuri pentru vanzari accelerate de Back to School 2022

26 august 2022

Back to School este al treilea cel mai mare eveniment de eCommerce in ordinea importantei, dupa Black Friday si Craciun, si marcheaza un nou inceput deopotriva pentru copii si parintii acestora. Iar ca orice nou inceput, perioada Back to School vine si cu niste pregatiri, care presupun bineinteles achizitii de haine, rechizite si alte lucruri folositoare elevilor la revenirea din vacanta mare.

O particularitate a acestui an este ca scoala incepe mult mai devreme decat de obicei, pe 5 septembrie. Ca atare, parintii au mai putin timp pentru a se pregati. Multi dintre ei si-au scurtat concediile sau, dimpotriva, vor sa ramana in vacanta pana in ultimul moment, pentru a profita la maximum de reducerile din turism. In orice caz, cumparaturile de Back to School 2022 vor fi realizate cel mai probabil pe repede-inainte.

Ce poti face tu? Ajuta-i sa gaseasca rapid si usor tot ce au nevoie pentru ca magazinul tau sa inceapa cel mai important sezon eCommerce cu dreptul si cu vanzari mai mari. Iata ce masuri poti implementa rapid in shop pentru a te asigura ca atragi si retii cat mai multi cumparatori.

6 idei pentru un Back to School profitabil

Cum stim deja ca utilizatorii se grabesc in aceasta perioada, este usor de dedus ca nu vor avea atat de mult timp sa caute si sa compare oferte. De aceea, recomandarile prezentate in continuare se vor axa mai mult pe optimizarea experientei de cumparare si pe reducerea retururilor.

1. Implementeaza mai multe metode de plata in magazin

Pentru o buna parte importanta a cumparatorilor online, flexibilitatea solutiilor de achitare a comenzilor reprezinta un detaliu esential. De aceea, este important sa asiguri fiecarei tipologii de client metode de plata adecvate: plata cu cardul, plata ramburs, sau solutii de plata „Buy now pay later”.

In plus, in magazinul tau MerchantPro ai posibilitatea de a instala inclusiv o pagina de plata complet gazduita, care sa permita clientilor sa isi introduca datele financiare fara a mai fi necesara redirectionarea lor catre pagina procesatorului de plati.

Ecommerce

2. Fluidizeaza cat mai mult posibil procesul de checkout

In primul rand, asigura-te ca pagina de checkout se incarca foarte rapid, pentru ca utilizatorii isi vor pierde rapid rabdarea in aceasta perioada.

Mai apoi, incearca sa reduci pe cat posibil campurile care trebuie completate si analizeaza daca chiar ai nevoie sa stii data de nastere a utilizatorilor tai. Cu cat acestia au mai putine campuri de completat, cu atat vor finaliza mai multe comenzi, mai ales cei care folosesc dispozitive mobile.

De asemenea, ofera posibilitatea de finalizare a comenzii fara necesitatea crearii unui cont, pentru a eficientiza si mai mult procesul. 26% dintre cumparatori abandoneaza cosurile daca procesul de checkout dureaza prea mult sau este prea complicat.

In plus, daca magazinul tau este creat in platforma MerchantPro, atunci nu trebuie sa-ti faci griji pentru viteza de incarcare, deoarece aceasta este fara rival in piata! Mai mult, datorita noului storefront MerchantPro Next, optimizat pentru a creste rata de conversie, poti adauga si elimina campuri in formularul de checkout cu doar cateva clickuri!

3. Valideaza comenzile cu plata ramburs

Cele mai multe comenzi refuzate sunt cele cu plata ramburs. De la plasarea comenzii, clientii pur si simplu se razgandesc si le e la indemana sa o refuze daca nu au achitat-o. Mai mult, metoda Ion Popescu este inca folosita si poate duce la pierderi majore pentru magazinul tau.

Pentru a reduce rata de comenzi false sau pur si simplu refuzate, iti recomandam sa le confirmi telefonic imediat dupa plasare, mai ales in cazul clientilor noi. Vei reduce astfel semnificativ rata de retur sau de refuz a coletelor la livrare.

4. Ofera discounturi la plata in avans cu cardul

Platile cu cardul au o rata de retur mult mai mica decat cele ramburs. Mai mult, utilizatorii care au achitat in avans nu vor refuza primirea comenzii.

O reducere, fie ea si simbolica (de exemplu, 5%), ii va determina pe mai multi cumparatori sa achite plata in avans, iar pe tine te va scuti de confirmari telefonice sau de retururi.

Comenzile returnate pot afecta semnificativ afacerea ta, de aceea este important sa limitezi retururile cat mai mult. Pe de alta parte, insa, este la fel de important sa oferi aceasta optiune:

5. Creeaza un proces de retur simplu

Un proces de retur simplu si transparent va creste increderea utilizatorilor in magazinul tau, mai ales a celor care inca nu cunosc brandul. Ca atare, plaseaza informatii despre procesul de retur in locuri vizibile de pe site si incurajeaza-i pe utilizatori sa plaseze comenzi fara grija: isi vor primi oricum banii inapoi daca produsul nu corespunde cu asteptarile lor.

Este imposibil sa eviti retururile cu totul: de multe ori, marimile nu se potrivesc sau cineva vrea sa schimbe un produs cadou. Insa, pentru cumparatorii de buna-credinta, un proces de retur facil inseamna mai multa incredere. Este un pas important spre a transforma un client ocazional intr-unul fidel.

6. Evita sa te limitezi la produse pentru scoala

Intr-adevar, numele evenimentului de shopping este destul de restrictiv, dar nu numai elevii se intorc la “scoala”.

Parintii acestora se intorc si ei la birou, la fel si angajatii care nu au copii. Asadar, si ei vor avea nevoie de haine de sezon noi, chiar si de obiecte de papetarie si birotica. Mai mult, studentii vor avea nevoie la randul lor de lucruri din ambele categorii, asa ca nici ei nu trebuie neglijati.

Ecommerce

De asemenea, te poti concentra si pe vanzari B2B pentru magazinul tau online in aceasta perioada. Majoritatea companiilor se pregatesc de un sezon mai aglomerat decat cel estival, asa ca vor avea nevoie de diverse consumabile, papetarie sau birotica. Toate aceste categorii de clienti vor investi si in produse electronice: vanzarile de telefoane si laptopuri vor inregistra si ele o crestere, atat la nivel B2B, cat si la nivel B2C.

Gata de un nou an scolar?

Perioada revenirii din vacante poate fi “incalzirea” in care iti poti pune in aplicare idei de campanii Back to School. Totodata, in acest mod te poti pregati pentru evenimentele majore de mai tarziu: Black Friday si Craciun. Inca nu e tarziu sa testezi campanii si abordari si sa tragi concluzii pe care le poti aplica de Black Friday, iar daca ai nevoie de ajutor, nu uita ca ne poti contacta oricand la Centrul de Asistenta Clienti.

Lasa un comentariu