Trenduri eCommerce de urmarit in 2023 si cum sa-ti aliniezi magazinul MerchantPro la acestea

18 ianuarie 2023

Dupa doi ani de crestere exponentiala, industria eCommerce asteapta un 2023 usor diferit. Chiar daca nu este anticipata o scadere a industriei (cel putin nu in Romania), anul acesta va fi unul cu ceva provocari.

De aceea, devine mai important ca niciodata sa stim ce isi doresc consumatorii si cum putem creste cifra de afaceri indiferent de contextul economic.

Hai sa descoperim impreuna trendurile eCommerce pentru anul 2023 si solutiile pe care le ai la indemana pentru a-ti alinia magazinul la acestea.

Ce sa pui pe lista de prioritati

Incepem cu ceva ce nu trebuie sa se schimbe niciodata: atentia ta la nevoile clientilor. Desigur, preferintele cumparatorilor se pot modifica in timp, insa atentia ta trebuie sa ramana constant indreptata catre solicitarile acestora.

Si pentru ca vorbeam mai sus despre gestionarea contextului economic curent, primul trend eCommerce din 2023 are legatura cu subiectul si cu raspunsul tau la nevoile clientilor. Descopera-le pe toate in continuare:

1. Diversificarea metodelor de plata

Cumparatorii cauta mereu flexibilitate, iar cand vine vorba de metode de plata, acest aspect este si mai important.

Mai mult, atunci cand stabilitatea economica se afla sub semnul intrebarii, cumparatorii tai vor aprecia posibilitatea de a alege modalitatea prin care isi vor plati comenzile. Plata in rate este din ce in ce mai cautata, mai ales in magazinele care comercializeaza produse de lux sau mai scumpe (electronice, electrocasnice, mobilier si asa mai departe).

Ecommerce

Vestea buna este ca nu trebuie sa ai experienta in domeniul creditarii pentru a oferi aceasta optiune. Poti activa plati de tip BNPL (Buy Now, Pay Later) in magazinul tau MerchantPro, deoarece poti sa il conectezi usor cu sisteme de plata specifice precum Mokka, TBI Pay, iPay BT, Credit Europe Bank (Card Avantaj).

De asemenea, iti recomandam sa iei in calcul si metodele de plata gazduite complet in magazinul tau, cum ar fi Stripe. Cumparatorii sunt tot mai atenti la modul in care isi cheltuie banii, asa ca aceste optiuni de plata transmit un semnal puternic de incredere. In plus, toata experienta de cumparare devine mai facila, fara redirect-uri care consuma timp.

2. Vanzari eCommerce crossborder

Ai observat ca tot mai multi e-taileri straini vand si in Romania? Ei, bine, procesul invers este un trend care se va dezvolta la randul sau pe piata eCommerce din tara noastra.

Vanzarile de produse in afara granitelor tarii iti ofera acces la noi piete si la noi cumparatori si reprezinta cea mai la indemana metoda de a-ti creste afacerea, mai ales atunci cand simti ca trebuie sa o duci la urmatorul nivel.

Ecommerce

Daca ti se pare complicat sa-ti creezi o prezenta online in alte tari, avand in vedere barierele de limba, conversie valutara si alte particularitati fiscale si culturale, avem vesti bune pentru tine: prin MerchantPro poti incepe sa vinzi crossborder cu o investitie minima de timp si de bani.

Oferim suport complet pentru extinderea internationala in tari ca Ungaria si Bulgaria, inclusiv platforma in limba locala si acces la experti locali, iar daca instalezi in magazin si aplicatia Multi-Store, poti controla totul dintr-un singur loc: preturi, stocuri, promotii si asa mai departe.

In plus, localizarea magazinului tau MerchantPro este realizata automat in platforma atat pentru moneda folosita, cat si pentru interfata de administrare a site-ului tau. Asadar, nu a fost niciodata mai usor sa te adresezi unei audiente cu adevarat globale.

3. Video-shopping

Explozia de continut video nu este deloc un trend nou, mai ales ca 54% dintre consumatori se asteapta sa vada continut video de la brandurile pe care le urmaresc si de la care cumpara.

Ecommerce

Pe unele platforme de socializare, utilizatorii pot face cumparaturi direct din clipurile pe care le urmaresc. De aceea, daca inca nu ai investit in continut video pentru magazinul tau, acum este momentul sa o faci.

Iata cateva dintre trendurile eCommerce in 2023 care vor exploata capacitatile creatorilor de continut video din social media:

  • Tagging pentru produse direct in clipurile postate pe retelele de socializare;
  • Clipuri de prezentare a produselor;
  • Lansari de noi produse live-video.

Vrei sa lansezi un produs nou in 2023? Fa-o live pe Instagram sau pe TikTok! Vei putea vedea in timp real cate persoane sunt interesate si cate cumpara produsele tale.

Lansarile live sunt extrem de populare pentru ca utilizeaza un truc psihologic ultra-eficient: majoritatea persoanelor isi doresc sa fie primii care detin un obiect popular – sau care are sanse mari sa devina popular. Oferind cumparatorilor tai ocazia de a cumpara noile tale produse chiar in momentul lansarii iti poate creste cifra de afaceri semnificativ.

Totodata, chiar daca nu planuiesti o mare lansare in 2023, iti recomandam sa nu ignori retelele de socializare si importanta continutului video. TikTok are deja peste un miliard de utilizatori activi, iar popularitatea platformei este in crestere peste tot in lume, inclusiv in Romania.

Crezi ca audienta ta nu se afla pe TikTok sau pe Instagram? Afla cu certitudine testand! Pe MerchantPro poti instala usor pixelul TikTok sau Facebook Pixel pentru a urmari performanta reclamelor tale.

Concluzii

In 2023, alinierea la trendurile eCommerce este mai importanta ca niciodata. Echipa MerchantPro adauga constant noi functionalitati pentru ca tu sa poti testa orice noua oportunitate de crestere.

Ai intrebari legate de configurarea unei dintre optiunile de mai sus sau cauti ajutor pentru diverse implementari in magazinul tau MerchantPro? Colegii nostri de la Centrul de Asistenta Clienti sunt pregatiti sa te ajute cu informatiile de care ai nevoie!

Lasa un comentariu