Tehnici de SEO local pentru cresterea vanzarilor magazinului tau online

7 octombrie 2021

Stiai ca peste 70% dintre consumatori aleg sa sustina business-urile locale cumparand de la magazine din zona lor de domiciliu sau resedinta? Dintre acestia, 45% fac parte din generatiile Millennial sau X, adica sunt consumatori mai tineri.

Motivele pentru care consumatorii de azi aleg sa cumpere local tin in special de dorinta de a sustine comunitatile din care fac parte, dar si de a reduce emisiile de carbon, alegand un traseu mai scurt al produselor pana la ei. Mai mult, atunci cand vine vorba de cumparaturi online, ei stiu si ca le vor primi mai repede daca le comanda de la o companie care are sediul in acelasi oras sau judet.

Poti sa capitalizezi usor acest trend aplicand cateva strategii de SEO local, adica optimizarea magazinului online pentru cumparatorii din apropierea ta. Desigur, acest lucru nu inseamna ca ii vei ignora pe cei din restul tarii. Doar ca, asa cum consumatorii prefera sa sustina afacerile locale, tu le poti oferi ceva in schimbul acestui sprijin: livrari mai rapide si, acolo unde este cazul, produse mai proaspete.

Ce este SEO local?

Spre deosebire de SEO realizat la modul general, cel local este orientat catre o anumita zona geografica. Prin folosirea unor termeni-cheie cum ar fi numele orasului sau al unui cartier, site-ul tau va aparea mai des in rezultatele cautarilor utilizatorilor in acea zona.
Spre exemplu, daca un utilizator cauta ā€œmagazin haineā€ va primi o lista generica de magazine online care activeaza in zona fashion. Daca acelasi utilizator cauta dupa ā€œmagazin haine Sibiuā€, va primi rezultate din Sibiu, atat grupate pe harta, cat si in lista de rezultate uzuale.

Ecommerce

Chiar daca tu operezi un magazin exclusiv online nu inseamna ca prezenta pe harta este inutila. Dimpotriva! Cu cat exista mai multe ā€œsemnaleā€ ca magazinul tau este unul cunoscut, care apare pe mai multe platforme, cu atat utilizatorii vor avea mai mare incredere in acesta.

Iata in continuare cum poti genera aceasta incredere si cum poti creste vizibilitatea magazinului tau prin tehnici de SEO local.

Tehnici de SEO local care te ajuta sa-ti cresti magazinul online

In primul rand, este important de notat ca, la fel ca in cazul SEO general, bunele practici sunt baza. Asigura-te ca:

  • Site-ul tau are continut relevant si de calitate pentru cuvintele-cheie alese;
  • Fotografiile si clipurile video au tag-uri relevante;
  • Actualizezi continutul constant, fie ca este vorba despre descrierile produselor, fie ca e vorba despre articolele de blog;
  • Site-ul tau este usor de folosit si se incarca repede;
  • Site-ul tau este unul securizat cu un certificat SSL activ.

Acum ca am acoperit lucrurile de baza, hai sa ne ocupam de SEO local.

Ecommerce

1. Listeaza-ti magazinul pe Google My Business

Google My Business este un serviciu gratuit pe care te poti inscrie cu doar cateva click-uri. Un profil activ pe Google My Business iti asigura listarea pe harta – un element foarte important daca magazinul tau online are si un sediu fizic -, dar si mai multa vizibilitate in general. De asemenea, pe profilul tau utilizatorii pot lasa recenzii, ceea ce, din nou, ajuta la cresterea increderii.

Atunci cand iti creezi profilul, ai grija ca acesta sa fie complet si corect. Adresa introdusa trebuie sa fie identica cu cea de pe site-ul tau sau de pe alte platforme (cum sunt retelele sociale). Iti recomandam sa adaugi si fotografii ale produselor, dar si link-uri catre articolele de pe blog. Actualizeaza constant acest profil pentru a ramane in primele rezultate ale cautarilor.

2. Creeaza continut specific pentru zona ta

Poti crea cateva pagini dedicate pentru zona in care se afla magazinul tau, in care sa specifici care sunt avantajele livrarii in acelasi oras: rapiditate, prospetime, etc. De asemenea, poti adauga numele orasului in descrierea magazinului si in paginile de contact sau support.

Pentru a nu ignora restul tarii, poti folosi formulari de tipul: ā€œlivrare in 24 de ore in Timisoara si in 48 de ore in restul tariiā€ sau ā€œmagazin cu produse traditionale din Sibiu, cu livrare in toata taraā€. Astfel, vei asigura transparenta si vei atrage atat clienti locali, cat si din alte zone.

3. Profita de oportunitatile create de link-uri locale

Exista cu siguranta in orasul tau cateva publicatii online pe care le poti contacta in vederea unei colaborari. Povestile de succes despre antreprenori locali sunt inspirationale, iar astfel de publicatii isi doresc sa le publice, de multe ori gratuit.

Stabileste cateva interviuri sau colaborari pentru articole cu publicatiile din zona ta. De regula, acestea se bucura de mult trafic local, asa ca un link catre magazinul tau publicat de acestea va cantari mult in ranking-ul local.

Mai mult, poti incepe colaborari cu influenceri sau micro-influenceri locali in acelasi scop.

4. Promoveaza avantajele pe care le au clientii locali

Livrarea rapida este cel mai mare avantaj atunci cand cumperi online local. Insa, atuul devine nesemnificativ daca potentialii tai cumparatori nu au cunostinta de acesta.

Ca atare, asigura-te ca aceste avantaje sunt extrem de vizibile pe site-ul tau, dar si ca poti livra in conditiile promise. Spre exemplu, in magazinul online construit pe platforma MerchantPro, poti defini usor din dashboard zone de livrare la nivel de oras. Atunci cand o comanda este plasata din apropiere, vei fi sigur ca aceasta va ajunge la timp la destinatar.

5. Strange cat mai multe recenzii locale

Recenziile sunt extrem de importante pentru orice magazin online. Puterea lor este cu atat mai mare cu cat cititorii lor au un profil cat mai apropiat de cei care le-au scris. Spre exemplu, un cititor din Iasi va avea mai multa incredere intr-o recenzie lasata de cineva din acelasi oras.

Colecteaza cat mai multe recenzii, in special locale, pe cat mai multe platforme: direct pe site-ul tau, pe Google My Business, pe Facebook si asa mai departe. Ai aici un ghid despre cum sa colectezi rapid recenzii si testimoniale pozitive.

Colectarea este, insa, doar primul pas. Odata ce ai primit recenziile de care ai nevoie, nu uita sa le publici si pe alte platforme. De exemplu, recenziile de pe Google My Business pe Facebook si invers. Toate recenziile de pe alte platforme pot fi trimise in newslettere sau publicate pe site-ul tau.

Foloseste social proof in eCommerce la maximum, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara!

Platforma MerchantPro iti pune la dispozitie o serie de functionalitati si aplicatii pe care le poti folosi pentru a imbunatati rapid performantele SEO locale ale magazinului tau. Creeaza-ti un cont si testeaza-le!

Lasa un comentariu