Greseli frecvente pe care sa le eviti atunci cand lansezi un magazin online
Esti gata de lansarea magazinului tau online? Felicitari, ai ales un moment excelent! Piata de eCommerce din Romania se afla pe o panta constant ascendenta de cativa ani, asa ca ai toate sansele sa profiti de aceasta crestere cu succes.
Este bine sa stii, totusi, ca o piata in continua crestere nu garanteaza ca vei avea vanzarile pe care le astepti. Nu toate magazinele online deschise in aceasta perioada au reusit sa se mentina pe piata. Daca vrei sa te asiguri ca al tau va deveni rapid o poveste de succes, citeste in continuare – iti vom arata care sunt cele mai frecvente greseli la deschiderea unui magazin online si cum sa le eviti.
Greseala #1: Alegerea tehnologiilor nepotrivite
Exista numeroase platforme eCommerce, atat in Romania, cat si in afara ei. Costurile de incepere pe majoritatea lor sunt reduse. Insa este o greseala sa te ghidezi exclusiv dupa costul de inceput. Cele mai ieftine solutii eCommerce vin si cu anumite lipsuri: nu vei gasi in dashboardul lor toate aplicatiile de care ai nevoie, au o securitate defectuoasa si nu iti ofera suficienta flexibilitate pentru a-ti putea personaliza magazinul usor.
Ca atare, atunci cand alegi o platforma pentru magazinul tau:
- Asigura-te ca este creata de o companie stabila, cu experienta pe piata – o companie recent lansata are mai multe sanse sa se inchida, iar tu sa ramai in situatia de a gasi rapid un alt furnizor;
- Verifica securitatea oferita de acea platforma – nu uita ca vei lucra cu tranzactii financiare, asa ca o securitate excelenta nu este optionala;
- Evita sa iti creezi propriul CMS – iti va lua ani buni sa creezi o varianta functionala si nici atunci nu vei avea parte de toate facilitatile pe care le poti avea cu o solutie eCommerce de tip SaaS.
Stiai ca platforma MerchantPro exista pe piata inca din anul 2004? Tot de atunci, oferim antreprenorilor eCommerce o solutie extrem de bine securizata, usor de personalizat si foarte accesibila ca pret. Pe MerchantPro iti poti crea magazinul online 100% gratuit, iar apoi poti creste planul tarifar si poti adauga noi optiuni si aplicatii odata cu cresterea shop-ului tau.
Greseala #2: Prea putina atentie acordata paginilor de produs
Paginile de produs sunt acel loc in care se intampla, de fapt, vanzarea. Un cumparator poate fi atras de un articol de pe blogul tau, de un hero banner excelent pe homepage sau de o campanie cu influenceri. Insa daca pagina de produs nu este impecabila, vor merge mai departe fara a finaliza comanda.
Cele cateva elemente obligatorii ale unei pagini de produs de succes sunt:
- Elemente grafice de calitate inalta – te incurajam sa folosesti atat fotografii cat si clipuri video ori de cate ori este posibil. Majoritatea cumparatorilor vor sa studieze un produs cat mai in detaliu inainte de a cumpara. Daca poti adauga si fotografii 3D, este perfect! Orice elemente grafice ar avea paginile tale de produs, nu uita ca ele trebuie sa fie de calitate. Lucreaza cu profesionisti pentru fotografiile de produs, deoarece cele facute in graba cu telefonul sunt rareori suficient de atractive;
- Suficiente detalii in descriere – o fotografie poate spune 1000 de cuvinte, insa este important sa adaugi o buna parte dintre aceste cuvinte si in descrierea produsului in magazinul tau online. Nu uita de informatiile-cheie: dimensiuni, greutate, materiale, instructiuni de folosire/spalare, garantie etc;
- Descrieri de produs captivante – descrierile de produs seci vor functiona doar pentru cei care sunt deja hotarati sa cumpere acest produs. Pentru cei nehotarati, un text bine scris poate face minuni. Incearca sa descrii produsul din perspectiva utilizatorului: cum se va simti acesta cand il va folosi, ce beneficii ii aduce in viata de zi cu zi?
Greseala #3: Omiterea dovezilor sociale
Fiecare pagina de produs ar trebui sa aiba dovezi sociale (social proof). Termenul se refera la recenzii, pareri ale utilizatorilor sau comentarii despre produs. 93% dintre cumparatori declara ca review-urile ii influenteaza atunci cand au de luat decizii de cumparare, iar 81% dintre ei spun ca sunt la fel de importante ca recomandarile apropiatilor. Ca atare, atunci cand comentariile de produs din magazin lipsesc cu desavarsire, poti pierde numerosi cumparatori.
Cu MerchantPro poti adauga usor optiunea de a lasa recenzii pentru fiecare produs in parte. O poti folosi impreuna cu email-uri automate pentru a putea sa strangi recenzii cat mai rapid dupa lansarea magazinului tau.
Greseala #4: Experienta de utilizator care lasa de dorit
UX (User Experience) nu este nici pe departe un domeniu nou. Insa este un domeniu in care se intampla lucruri noi zi de zi, iar cumparatorii se asteapta ca noile functionalitati din aceasta industrie sa se regaseasca in magazinul tau online si sa le ofere o experienta de shopping memorabila.
Chiar daca vor cumpara o data din magazinul tau, clientii nu se vor intoarce daca experienta a fost greoaie. Pentru a evita acest lucru:
- Asigura-te ca toate paginile magazinului tau se incarca rapid;
- Ofera posibilitatea de comanda rapida, fara crearea unui cont;
- Adauga categorii de produse relevante in mediu pentru a facilita navigarea rapida;
- Ofera mai multe metode de plata, dar si mai multe optiuni de expediere;
- Check-out rapid;
- Butoane pentru contact si support usor vizibile. Nu uita de informatiile de baza despre compania ta (numele, adresa si numarul de telefon). Magazinele fara aceste informatii sunt de obicei percepute ca scam-uri.
Greseala #5: Absenta continutului relevant de pe site
Continut relevant in eCommerce inseamna mai mult decat descrierile de produs. Daca vrei ca potentialii cumparatori sa petreaca mai mult timp pe site-ul tau si sa cumpere mai mult, mai ai nevoie de cateva tipuri de content:
- Continut in blog-ul magazinului – Inspira vizitatorii cu idei despre cum sa foloseasca sau sa asorteze produsele tale;
- Lookbooks pentru magazinele online de fashion sau alte modalitati de storytelling vizual pentru alte categorii de magazine;
- Clipuri video cu si despre produsele tale – Alege altele decat cele descriptive din paginile de produs;
- Povesti de la utilizatori – Fotografiile, clipurile video sau email-urile de la cumparatori incantati de produse sunt chiar mai utile decat recenziile clasice; nu uita sa le afisezi pe site in locuri cat mai vizibile.
Pe scurt, cele mai mari greseli pe care le poti face la lansarea unui magazin online pornesc, de regula, de la cunoasterea insuficienta a publicului tau-tinta. De aceea, iti recomandam ca, inainte de a lansa magazinul, sa aloci timp pentru research detaliat. Odata ce stii ce isi doresc potentialii tai cumparatori, le poti oferi o experienta care sa-i faca sa revina cat mai des in magazinul tau.
Nu ai certitudinea ca magazinul tau pregatit de lansare ofera experienta de shopping pe care si-o doresc cumparatorii? Discuta cu expertii MerchantPro, care pana in prezent au ajutat mii de magazine romanesti si din strainatate sa aiba lansari de succes. Iti putem recomanda si tie aplicatii, trucuri de design sau modalitati de catalogare a produselor care sa te ajute sa iesi in evidenta. Contacteaza-ne la Centrul de Asistenta Clienti si hai sa vorbim!
Lasa un comentariu