Cum sa cresti incasarile magazinului tau eCommerce in perioada Pastelui

8 aprilie 2022

Ti-ai pregatit deja strategia pentru Sarbatorile de Pasti? Daca nu, suntem aici sa te ajutam cu cateva idei pe care le poti implementa chiar de astazi.

Intai de toate, este bine sa stii ca aceasta perioada este ultima in care te poti bucura de o crestere semnificativa a vanzarilor pana la campaniile Back to School din septembrie, iar aceasta afirmatie se bazeaza pe statisticile din intreaga lume, care arata ca magazinele online se bucura de cresteri ale vanzarilor in perioada Pastelui.

Cum aceste sarbatori sunt mai importante in tara noastra decat in multe altele, ne asteptam la cresteri chiar mai semnificative pentru antreprenorii eCommerce din Romania. Daca vrei sa profiti la maxim de aceasta perioada, iata ce trebuie sa faci:

Cum poti creste incasarile magazinului tau de Florii si de Paste

Chiar daca aceste sarbatori au multe lucruri in comun cu cele de iarna, este important sa-ti amintesti atat de caracterul lor individual, cat si de particularitatile sezonului. Stim ca e tentant sa ā€œrecicleziā€ o parte dintre campaniile de Craciun, insa vei avea rezultate mai bune daca incepi aproape de la zero. Ca atare, prima noastra sugestie este:

1. Axeaza-te pe produse de sezon

Precum de Craciun, cumparatorii cauta cadouri si in perioada premergatoare sarbatorii Pascale, asa ca pentru electronice, electrocasnice si haine va fi probabil o cerere la fel de mare ca in decembrie. Insa, nu uita ca, in general, valoarea cadourilor oferite de Paste sau de Florii este totusi mai mica decat cea alocata pentru cele de Craciun.

De asemenea, concentreaza-te pe produse de primavara sau de vara: accesorii pentru fotografie, obiecte care sunt folositoare in vacante, haine de sezon, produse alimentare mai ā€œusoareā€ si asa mai departe.

Desigur, dulciurile, aranjamentele florale si decoratiunile vor fi si ele foarte cautate, mai ales daca sunt poitrivite perioadei anului.

2. Vinde exact ce vor clientii tai

Nu stii exact ce i-ar interesa pe cumparatorii tai fideli? Utilizeaza in magazin aplicatia Feedback Clienti din MerchantPro si afla rapid parerea clientilor despre anumite produse. In functie de aceste informatii, poti scoate in evidenta exact acele produse-vedeta in locul articolelor pe care le pot gasi in orice magazin sau care nu prezinta un interes la fel de accentuat.

De asemenea, ai posibilitatea de a posta fedback-ul respectiv si in magazin – daca instalezi in shop si aplicatia Comentarii produse – pentru a le oferi si clientilor nehotarati un argument in plus sa finalizeze comenzile pentru produsele respective.

Ecommerce

3. Ofera sugestii si idei pentru cadouri sau produse de Paste

Nu toti oamenii stiu exact ce cadouri vor cumpara sau ce feluri de mancare vor avea pe masa de Paste anul acesta, asa ca ajuta-ti cumparatorii sa se hotarasca, oferindu-le sugestii si idei.

Ai deja un blog pentru magazinul tau? Perfect! Atunci poti incepe deja sa postezi idei creative de cadouri, de retete sau de decoratiuni pentru Paste si Florii – idei care sa contina produsele tale si linkuri catre paginile acestora din site, desigur. Promoveaza articolele inclusiv pe conturile tale de social media, pentru a te asigura ca vor fi vazute de cat mai multe persoane, mai ales de cele care nu figureaza in baza ta de date.

Iar daca nu ai inca o sectiune dedicata articolelor, iti recomandam sa creezi rapid un blog in magazinul tau online, cu atat mai mult cu cat sunt necesare doar cateva click-uri! Acesta te va ajuta sa atragi noi clienti si mai ales sa obtii o pozitionare mai buna in rezultatele motoarelor de cautare (blogurile aduc avantaje considerabile din punct de vedere SEO).

4. Creeaza campanii de reduceri

Reducerile (mai ales cele substantiale!) reprezinta in continuare cel mai bun mod de a aduce clienti noi in magazin si de a-i fideliza pe cei existenti. Chiar daca aceasta perioada nu este una asociata in mod uzual cu reducerile masive, le poti oferi totusi clientilor tai o surpriza placuta.

Adauga cupoane de reducere pentru produsele de sezon, insa nu uita sa setezi o limita de timp pentru acestea. O campanie de tipul: ā€œFlash sale! Doar azi pana la ora 23:59 beneficiezi de 20% reducere la cele mai tari cadouri de Paste pentru copii!ā€ creeaza un sentiment de urgenta si ii ajuta pe cumparatorii nehotarati sa finalizeze comanda mai repede decat ar face-o in mod normal.

5. Creste valoarea medie a cosului

Exista doua modalitati majore de a-ti spori vanzarile: atragerea de clienti noi si cresterea vanzarilor catre clienti existenti. Cea de-a doua optiune este intotdeauna mai ieftina si mai sigura, deoarece clientii existenti au deja incredere in brandul tau si sunt mai dispusi sa incerce noi produse de la o companie pe care o cunosc deja.

Ca atare, iata cum poti creste valoarea medie a cosului de cumpraturi in perioada sarbatorilor pascale:

  • Ofera bundle-uri (pachete de produse), precum: detergenti pentru curatenie impreuna cu bureti sau mopuri, mobilier de gradina pentru masa in familie impreuna cu vesela cu tematica de Paste, cosuri festive pentru cadouri impreuna cu un mic bonus (o felicitare personalizata) si asa mai departe. Atunci cand pretul pe pachet este mai mic decat suma preturilor individuale ale produselor, clientii vor fi tentati sa adauge mai multe produse in cos;
  • Adauga recomandari de produse in cart, folosind aceleasi principii ca mai sus: produse complementare, care sunt utilizate adeseori impreuna. In magazinul tau MerchantPro poti adauga astfel de recomandari in scopul de cross-sell sau upsell automat, fara a-ti face griji ca recomandarile nu vor fi potrivite.

6. Creeaza campanii pentru recuperarea cosurilor abandonate

Aproximativ 70% dintre cosurile de cumparaturi din comertul online sunt abandonate, spun statisticile – adica utilizatorii adauga produse, dar nu finalizeaza comenzile. Unii dintre acesti utilizatori pot reveni insa in magazine pentru a incheia achizitiile, insa este necesar si un efort din partea comerciantilor.

Vorbim aici mai ales de persoane care nu au finalizat comanda pentru ca au fost intrerupte sau pur si simplu voiau sa se mai gandeasca la achizitia respectiva (metoda celor 24 de ore). Pentru a-i ajuta sa recupereze cosurile de cumparaturi abandonate poti folosi campanii de retargeting prin reclame platite sau via email. Iar ca sa ai si mai mult succes, iti recomandam sa adaugi si o recompensa pentru cei care se intorc si finalizeaza comanda, cum ar fi acordarea unui discount.

Ecommerce

7. Ofera livrare rapida

Perioada de dinaintea unei mari sarbatori este mereu aglomerata, mai ales pentru cumparatorii din marile centre urbane. De aceea, usureaza-le viata prin asigurarea de livrare rapida in perioada sarbatorilor de Paste.

Clientii vor putea cumpara cadouri sau produse pentru masa de Paste mai tarziu decat de obicei, iar tu vei atrage cumparatori noi in magazin, care iti vor fi recunoscatori pentru solutia salvatoare pe care le-ai pus-o la dispozitie.

Ai nevoie de mai multe solutii pentru cresterea vanzarilor de Paste si Florii? Incepe prin a verifica lista aplicatiilor disponibile pentru magazinul tau MerchantPro, unde vei gasi cu siguranta cateva dintre cele care te vor ajuta sa iti pui ideile in aplicare. Iar daca esti in pana de inspiratie, te invitam sa arunci o privire si pe blogul MerchantPro, unde publicam constant noi recomandari pentru marketing si vanzari.

Lasa un comentariu