Cum sa invingi impasul de vara al vanzarilor din eCommerce

22 iulie 2022

Vara este in general un sezon mai temperat pentru eCommerce. Motivele sunt destul de usor de intuit: cumparatorii petrec mai mult timp afara si mai putin timp in fata ecranelor, asadar prefera sa aloce un buget mai mare pentru iesiri. In plus, multi dintre ei sunt cel mai probabil plecati in concedii.

Dupa cresterea fulminanta din ultimii doi ani, vanzarile in eCommerce sunt mai putin spectaculoase in 2022. Prioritatile consumatorilor s-au modificat dupa ridicarea restrictiilor sanitare, fiind influentate in mare masura si de schimbarile survenite la nivel economic si geopolitic. Cu alte cuvinte, acestia sunt ceva mai precauti cu banii lor, insa asta nu inseamna ca nu pot fi in continuare interesati de ceea ce ai de oferit.

De aceea, hai sa aflam impreuna cum poti stimula vanzarile si cum iti poti mentine o cifra de afaceri confortabila chiar si in sezonul cald.

Recomandari pentru mentinerea vanzarilor la un nivel bun pe timpul verii

Conform unui studiu recent, cele mai slabe zile pentru vanzari eCommerce sunt duminicile insorite. Chiar daca vara are multe astfel de momente, nu inseamna ca trebuie sa pierzi intregul sezon. Iata ce poti face:

1. Mentine deschise liniile de comunicare cu clientii

Nu toata lumea este plecata in concediu. Cei care raman acasa au mai mult timp pentru a studia in detaliu produsele pe care planuiesc sa le cumpere. Ajuta-i sa gaseasca usor informatiile de care au nevoie si sa gaseasca ajutorul tau ori de cate ori au nevoie de el. Datele de contact ar trebui sa fie vizibile in orice pagina a magazinului tau.

Iti recomandam sa oferi mai multe posibilitati de initiere a unei comunicari, mai ales ca in magazinul tau MerchantPro poti activa mai multe modalitati de contact foarte usor: email, telefon si aplicatii de chat. Spre exemplu, stiai ca anumite aplicatii de chat iti permit sa initiezi tu conversatii cu vizitatorii? In zilele in care vanzarile nu merg asa cum ai sperat, poti folosi aceasta functie pentru a vinde (aproape) direct si pentru a colecta feedback in timp real.

2. Reevalueaza modul in care faci managementul stocului

Perioadele mai linistite sunt ideale pentru reevaluari si realinieri. Vara este momentul perfect pentru a integra, spre exemplu, un nou sistem ERP care sa te ajute sa ai un management al stocurilor mai eficient.

Daca realizezi integrarea acum, pana la Black Friday intreaga ta echipa va sti cum sa-l foloseasca la potentialul sau maxim. Magazinul tau MerchantPro se integreaza cu diverse sisteme ERP in doar cateva click-uri, asa ca nu ai niciun motiv sa mai amani conectarea cu aceasta caracteristica esentiala. Mai mult, ti-am pregatit si cateva recomandari pe blog despre cum poti crea un sistem performant de management al stocurilor.

3. Elibereaza depozitul de produse neperformante

Sezonul estival nu abunda in promotii si oferte de nerefuzat. Astfel, daca poti crea tu niste campanii irezistibile, vei avea sansa de a atrage mai multi cumparatori decat competitorii tai.

Mai mult, poti folosi aceasta ocazie pentru a elibera depozitul. Adauga produsele neperformante in pachete si oferte tip Combo. Poti combina mai multe astfel de produse pe care le oferi la preturi avantajoase sau poti oferi un produs neperformant alaturi de unul apreciat de cumparatorii tai, ca bonus.

Ecommerce

4. Redu (sau elimina) costurile de transport

Un studiu din 2022 a relevat faptul ca taxele de transport sunt principala cauza pentru abandonarea cosurilor in eCommerce. La baza, motivul refuzului este strict psihologic: cumparatorii adauga produse pana la o suma confortabila, dupa care observa ca se mai adauga si costul transportului. Chiar daca acesta reprezinta doar un mic procent din valoarea totala a comenzii, simpla sa existenta ii face pe multi sa dea inapoi, mai ales in cazul comandarii unor produse ne-necesare.

Pentru a reduce rata de abandon a cosurilor din cauza costurilor de transport, ai la dispozitie urmatoarele variante pe care le poti seta la configurarea metodelor si optiunilor de livrare:

  • Elimina complet taxa de transport si adauga costul in pretul initial al produselor;
  • Ofera transportul gratuit pentru comenzi peste o anumita valoare (in acest mod, vei stimula si plasarea unor comenzi mai mari);
  • Daca nu poti elimina complet costurile de transport, poti oferi anumite discounturi care sa fie percepute ca cel putin echivalente cu plata transportului;
  • Ofera retururi gratuite pentru a creste increderea in magazinul tau si a-i ajuta pe cumparatori sa plaseze comenzile linistiti.

5. Extinde-te pe piete noi

Am stabilit ca o parte dintre cumparatorii tai obisnuiti sunt plecati in concediu. Nu ii poti convinge sa comande din magazinul tau de pe plaje indepartate, insa poti creste numarul consumatorilor gata sa comande chiar si vara prin extinderea pe piete eCommerce noi.

Comertul global incepe sa prinda amploare pe masura ce tehnologia permite crearea de site-uri in mai multe limbi si integrarea cu metode de plata locale. Vanzarea cross-border in eCommerce te poate ajuta sa eviti pietele supra-saturate si sa iti cresti constant audienta.

Spre exemplu, daca produsele tale sunt mai degraba potrivite sezonului rece (cum ar fi echipamentele pentru schi sau centralele termice), stii deja ca vara nu e cea mai buna perioada a afacerii tale. Pe de alta parte, nu peste tot in lume se inregistreaza temperaturi record.

Daca afacerea ta pe piata din Romania este deja una matura, acesta poate fi momentul ideal pentru extindere. Iata cum poti vinde produsele oriunde in lume si cum poti sa-ti personalizezi magazinul pentru a vinde perfect localizat in Bulgaria, daca tintesti aceasta piata.

Concluzii

Vara nu trebuie sa fie un sezon irelevant in materie de vanzari pentru magazinul tau. Chiar daca acestea nu sunt la cote maxime, poti folosi perioada pentru optimizarea strategiei tale si a proceselor. Mai mult, cea mai importanta perioada de shopping a anului este mai aproape decat pare, asa ca nu este niciodata prea devreme sa te gandesti la strategia pentru Black Friday! Apuca-te de treaba de pe acum si nu uita ca, daca ai nevoie de ajutor pentru implementarea functionalitatilor necesare in magazinul tau MerchantPro, poti apela oricand colegii de la Centrul de Asistenta Clienti.

Lasa un comentariu